treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
fotografia - Zdjęcie przedstawia grupę sześciu mężczyzn siedzących za stołem podczas wieczerzy sederowej. Mężczyźni siedzą po jednej stronie stołu, pod ścianą. Po środku stołu widoczny ozdobny ośmioramienny świecznik (miejsca na świece są puste). Stół jest nakryty białym obrusem i zastawiony potrawami. Mężczyźni są ubrani w garnitury oraz nakrycia głowy (jarmułki lub kapelusze). Trzeci mężczyzna od lewej nalewa wino do kieliszka drugiego mężczyzny od prawej strony. W tle, na ścianie widoczne trzy obrazy w ozdobnych ramach.

Wieczerza Sederowa w warszawskiej gminie

fotografia

Tomaszewski, Tomasz

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Drewniana maska z figurą ptaka - Ujęcie z przodu. Drewniana maska z figurą ptaka. Część twarzowa maski prostokątna, a wyciętymi kwadratowymi oczami. Na szczycie części twarzowej przedstawienie ptaka stojącego na długich nogach. Całość polichromowana.

Maska calao

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Zmartwychwstanie, Zstąpienie do Otchłani

ikona wielopolowa

1800 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ikona wielopolowa obrazująca w układzie czteropasmowym poziomym celebrację świąt (świętych) na poszczególne dni wybranego okresu roku kalendarzowego; z wizerunkami szczególnie czczonych w prawosławiu rosyjskim ikon Bogurodzicy (w pionowym zestawieniu na środku kompozycji obrazowej);  w zwieńczeniu (w łuku) obraz Trójcy Świętej Nowotestamentalnej, adorowanej przez św. Piotra i Pawła; wizerunki i postacie świętych szczegółowo opisane czarnymi inskrypcjami cyrylickimi, częściowo zatartymi i spękanymi

Ikona wielopolowa - Menologion

Ikona

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kompozycja; Szukam indywidualności - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym. Na szarej tekturowej tablicy kilkanaście poziomych rzędów naklejonych nowych zapałek. Ponad nimi napis wielkimi literami wykonany z czarnej folii samoprzylepnej: SZUKAM INDYWIDUALNOŚCI. Zapałki ułożone ciasno jedna przy drugiej, dominują zapałki o standardowych wymiarach i wyglądzie. Gdzieniegdzie w rzędach zapałek pojawiają się zapałki o wykraczającym poza normę wyglądzie - dłuższe, grubsze, uszkodzone, podwójne. Narożniki i krawędzie tektury z licznymi śladami nakłuć pomontażowych.

Szukam indywidualności

Ciesielski, Andrzej

1997 — 2004

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok ogólny Lublina ukazujący panoramę miasta od strony Starych Bronowic. Na pierwszym planie pole (łąka ?), pośrodku niskie zabudowania. Na odległym wzgórzu widoczne Stare Miasto z charakterystycznymi budowlami. Od lewej: kościół bernardyński (św. Pawła), Magistrat, Brama Krakowska, zabudowania pojezuickie (katedra i Wieża Trynitarska), kościół i klasztor dominikanów, zamek. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym), a także odręczny napis czarnym tuszem z opisem fotografii.

Widok ogólny Lublina

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/36/ML - Laska wykonana z drewna, pomalowana na ciemnozłocisty kolor. Rączka w kształcie głowy ptaka o długim zakrzywionym dziobie. Na pozostałej części wyrzeźbione są winogrona i węże oplatające ją. Kij rzeźbiony jest również w  podłużne rowki i sęki nadające jej charakter nieobrobionego drewna. Na końcu metalowe okucie. Przez środek przechodzi sztabka żelazna.

Laska

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/3696/ML - AV. Półpostać Stanisława Lubomirskiego w profilu w lewo, z odkrytą głową, z Orderem Orła Białego na piersiach i laską marszałkowską w ręku. W otoku napis rozdzielony przez wizerunek:
STANIS:LUBOMIRSKI SUPR:REG:POL:MARESCH:S:R:I:P
Monogram: I.P.H.
Na AV. na rancie wada stempla.

RV. Czternastowierszowy napis:
QUOD EX / MUNERE OFFICII, / BENE PROSPEXIT / SALUTI, QUIET, ETIAM / DECORI / METROPOLIS VARSAVIAE, / LUCTUOSO ET DIFFICILI / TEMPORE, PESTIS, DISSIDII / CIVILIS ET CARITATIS , / HOC MERITAE LAUDIS / PRAEMIUM / STAN:AUG:REX / DEDIT / ANNO MDCCLXXI
W otoku wieniec dędoby przewiązany na dole wstążką.

Stanisław Lubomirski

Holzhaeusser, Jan Filip

1771

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/518/ML - Widok wieży ariańskiej w Wojciechowie wzniesionej przed 1527 r. przez starostę lubelskiego Jana Pileckiego. Założona na planie czworoboku, trójkondygnacyjna. Od strony północnej umocniona uskokowymi narożnymi szkarpami, z otworem wejściowym, do którego prowadzą schody. Od południa przylega przybudówka z klatką schodową. Przy wschodniej szkarpie niski mur z bramą wejściową. Na pierwszym planie rozległy teren, po lewej dwie rozmawiające kobiety, jedna siedząca z dzieckiem, po prawej drewniana, kryta strzechą chałupa.

Kaplica Aryiańska

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 27 obiektów

Kolekcje

13

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd