treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Czarno-biała fotografia z przedstawieniem kartki z kalendarza. Na białym tle czarne nadruki i odręczne napisy. W centrum wyeksponowana powiększoną czcionką cyfra 20, powyżej napis AUGUST, poniżej: SUNDAY |5.00. W dolnej części przedstawienia czarna prostokątna ramka, wewnątrz, w centrum wzdłuż górnej, krawędzi napis: NOTES | What did you find interesting today? | What has attracted your attention? | Please write it down. Thank you. W jej obrębie szereg odręcznych, częściowo nieczytelnych, adnotacji. Jedna z adnotacji poniżej ramki.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Czarna tekturowa plansza w układzie poziomym z siedmioma czarno-białymi fotografiami naklejonymi w dwóch rzędach. W rzędzie górnym cztery pionowe fotografie, w rzędzie dolnym trzy poziome. Fotografie dokumentują akcję Marii Michałowskiej przeprowadzoną w Galerii Demarco w Edynburgu pomiędzy 20 a 26 sierpnia 1972. Na poszczególnych siedmiu fotografiach prezentowana jest dokumentacja kolejnych siedmiu dni akcji. W dolnym lewym rogu planszy naklejony pasek papieru z napisem wykonanym na maszynie w brzemieniu: One week at Demarco Gallery - photographic registration.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Pożółkła kartka papieru z tekstem napisanym na maszynie naklejona na tekturkę. Autorski opis akcji zrealizowanej przez artystkę w Galerii Demarco w Edynburgu w dn. 20.08-26.08.1972. tekst napisany na maszynie czarną czcionką, tytuł w centrum wzdłuż górnej krawędzi czerwoną czcionką. Miejsca realizacji akcji w centrum u dołu strony czerwoną czcionką. Wzdłuż prawej krawędzi zabrudzenia w postaci dwóch pożołkłych plam. W lewym dolnym rogu zdarta wierzchnia warstwa papieru. We wszystkich narożnikach dziurki (ślady po montażu). Na rewersie w narożnikach ślady po taśmie montażowej.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kolaż; Love - Ujęcie z przodu. Na arkuszu szarego papieru pakowego poprzyklejane fotografie, kartki papieru, pomalowane, porysowane, popisane przez autora, z których większość wychodzi poza obszar podkładu. U góry na środku wysunieta znacząco poza obszar szarego papieru fotografia twarzy mężczyzny. Jej lewa strona ma nałożony czerwony filtr. Przy ustach dorysowany czarnym flamastrem dymek z napisem LOVE. Na czole mężczyzny fragment biało-czarnego zdjęcia dłoni, prawdopodobnie dziecięcej, odwróconej wewnętrzną stroną na przód; na górze, na środku metalowa śruba. Pod fotografią poprzerywany, podziurawiony plakat z sylwetką mężczyzny, porysowany kolorowymi pastelami z widocznymi śladami operowania ostrym narzędziem. Na nim naklejona widokówka z Pragi z dorysowaną czarną ramką o zaokrąglonych rogach i schematycznie przedstawionymi ptakami. Pod pocztówką na wydruku napis KNÍŽÁK z odręcznie dodanymi, czerwonymi oznakowaniami diakrytycznymi nad nazwiskiem oraz powyżej dopisane odręcznie - Milan. Pod plakatem z lewej kartka papieru z napisem KILL | YOURSELF | & | FLY ! obwiedziona nieregularną czarną ramką. U góry po lewej fotografia przebranej postaci performera z uniesionymi ramionami stojącego na samochodzie, a na niej biała koperta z odręcznym napisem: COLLAGE |

Love | Miłość

Knizak Milan

1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz - Ujęcie z przodu. Kompozycja abstrakcyjna. Pionowa płaszczyzna podzielona diagonalnie na pół – od lewego górnego rogu do prawego dolnego – wstęgowym, rytmicznym układem horyzontalnych linii w kolorze kobaltowym przechodzącym w błękit z czarnym konturem w ich górnej części. Poziomy układ linii załamuje się łagodnie w górę (po lewej stronie pracy) i w dół (w prawej części) przed zetknięciem z diagonalem. Układ linii podwójny z użyciem skrótu perspektywicznego. W centrum obrazu dwie wstęgi przechodzą nieprzerwane przez cały obraz od lewej do prawej krawędzi.

20-68

Popiel Ludmiła

1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Obraz pionowy I - Ujęcie z przodu obrazu w ramie. Kompozycja reliefowa, monochromatyczna. Centralnie przez wysokość obrazu w pionie przebiega falista, smukła forma, przypominajaca pęknięcie. Nieco poniżej środka rozszerza się i wybrzusza, ukazując popękaną powierzchnię, po czym znów zwęża się i schodzi ku dolnej krawędzi pionowymi wypukłymi liniami. Z lewej i prawej strony fakturowe układy symetrycznych sfałdowanych prążkowań, nawiązujących do regularnie ustrukturyzowanych biologicznych komórek, w górze obrazu ukośnie wznoszą się, w dole opadają. Punkt ich zbiegu znajduje się poza krawędziami kompozycji, poniżej połowy szerokości obrazu. Całość polichromowana czernią.

Obraz pionowy

Rosołowicz Jerzy

1964

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bez tytułu - ujęcie z przodu; Lightbox w układzie poziomym z nocnym przedstawieniem łąki. Na pierwszym planie, na prawo od osi postać stojącej na wprost widza, młodej, zakapturzonej kobiety, przed nią głowa byka. Kobieta trzyma byka za rogi. Jest ubrana w turkusowo-czarną bluzę. W tle, po lewej stronie, ciemnieje ściana lasu, niebo bezchmurne, rozjaśnione punktowo światłem gwiazd. Skrzynia lightboxu wykonana z drewna pomalowanego na szaro, od frontu wzmocniona metalowym kątownikiem pomalowanym na kolor grafitowy.

Bez tytułu

Królikowski, Konrad

2011

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz Może morze XXIV - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym podzielona na dwie równe części wzdłuż pionowej osi obrazu. Lewa część z przedstawieniem wzburzonego morza oprawiona z trzech stron w drewnianą, profilowaną ramę z jasnego drzewa. Na pierwszym planie spienione  morskie fale. U dołu w ciemnych tonacjach zieleni, wyżej z rozjaśnionymi kremowo-żółtawymi partiami rozbryzgujących się bałwanów, powyżej partie ciemnoniebieskiego nieba. W p.d. rogu sygnatura autora: W. LUBINIECKI '08. Prawa część, bez ramy, na całej powierzchni jednolicie pokryta drobnym, jasnym piaskiem. Na tej części płótna drobne rozproszone ubytki warstwy wierzchniej obrazu. U dołu pionowej krawędzi obrazu sygnatura autora w postaci stempla wykonanego czerwonym tuszem: PIOTR C. | KOWALSKI.

Może morze XXIV

Kowalski, Piotr C.

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja; Szukam indywidualności - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym. Na szarej tekturowej tablicy kilkanaście poziomych rzędów naklejonych nowych zapałek. Ponad nimi napis wielkimi literami wykonany z czarnej folii samoprzylepnej: SZUKAM INDYWIDUALNOŚCI. Zapałki ułożone ciasno jedna przy drugiej, dominują zapałki o standardowych wymiarach i wyglądzie. Gdzieniegdzie w rzędach zapałek pojawiają się zapałki o wykraczającym poza normę wyglądzie - dłuższe, grubsze, uszkodzone, podwójne. Narożniki i krawędzie tektury z licznymi śladami nakłuć pomontażowych.

Szukam indywidualności

Ciesielski, Andrzej

1997 — 2004

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozytywny negatyw, negatywny pozytyw - ujęcie z przodu; Dyptyk złożony z dwóch czarno-białych fotografii oprawionych na dibondzie pod pleksi. W lewej części dyptyku sylwetka białego pływającego po jeziorze łabędzia. Z prawej strony czarny łabędź w tym samym układzie i scenerii. W obu częściach dyptyku, wzdłuż pionowych krawędzi widoczna perforacja kliszy fotograficznej.

Pozytywny negatyw, negatywny pozytyw

2012

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 18 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd