treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: symetria

Liczba wyników: 14

Obiekty

9
cukiernica do cukru pudru - Ujęcie z przodu; Puszka z ażurową pokrywą, kształtem nawiązująca do antycznych urn. Wsparta na okrągłej stopie z trzema uskokami, przechodzącej w niewysoki, drobno kanelowany trzon. Korpus smukły, o kielichowej formie, w dolnej części również kanelowany. Pokrywa wysoka, o wklęsłych ściankach zakończona półkolistą kopułką, ze zwieńczeniem w formie maleńkiej wazy. Wycięcia na pokrywie układają się we wzór stylizowanych kampanul.

Cukiernica do cukru podru

Voggelaer, Martin Ephraim

1795

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Santa Conversazione

Coda Benedetto

1513

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

malarstwo; obraz; Szalag - V (I) - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, granatowej i niebieskiej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji jaśniejszej niż ostatnia wstęga, otoczone sinoniebieskim kołem. Cztery rogi pracy również w kolorze niebieskim.

Szalag - V (I) | Wstęga V (I)

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - IV - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, szmaragdowej i zielonej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji jasnozielonej, otoczone kołem w odcieniu jasno-seledynowym. Cztery rogi pracy w kolorze zielonym.

Szalag - IV | Wstęga IV

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

łyżka wazowa - Ujęcie z dołu; Rokokowa łyżka wazowa o puklowanej powierzchni i falistym brzegu, z rytowaną podwójną linią przy krawędzi. Pukle wydzielone czterema parami repusowanych esowatych linii. Trzonek płaski, o asymetrycznym, falistym wykroju. Uchwyt wydzielony przewężeniem, na końcu rozszerzający się i wygięty lekko w górę. Na środku w owalnym polu głowa gryfa w koronie pomiędzy cyframi, obok z prawej cecha warsztatowa mistrza I*F TIM

Łyżka wazowa

Timm, Johann Friedrich

około 1750 — 1770

Muzeum Narodowe w Szczecinie

topór, broń obuchowa - Ujęcie tyłu; Topór pięcioboczny o wydłużonej części obuchowej z wąskim obuchem. Otwór wiercony dwustronnie, umieszczonym około połowy długości. Przekrój poprzeczny w formie wysokiego czworokąta. W rzucie bocznym trapezowaty, z wypukłą krawędzią górną. Powierzchnia szlifowana, strona górna zeszlifowana mocniej ma wyraźnie zaznaczone krawędzie. Na jednym z boków w części obuchowej widoczne ślady puncowania (obróbki przed szlifowaniem) i rozległego, zbyt głębokiego odbicia. Ostrze ma przebieg falisty z widocznymi obustronnymi, drobnymi odbiciami sugerującymi zużycie i prawdopodobnie przygotowanie do ostrzenia. Na powierzchni bocznej widoczne ślady wtórnych, znacznie świeższych uszkodzeń.

Topór kamienny

nieznany

neolit schyłkowy

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Układ 2 - Ujęcie z przodu. Kompozycja pionowa. Rdzawopomarańczowa płaszczyzna, z siatką kwadratowych pól (12 poziomo, 15 pionowo) wyznaczoną przez cienką wypukłą linię. W środku każdego kwadratu, oprócz rzędów zewnętrznych przy krawędziach obrazu, umieszczono biały, okrągły element z tworzywa sztucznego. W części centralnej obrazu 32 kwadraty z krążkami większymi i dodatkowo wklęsłymi tworzą prostokątny obszar. Pozostałe krążki mają płaską powierzchnię. Przy dolnej krawędzi z lewej strony, pod czwartym kwadratem, dwa białe punkty obok siebie zaburzają asymetrycznym układem regularną strukturę całości.

Układ 2 

Kunka Lech

1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Kolineacja II - Ujęcie z prawego boku. Prostokątna kompozycja pionowa podzielona na dwie części. W górnej znajduje się kwadratowy monochromatyczny obraz na płótnie. W jego centrum, na całej wysokości, czarny kształt klepsydry, którą rozświetla jasnoszare tło przechodzące po obu jej stronach w coraz ciemniejsze tonacje, aż do grafitu przy prawej i lewej krawędzi obrazu. Dolną, również kwadratową część, tworzy głęboka na 7,6 cm rama z listewek bez pleców. Zawieszona jest w niej centralnie, z tyłu od góry, podłużna, elipsoidalna, lakierowana forma w kolorze czerwonym. Rama wewnątrz pomalowana została na ten sam odcień czerwieni. Partia zewnętrzna wraz z krawędziami zewnętrznymi w kolorze czarnym. W górnej części wiszącej formy znajduje się okrągłe zagłębienie z czarną kulką. Od środka zagłębienia namalowana nieregularna czarna linia, sięgająca metalowego mocowania formy do ramy.

Kolineacja II

Krygier Stefan

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika: marina - Ujęcie z przodu. Widok z góry na dwumasztową łodź żaglową typu feluka cumującą ze zwiniętymi żaglami przy brzegu Nilu. Na horyzoncie widoczny drugi brzeg rzeki.

Feluke am Nil (Am Nil) | Feluka na Nilu

pejzaż

Orlik, Emil

1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 9 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd