treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: góry

Obiekty

884
awers. Szczypce kominkowe ułożone poziomo, rączką skierowane w prawo. Ramiona lekko rozwarte, czarne. Górna część ramion, przegub oraz rączka złocone, pokryte bogatą wypukłą dekoracją.

Szczypce do węgla

nieznany

XIX/XX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

List na karcie pocztowej z nadrukiem firmowym na awersie u góry po lewej. Ślady po oderwanych znaczkach pocztowych; nadruki - m.in.: „Zrzeszenie Przedstawicieli Handlowych i Komisantów | Warszawa, Królewska 16. | Tel. 522-26, 652-55.” Obok danych adresata notatka dopisana ołówkiem - adres podparyski.
Treść: Mój Drogi! Rozmawiałem dziś ze Szwalbem [tj. Natanem Szwalbem (1883–1943?), redaktorem ,,Naszego Przeglądu''], zapytując dlaczego tak rzadko zamieszcza Twoje artykuły. Na to otrzymałem odpowiedź, że nadsyłasz ostatnio streszczenia artykułów pism, które on tu otrzymuje. To nie jest dla niego interesujące. Natomiast chętnie będzie zamieszał oryginalne artykuły gospodarcze, czy też gospodarczo-polityczne. To dla Twojej wiadomości, abyś nie zadawał sobie zbędnej pracy. U nas poza tym nic nowego. Oglądaliśmy mieszkanie, zupełnie przyzwoite i dostępne w cenie, w nowych domach Zusu, lecz nie mam specjalnej ochoty przenoszenia się z uwagi na to, że nie wiadomo, jak się stosunki ułożą. Tak się wygląda obecnie. Pomimo to uważam, że nie należy poddawać się zwątpieniu. Świat i życie nie kończą się z dniem dzisiejszym. Trzeba swoje robić, nie oglądając się na cienie towarzyszące naszej pracy. Ty tak czyniłeś dotychczas i osiągałeś swoje zamierzenia. Wierzę, że i w przyszłości, która jeszcze cała leży przed Tobą, przy Twojej wytrwałości potrafisz wiele przezwyciężyć. Więc nie należy z konjunkturalnego nastroju pesymizmu czynić wyznanie wiary. Głowa do góry – to powinno być zasadą. Całuję Cię LeonDopisek pionowo z lewej strony: Wiele mają wpłacić za książki z zakresu literatury dziecięcej.
Dopisek u góry po prawej: w niedzielę pójdzie Twój artykuł w NP [,,Naszym Przeglądzie'']

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

kolaż - Wielobarwne przedstawienie chłopca (postać, także ubiór, w kolorze żółtawym) leżącego na boku - sylwetka poziomo, całopostaciowa; chłopiec ma zamknięte oczy (twarz ujęta na wprost); głowa na poduszce w kropki. Postać umieszczona pośrodku karty, pod niebieskawym tłem (farba, plamkowanie) z białym półksiężycem (efekt uzyskany przez niepomalowanie tej części karty) i kolorowymi gwiazdami (cztery skrzyżowane kreski - rysunek). Na połowie sylwetki widoczna różowowofioletowa kołdra (element naklejony; na jej brzegu przy nogach narysowane schematycznie guziki i rozchylone brzegi poszewki), ze wzorem w statki, flagi i kotwice (elementy narysowane). Z lewego oka chłopca spływają dwie czarne łzy, jedna znajduje się u góry tuż przy oku, druga niżej (elementy narysowane ołówkiem), natomiast niżej, pod całą sylwetką, widocznych jeszcze siedem, dużo większych i o różnych kolorach, łez, na dwóch z nich napisy: Brat, mama.

Święte łzy i Towarzystwo Opieki nad Samotnymi

kolaż

Sztyma, Marianna

2012

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Pokrycie wachlarza

Pokrycie wachlarza

nieznany

4. ćwierć XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico obrazu

Christophorus Reitt - portret

szkoła flamandzka

1644

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Ekran kominkowy

nieznany

XVIII/XIX?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Zydel

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na ażurową dekorację kanapy

Kanapa

nieznany

1. poł. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Odręczny list napisany częściowo ołówkiem oraz niebieskim i czarnym atramentem na trzech czystych kartach. Na trzeciej stronie kleks znajdujący się blisko lewego dolnego rogu.
Z treści: Mój kochany Tajwiusiu! | Godzina późna – […] [nieczytelne]. W tej chwili wróciłam do domu. Byłam dziś mocno zalatana […] [nieczytelne]. Związek, […] [nieczytelne], Zebranie Kom. Rewiz. Związku (30 IV walne zebranie), zebranie Klubu […] [nieczytelne] z p. […] [nieczytelne] i Mieczysławem […] [nieczytelne]. […]

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1939-04-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Odręczny list napisany na obu stronach pojedynczej karty papieru firmowego, w lewym górnym rogu pierwszej strony nadruk: „ANATOL-DAWID ESTRYN | ADWOKAT | Warszawa, ul. Świętojerska 32 m. 1 | Tel. 12-08-91”.
Treść: Warszawa, dn. 1/X 1938 r.
Szan. Panie Tadeuszu! Ośmielam się zwrócić do Pana z następującą prośbą, przy czym z góry bardzo Pana przepraszam za fatygowanie Go moimi sprawami. Otóż byłbym Panu niewymownie wdzięczny, gdyby Pan zechciał kupić i przesłać mi pocztą kilkanaście pism, których tytuły podam Panu poniżej. Są to pisma dla dzieci i otrzyma je Pan w każdym kiosku z gazetami:
1.	„Almanach de Jeudi”
2.	„Almanach de l’As”
3.	„Almanach de Betty”
4.	„Almanach de Vacances (Pour les Jeunes)”
5.	Almanach de Pierrot
6.	Almanach d’ Olive 7.	Almanach de Marius
8.	Almanach de Frangipane et Carafon
9.	Almanach d’Oeil de Fancon
10.	Almanach de Lisette [przy wszystkich oprócz 6. i 10. kreski, przy 6. i 10. znaki zapytania] Są to wszystko roczniki. Chodzi mi o egzemplarze z 1939 roku (1938 już mam – są one antydatowane). Almanachy te będą kosztowały bez przesyłki c-a 30 franków (tyle kosztowały w r. ubiegłym – może teraz trochę podrożały). Bardzo Pana proszę o powiadomienie mnie (ewentualnie przez Peskę) o kosztach, jakie Pan poniósł ogółem i komu mam je wpłacić: ojcu pańskiemu, Pesce, czy w „Naszym Przeglądzie”.
Przykro mi bardzo, że obciążam Pana tą sprawą, ale nie widzę absolutnie innego sposobu wydostania tych pism, które mi są b. potrzebne. Serdecznie Panu z góry dziękuję i przepraszam za kłopot.
Zawsze gotów do wzajemnych usług pozostaję [podpis]
[dopisek Pesy Frydlender:]
Załączam list Natka, jeżeli Ci to sprawia jakąkolwiek trudność, daj temu spokój. Już ja Cię usprawiedliwię. Pieniądze, którebyś wydał, są pewn[?] i będą przekazane. Ja to przypilnuję.
P

List do Tadeusza Perla

Estryn, Anatol Dawid

1938-10-01

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Pokrycie wachlarza

nieznany

4. ćwierć XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ilustracja - Przedstawienie kobiet z instrumentami muzycznymi, namalowanych na czarnym tle konturowymi białymi liniami. Osoby uwidocznione w kilku rzędach, w pierwszym bębny (osoby przy nich mają również pałki skierowane ku dołowi), a pośrodku osoba z instrumentem smyczkowym. Czerń tła w górnej części (ale także z boku po lewej) falująco zwęża się ku górze, przypominając dym, także dzięki szarościom po bokach, miejscami wypełnianymi także brązami. Na zewnątrz od dymu widoczna także, zwłaszcza w prawej część sceny, biel. Scenę obramowuje namalowana prostokątna brązowa ramka, u góry i po bokach o dość równej szerokości, u dołu o większej. Jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne w dużej mierze nieregularne (zwłaszcza przy rogach krawędzi zewnętrznych namalowanej ramy uwyraźniają się ślady po liniach włosia pędzla, zwłaszcza).

Koncert

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

awers

Pocztówka z widokiem Warszawy – ulicy Królewskiej

nieznany

1908 — 1914

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, recto, kartka w linię, zapisana pismem odręcznym

List do Zofii Zajczyk

Zimmermann, Ispo

1947-04-25

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie lica. Rysunek przedstawiający wbite w serce przedmioty: od góry, z lewej strony: strzała, niżej gwóźdź z okrągłą główką, gwóźdź z płaską główką, do którego przywiązano warzywo.

Serce

rysunek

Bok, Teodor

2000 — 2007

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie lica. Trzyczęściowy rysunek wielobarwny: część zajmująca całą lewą połowę karty ma charakter planu miasta, rysunki u góry i u dołu po prawej to przedstawienie budynków, wszystkie części zawierają opisy (francuskojęzyczne, tuszem w różnych miejscach karty.

Muranów

akwarela (plan dzielnicy miasta)

Vaucher, Fanny

2016

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie z przodu

Puszka kwestarska

nieznany

1924 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Sapieha Lew (1557-1633) - portret

kopia

poł. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 884 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd