treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Naczynko czterokielichowate - dno płaskie wyodrębnione. Wysoka nóżka przechodzi w ostro profilowany brzusiec, który rozdziela się w cztery

Naczynie z czterema kielichami

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mal/426/ML - Ikona z przedstawieniem św. Onufrego na pustyni. Święty klęczy ze złożonymi dłońmi przed wejściem do groty; spogląda na ukazaną w prawym górnym rogu Trójcę Świętą. Ubrany jest  w przepaskę biodrową z liści, ma długie siwe włosy i gęstą brodę sięgającą za kolana. Jego głowę otacza promienista gloria. Trójca Święta ukazana jest w obłokach, pośród cherubinów. Po lewej siedzi Chrystus, ubrany jest w czerwony płaszcz odsłaniający tors i ranę na boku; na dłoniach widoczne są rany po gwoździach. W prawej dłoni trzyma berło. Jego głowę otacza delikatna gloria promienista. Chrystus spogląda na Boga Ojca, ukazanego jako starca ubranego w bladoróżową szatę spodnią i szary płaszcz, z nimbem trójkątnym wokół głowy. Bóg Ojciec błogosławi prawą ręką, w lewej trzyma kulę. Pomiędzy nimi w promienistej glorii widnieje gołębica Ducha Świętego. Od Trójcy Świętej ku Onufremu spływają promienie, symbol łaski. Ponad świętym, po lewej stronie widoczna jest palma, a przed nim – laska oraz owoce i warzywa (arbuz, pietruszka, gruszki, jabłka). Według legendy anioł codziennie przynosił Onufremu chleb i wodę, zaś po trzydziestu latach pobytu na pustyni wyrosło tam drzewo daktylowe oraz wytrysnęło źródło – ukazane na ikonie po prawej stronie. Za źródłem znajduje się lew. W prawym dolnym rogu ukazano koronę i berło.
Ponad dolną krawędzią obrazu znajduje się pisana cyrylicą inskrypcja fundacyjna.
Płótno opatrzone dublażem. Ikona oprawiona jest w manierystyczną czarną ramę, wielokrotnie profilowaną i zdobioną motywem kartuszowo-zawijanym, malowanym naprzemiennie błękitem i czerwienią (zdobienie w dużej mierze wybrakowane). Rama prawdopodobnie dobrana wtórnie.

Święty Onufry

nieznany

1744

Muzeum Narodowe w Lublinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figurka - postać kobiety w pozycji stojącej. Głowa duża wychodząca bezpośrednio z tułowia. Ręce przylegające do tułowia. Na głowie mała wypustka.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Martwa natura. Na brązowej podłodze, na tle udrapowanych kotar (ugrowej i błękitnej) drewniana skrzynia stojąca na nóżkach. Zielone ścianki mebla malowane w róslinne wzory - na przodnie bukiet kwiatów w wazonie. Na szarym blacie leżą rozrzucone owoce i warzywa: jabłka, dwie marchewki oraz duża kalarepa. W lewym rogu stoi gliniana misa na niebieskiej tkaninie. W misie czerwona kapusta, pietruszka i jabłka.

Martwa natura

Mierzejewski, Jacek

po 1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kosz na ziarno - ujęcie ze skosu; Słomiany kosz zasobowy o walcowatym kształcie i lekko zwężających się ku podstawie ściankach. Owalny otwór wygięty w sposób nieregularny, a jego krawędź zagięta jest do wnętrza. Ścianki kosza o grubości ok. 3 cm wyplecione ze słomy żytniej techniką spiralną. Pasma słomy łączone paskami wici wierzbowej (wikliną).

Kosz na ziarno

nieznany

1900 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Półmisek owalny, uskokowo wgłębiony, brzeg falisty z plecionką w typie

Półmisek

Królewska Manufaktura Porcelany w Miśni

1745 — 1750

Muzeum Narodowe w Lublinie

Dzbanek gruszkowaty na pierścieniowej podstawie, uchwyt okrągły z liściastymi ornamentami w osadzeniach, wylew z dziobkiem. Pokrywka kopulasto wysklepiona z uchwytem w kształcie pączka róży. Powierzchnia ukośnie kanelowana z plecionką wokół górnej krawędzi  - w typie Neu Ozier,  podobnie opracowana pokrywka, Na brzuścu wielobarwna dekoracja w formie pęków kwiatów, owoców i warzyw; po jednej stronie: stokrotki, marchew i filetowa śliwka, po drugiej - róża i żółta śliwka. Na pokrywce drobne gałązki kwiatowe.

Dzbanek do kawy

Królewska Manufaktura Porcelany w Miśni

1750 — 1775

Muzeum Narodowe w Lublinie

Po lewej stronie martwy zając powieszony za tylne łapy na drewnianym kołku, malowany bardzo realistycznie, w odcieniach brązu z dodatkiem bieli. Po prawej pęk szparagów. Pośrodku przy dolnej krawędzi umieszczono świeżo zebrane grzyby tego samego gatunku. Tło neutralne ciemnobrunatne, miękki światłocień. 
Kompozycja sprawia wrażenie przyciętej od góry, dołu i lewej strony płótna.

Martwa natura - zając i szparagi

nieznany

1660 — 1680

Muzeum Narodowe w Lublinie

detal brzuśca

Waza z uchwytami

nieznany

ok. 1730 - 1735

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok 1 Lico

Kwiaciarki na nabrzeżu

Obraz

Magerer H.

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 12 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd