treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: akty kobiece

Obiekty

60
E/11811/ML - Buty odświętne, z czarnej licowej skóry. Wewnątrz płócienna podszewka. Obcas słupowaty wys. 5 cm. Podeszwy ze skóry. Cholewka wys. 10 cm, dopasowana do nogi, z przodu sznurowana. Nosek zwężony, na końcu ścięty. Wykrój podeszew w obu butach identyczny – lewy równa się prawemu.

Buty kobiece "trzewiki"

nieznany

1935 — 1940

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico, Naklejony na karton rysunek przedstawiający akt siedzącej kobiety. Postać jest ukazana w całości, z prawej strony. Kobieta spogląda w prawo. Jej lewa noga jest zgięta w kolanie i przyciągnięta do brzucha. Prawą – wspiera się o ziemię. Sylwetka jest szczupła z niedużym brzuszkiem i pełnymi piersiami. Przewiązane opaską, lekko pofalowane włosy sięgają jej ramion. Twarz – narysowana schematycznie. Sylwetka jest przedstawiona dokładniej.

Akt kobiecy

rysunek

Kramsztyk, Roman

1920 — 1929

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Psyche z siostrami

szkoła włoska

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Płaskorzeźba z drewna lipowego, technika strugania, polichromowana przedstawiająca grupę kobiet i ekonoma. Centralnie zakomponowana została grupa kobiet, składająca się z 5 osób, idących drogą (droga niepolichromowana). Sylwetki trzech kobiet w całości, dwóch – widoczne tylko głowy. Kobiety z przodu są w sukienkach sięgających za kolana (kobieta z lewej ma w pasie przewiązany  fartuszek), białych chustkach na głowie i zawiązanych pod brodą, półbutach. Kobieta z prawej, w prawej ręce trzyma sierp, w lewek koszyczek. Kobieta w środku – w prawej ręce trzyma sierp. Kobieta  z lewej – sierp trzyma w lewej ręce. 
Z lewej strony płaskorzeźby zakomponowana postać ekonoma., w fioletowej kurtce przespanej pomarańczowym pasem, z przewieszona przez ramię torbą, w żółtawym kapeluszu z rondem, w brązowych spodniach wpuszczonych w buty z cholewami. Postać przedstawiona z tyłu, głowa z profilu. W prawej ręce, przez łokieć, wysunięty bat. W głębi z prawej strony ekonoma – sylwetki dwóch kobiet en face, z lewej – dwoje dzieci. 
Z prawej strony płaskorzeźby – pole, na którym w głębi widoczne są snopy zboża, z przodu – na polu za ogrodzeniem, postać chłopca w czerwonej szpiczastej czapce, czerwonej bluzie i niebieskich spodniach. W głębi na tle widoczne, z prawej strony,  dworek oraz dalej 3 chaty.

Na pańszczyźnie

Walenciuk, Zygmunt

1983

Muzeum Narodowe w Lublinie

akt kobiecy - Ujęcie z przodu; Rzeźba postaci kobiecej z czerwonej terakoty. Kobieta klęczy na lewym kolanie, prawą rękę opiera na lewym udzie, a lewą zasłania pierś. Głowę przechyla w kierunku prawego ramienia. Całość w tonacji pomarańczowo-czerwonawej.

Przykucnięta kobieta; Klęcząca | Kauernde Frau; Kniende

akt kobiecy

Geibel Hermann

1921

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Leżąca

Leżąca

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

2. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

akt kobiecy - ujęcie z przodu; Kompozycja jednoplanowa. Na tle draperii siedząca kobieta. Tors zwrócony w 3/4, nogi skierowane w lewo, podkurczone, lewa ręka wyprostowana, wsparta, prawa uniesiona ku górze, dłoń skryta za głową. Głowa lekko pochylona, en face, bujne włosy spięte, oczy spuszczone.

Akt kobiecy

akt kobiecy

Pronaszko Zbigniew

około 1921

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; dwie kobiety, stojąc przodem do widza, trzymają w rękach szal. Naga kobieta w środku jest odwrócona tyłem i obejmuje pozostałe kobiety ramionami.

Trzy Gracje

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; trzy młode kobiety, kobieta po środku naga, po prawej i lewej stronie kobiety ubrane w lekkie, prześwitujące szaty; na dole sygnatura lliXAEP ( PICHLER)

Trzy Gracje

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Medal Obrony - ujęcie z przodu; Na awersie lewy profil króla Jerzego VI i napis majuskułą w otoku: GEORGIVS VI D: G: BR: OMN: REX F: D: IND: IMP. Przy medalu nieprawidłowa wstążka (biało-granatowo-czerwona) od medalu

Medal Obrony

Paget, Humphrey

po 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szczury (głowa kobiety)

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie 3/4

Komoda

nieznany

1. ćw. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/T/243/ML - Suknia wizytowa, czarna, uszyta z atłasu jedwabnego, jedwabnego tiulu i aksamitu, haftowana cekinami. Krótki rękaw z jedwabnego czarnego aksamitu, dekolt prostokatny, dość głęboki, wykończony wstawką haftowaną i aksamitem. Kolory są kontrastowe. Spodnia warstwa sukni, z białej tafty i muślinu, widoczna w partiach sukni szytych z czarnego tiulu, dodaje całości elegancji. Brzegi dekoracyjnej wici z tafty zaakcentowane naszytymi cekinami. Suknia do ziemi z tyłu krótki tren. Brak halki.

Suknia wizytowa

nieznany

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/4835/ML - Portret mężczyzny en face. Głowa o zdeformowanym  kształcie - rozbudowana w części czaszki, zwężająca się ku brodzie, o wyrazistych oczach i zdecydowanie wykrojonych ustach o opadających kącikach. Szyja zniekształcona, tworząca rodzaj sfałdowanego, wąskiego postumentu usytuowanego na blacie stołu. Obok karafka, kieliszek i kilka owoców (?).

Portret mężczyzny

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret Róży z Cieńskich Łosiowej. Postać w ujęciu do bioder, zwrócona w lewo, z twarzą skierowaną na patrzącego. Portretowana prawą rękę unosi dotykając kokardy na dekolcie, prezentując dwa pierścienie i bransoletę z sześciu sznurów pereł, w lewej, opuszczonej, ozdobionej podobną bransoletą, trzyma wachlarz. Ubrana jest w niebieską suknię z głębokim kwadratowym dekoltem. Suknia obszyta jest z przodu biało-popielatymi koronkami i ozdobiona na dekolcie koronkową kokardą i różą. Rękawy sukni zdobią również suto nawarstwiające się koronki oraz koronkowe kokardy. Na szyi cztery rzędy perłowego naszyjnika, opadającego dwoma rzędami pereł aż do róży przy dekolcie. Na głowie bogaty koronkowy czepiec, kornet,zbobiony kwiatami i biżuterią, w uszach kolczyki. Twarz szczupła, pociągła, włosy zaczesane gładko do góry. Brwi wyraźnie zarysowane, nos prosty, usta drobne, zaciśnięte w lekkim uśmiechu.  Tło ciemne, neutralne, z herbem Pomian (Cieńskich) w prawym górnym rogu.

Portret Róży z Cieńskich Łosiowej

nieznany

1760 — 1780

Muzeum Narodowe w Lublinie

popiersie - Ujęcie z przodu; Portret młodej kobiety w popiersiu o szczupłych ramionach, długiej smukłej szyi z głową przechyloną lekko i nieznacznie skręconą w kierunku lewego ramienia. Twarz szczupła, owalna z lekko wydłużoną brodą, wydatnym podłużnym, lekko garbatym cienkim nosie, dużych migdałowych, marzycielsko rozwartych oczach, włosy odsłaniające uszy kunsztownie upięte w węzeł z tyłu głowy. Prosto wycięty dekolt lekkiej sukni odsłania kark i szyję, z przodu szpic dekoltu między piersiami wypełnia koronka.

Portret Zofii Jachimeckiej

popiersie

Laszczka, Konstanty

między 1911 — 1912

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fragment aplikacji szaty kobiecej

1801 — 1900

Muzeum Okręgowe w Toruniu

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; prawy profil kobiety o długich włosach spiętych w kok, z tyłu szyi sygnatura

Głowa kobiety

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; prawy profil kobiety w średnim wieku, z krótkimi włosami spiętymi opaską

Portret Walerii Messaliny

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; kobieta widoczna z prawego profilu, ma półdługie włosy upięte z tyłu, widoczny jest fragment szaty, za nią dwa kłosy zboża

Portret kobiety

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; popiersie młodej kobiety widoczne z lewego profilu, kobieta ma dekoracyjne nakrycie głowy, poniżej wida fragment szaty

Portret Sabiny [Vibia Sabina, Matidia]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Scena biblijna - ujęcie z przodu; Kompozycja utrzymana w ciepłych kolorach, żółty, czerwony, brązowy z dodatkiem białego i czerni na błękitnym tle. Wzdłuż lewej bocznej krawędzi trzy schematycznie potraktowane głowy zwrócone w prawo i dwie kolejne pod górną krawędzią. Po prawej stronie kompozycji na tle prostokąta zaklejonego wycinkiem gazety ujęty frontalnie tors kobiety zaakcentowany z prawej grubym czarnym konturem. Pośrodku wysokości aktu z lewej wazon w dwu płaszczyznach barwnych. Sylweta połowy wazonu powtórzona powyżej, poza zadrukowaną płaszczyzną.

Zuzanna i starcy

scena biblijna

Tomaszewski, Marian

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie całości z tyłu

Pantofel

nieznany

1. ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 60 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd