treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: skarb

Obiekty

459
skarb monet - Ujęcie z boku. Fragment glinianego naczynia z wysypującymi się z niego monetami. Skarb 2588 monet, głównie denarów pomorskich, ukryty w naczyniu glinianym po 1405-1410 roku.

Skarb monet

Magnus Eriksson, król Szwecji

1290 — 1410

Muzeum Narodowe w Szczecinie

20 fenigów (skarb z Rarwina) - awers; W polu awersu nominał: 20. U góry wzdłuż rantu łukowaty napis: WERTH – MARKE. Pod nominałem wypunktowana pozioma kreska nad którą odbita poziomo punca z ukoronowana wielka literą M. Całość w perełkowej obwódce.

20 fenigów (skarb z Rarwina)

1916 — 1918

Muzeum Narodowe w Szczecinie

skarb monet - Ujęcie naczynia i wysypujących się monet. Skarb 3311 drobnych monet, głównie pomorskich szelągów podwójnych, ukryty w naczyniu glinianym po 1660 roku.

Skarb monet

Gustaw II Adolf, król Szwecji

1507 — 1660

Muzeum Narodowe w Szczecinie

skarb monet - Ujęcie naczynia i monet ułożonych w stosiki. Skarb 656 szelągów krzyżackich i 2 guldenów niemieckich ukryty w kaflu piecowym pod koniec XV wieku.

Skarb monet

Fryderyk III Habsburg, święty cesarz rzymski

1414 — 1495

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Witen - rewers; Moneta z gryfem i gotycką literą B. Na awersie gryf w lewo. Na rewersie tarcza herbowa z gotycką literą B na długim krzyżu. W otoku MONE-NOVA-STET-IN 1504 (moneta nowa Szczecina).

Witen

mennica Szczecin (około 1176-1754)

1504

Muzeum Narodowe w Szczecinie

169/A/ML/3 - Sztabka ze srebra jest częścią skarbu monet arabskich (dirhemów) z IX wieku z Lublina-Czechowa. Sztabka jest w przekroju prostokątna i zwinięta w pętlę tak, że jedno ramię zachodzi na drugie. Na powierzchni sztabki widoczne są spękania. Na jednym z ramion, w pewnej odległości od końca sztabki, widoczne jest nacięcie.

Sztabka

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

169/A/ML/1 - Zausznica srebrna składa się z kabłąka, na którym zawieszono wisiorek o winogronowatym kształcie. Ozdoby tego typu charakteryzują się kabłąkiem o jednym końcu ucięty prosto, drugim zaś zwiniętym w oczko. W połowie wysokości kabłąka znajdują się wieńce wykonane z granulek ograniczonych pierścieniami z drutu. W dolnej części kabłąka występuje wisiorek uformowany z kilku wieńców granulek zwieńczony granulką osadzoną na pierścieniu z drutu.

Zausznica

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

naszyjnik srebrny - Ujęcie zapięcia naszyjnika. Naszyjnik srebrny z czterech par skręconych drutów owijanych wokół siebie o grubości całkowitej od 0,4 do 1 cm. W części środkowej druty są skręcone zdecydowanie luźniej, co powoduje, że obręcz jest w tym miejscu grubsza. Oba końce obręczy są rozklepane w wydłużone owalne płytki zakończone uszkiem i haczykiem (fragment odłamany). Płytki są zdobione bordiurą z płaskich granulek wzdłuż obu krawędzi oraz dwoma rzędami trójkątów z trzema płaskimi granulkami w każdym z nich.

Naszyjnik srebrny

nieznany

950 — 1000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

169/A/ML/2 - Paciorek srebrny

Paciorek

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

naczynie gliniane - Ujęcie lewej strony. Niewielka gliniana waza o kulistym brzuścu i nieznacznie nachylonej do wnętrza szyjce. Wylew wazy jest zaokrąglony. Waza jest zdobiona ponad załomem brzuśca czterema dookolnymi liniami rytymi. Powierzchnia naczynia jest gładka, a barwa ciemnobrunatna. Typologicznie naczynie reprezentuje wazy grupy A grupy dębczyńskiej.

Waza zdobiona

nieznany

okres wędrówek ludów

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Sztabkowata płytka ze złota - Ujęcie z przodu. Sztabkowata płytka ze złota w formie symetrycznego klina przechodzącego u szczytu w imitację owalnej w przekroju nasady lub ucha. Płytka jest zdobiona tylko na stronie wierzchniej.

Płytka trapezowata

nieznany

okres wędrówek ludów

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grot typu Valsömagle - Ujęcie z góry tyłu grotu skosem do tyłu. Niezdobiony, smukły grot oszczepu lub włóczni o wąskim liściu i długiej tulejce, zaopatrzonej w dwa otwory na nity do mocowania drzewca.

Grot typu Valsömagle

kultura nordyjska

około 1700 p.n.e. — 1500 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bransoleta taśmowata - Ujęcie w pionie. Bransoleta otwarta wykonana z wąskiej, dość grubej taśmy brązowej o przekroju płasko-wypukłym. Końce obręczy są ścięte prosto, a jej powierzchnię pokrywa ornament ryty złożony z grup ukośnych i pionowych kresek, poprzedzielanych motywem jodełki.

Bransoleta taśmowata

kultura łużycka

około 1200 p.n.e. — 1000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bransoleta mankietowata - Ujęcie z góry. Bransoleta, tworząca szeroką otwartą obręcz, wykonana jest z blachy brązowej. Przez całą długość środkowej części bransolety biegnie wąskie, wysklepione żeberko, które stanowi element dekoracyjny. Po obu jego stronach umieszczono ornament w postaci rytej jodełki, prostokąta i niewielkich łuków.

Bransoleta mankietowata

kultura łużycka

około 1200 p.n.e. — 1000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dirhem - Ujęcie awersu. Moneta ma okrągły, regularny kształt. Wybito ją ze srebrnej blachy. Na awersie monety w centralnym polu znajduje się tzw. szahada - czyli muzułmańskie wyznanie wiary. W drugiej legendzie obwiedzionej wokół pierwszej można odczytać nazwę mennicy (al-Basra) oraz datę wybicia monety (762 r.). Po zewnętrznej stronie legendy znajduje się otok, składający się z podwójnej linii drobnych punkcików (perełek) oraz pięciu symetrycznie rozmieszczonych nad nimi kółeczek.

Dirhem

nieznany

754 — 775

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kopia bransolety nerkowatej z Kolkowa - Ujęcie przodu ze skosu z prawej; Bransoleta o szerokiej obręczy (5,9 cm), silnie wypukła. Jej brzegi są mocno zagięte do środka, co daje C-kształtny przekrój poprzeczny. Oba końce obręczy łączy duże zgrubienie, tzw. nerka. Końce i zgrubienie nerkowate zostały ozdobione pasmami zwielokrotnionych linii (3 pasma przypadają na zgrubienie, a 4 pasma na końce obręczy), które biegną poprzecznie w stosunku do obręczy. Pomiędzy pasmami na zgrubieniu nerkowatym znajduje się tzw. ornament oczkowy (współśrodkowe podwójne okręgi z centralnie usytuowaną kropką-wgłębieniem). Bransoleta ma zielony kolor. Brzeg nerki ma w jednym miejscu zamarkowane uszkodzenie, wzorowane na oryginale bransolety.

Kopia bransolety nerkowatej z Kolkowa

nieznany

900 p.n.e. — 550 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czerwona owalna gemma ze złotym obramowaniem. Lewy profil młodego mężczyzny z krótkimi kręconymi włosami, u dołu widoczny fragment szaty.

Piotr Wielki, 1672-1725, car Rosji

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Czerwona owalna gemma ze złotym obramowaniem. Przedstawia prawy profil popiersia młodego mężczyzny z krótkimi, kręconymi włosami. Pod szyją widoczny fragment szaty spiętej klamrą. Poniżej widoczny napis

Głowa Antinousa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, lewy profil mężczyzny w dojrzałym wieku, mężczyzna ma krótkie kręcone włosy, wąsy i krótką brodę

Portret mężczyzny [Profil Antoninusa Piusa]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, grupa osób składa ofiarę przed posągiem bóstwa ustawionym na postumencie. Grupę tworzą: dziecko, mężczyzna w płaszczu, trzy kobiety oraz postać satyra. Z lewej strony widoczne jest drzewo, a z prawej waza. Pod posągiem leży dziecko.

Bachanalia [Składanie ofiary]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, prawy profil kobiety o włosach spiętych w kok i z widocznym skrzydłem we włosach, poniżej wijące się węże

Popiersie Meduzy

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, widoczna grupa ucztujących postaci pomiędzy dwoma drzewami, nad nimi putta rozciągają velum. Dwie postaci trzymają kosze z owocami, jedna gra na instrumencie dętym, w centrum trzy postaci siedzą na ziemi.

Scena wielofiguralna

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, stojący nagi mężczyzna dźwigający zabitego byka na lewym ramieniu, mężczyzna ma lwią skórę przerzuconą przez ramię, scena widoczna z boku.

Herkules niosący Acheloosa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 459 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd