treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: panoramy miast

Obiekty

28
kolorowany akwarelą miedzioryt z planem miasta - Ujęcie z przodu, z lekkim skrzywieniem lewego górnego rogu do dołu. Panorama miasta przed trójkątnymi murami obronnymi. Za nimi rzeka ze statkami, za rzeką właściwe miasto z domami, kościołami, zamkiem, wiatrakami. Przed murami drewniany mostek i wąska dróżka prowadząca do miasta. Na dróżce, po lewej stronie pojedynczy przechodnie oraz trzej jeźdźcy w czerwonych i niebieskich płaszczach oraz czarnych trójgraniastych kapeluszach. U dołu rysunku ozdobne obramowanie herbu Szczecina. Po prawej stronie łódka z czterema wiosłującymi mężczyznami w czerwonych, niebieskich i żółtych płaszczach oraz czarnych trójgraniastych kapeluszach. Przy łódce spienione fale morskie. Przy wybranych budowlach podpisy czarnym tuszem oraz numerki. Na dole legenda z najważniejszymi budowlami i rzeką. Po prawej stronie legenda w j. niemieckim, po lewej w j. łacińskim. Pod legendą nazwiska twórców i wydawcy. Cały rysunek wraz z legendą obwiedziony dekoracyjnym obramowaniem w kształcie geometrycznego wzoru.

Widok Szczecina

Werner Friedrich Bernhard

około 1735

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok Lublina wzorowany na widoku A. Hogenberga. opis analogicznie jak : S/G/271/ML. Przedstawienie niekolorowane, o zmniejszonej wysokości. Bezpośrednio nad wieżami kościołów jezuitów i Bramy Krakowskiej wstęga z napisem: LUBLIN in Pohlen, w miejscach karuszy herbowych pochylone tarcze. U dołu wprowadzone dwa pola z informacjami o Lublinie w jęz. niemieckim po lewej oraz legenda z oznaczeniami po prawej.

Lublin in Pohlen

Bodenehr, Gabriel

1710

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Jan III - portret

Lamaitre Augustin François

1840

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Fotografia czarno biała, w kadrze poziomym, przedstawia grafikę obwiedzioną cienką czarną ramką i otoczoną jasnym marginesem. Grafika przedstawia panoramę Kwidzyna od strony Wisły. Na pierwszym planie szeroka połać łąki i pól uprawnych. Bliżej lewej krawędzi pasące się stado siedmiu krów. Za nimi niskie ogrodzenie i kilkanaście drzew rosnących w rzędzie. Nieco wyżej zwarty kompleks kilku budynków. Dominującym elementem jest czworoboczna, wysoka wieża przykryta spadzistym dachem, z dekoracyjnym, schodkowym szczytem od frontu. Połączona jest długim, murowanym gankiem, wspartym na wysokich podporach, z położoną nieco dalej bryłą zamku i katedry. Po prawej stronie katedry wysoka, czteroboczna, zadaszona wieża zwieńczona krenelażem, czyli wymurowaniem w kształcie ząbkowania. Na prawo od zamku i katedry zabudowa miasta z widoczną w tle smukłą wieżą. U dołu pośrodku marginesu podpis Marienwerder. Z lewej strony: Gez.u.lith.v.C.A. Mann. Z prawej: Lith.Inst. v. C.G. Kanter in Marienwerder.

Marienwerder | Kwidzyn

Grafika

Mann, C. A.

1855

Muzeum Zamkowe w Malborku

Panorama Odry z Hakenterrasse (obecnie Wały Chrobrego) - ujęcie z przodu; Widok na zakomponowaną w centrum obrazu łódź żaglową zacumowaną na Odrze w rejonie Wałów Chrobrego, których budynki (Rejencja i Muzeum) widoczne są w tle wraz z panoramą miasta utrzymaną w szarej zamglonej kolorystyce. Kadłub łodzi zielony, zwinięte żagle w kolorze rudym, niewielka lecz wyeksponowana świetlistym kolorem na szczycie masztu flaga armatorska czerwono-czarno-czerwona. Obok w lewej części przedstawienia drewniane belki odbojnicy, a z tyłu płynący holownik z czerwonym, dymiącym kominem. Po prawej stronie, za łodzią żaglową widoczny fragment biało-czarnego kadłuba barki oraz mniejszej łodzi z wioślarzem na dziobie. U dołu, uzyskana impastem toń spokojnie falującej rzeki, z odbijającymi się w niej statkami i mieniącym się w niej światłem słońca, wyłaniającego się zza szarych chmur. Doświetlone zostały także dwa duże gmachy w tle i zieleń na Hakenterrasse. Obraz sygnowany w prawym dolnym narożniku.

Panorama Odry z Hakenterrasse (obecnie Wały Chrobrego)

Runge, Helene

około 1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok Lublina z fragmentem traktu zamojskiego. Po prawej rozległy pejzaż ze sztafażem. W głębi, rozciągnięte w poziomie zabudowania miejskie z charakterystycznymi dla Lublina budowlami. Przedstawienie szczegółowe, modelowane miękkimi, przetartymi smugami, dominują odcienie szarości wzbogacone rdzawym oranżem.

Widok Miasta Lublina od Traktu Zamośćskiego

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

Muzeum Narodowe w Lublinie

grafika Widok stoczni - Ujęcie z przodu. Grafika przedstawia popularny motyw panoramy przemysłowej reklamującej możliwości produkcyjne zakładu - widok stoczni

Widok stoczni "Vulcan" w Szczecinie

Stöwer Willi

około 1870

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Grafika - pejzaż portowy - Ujęcie z przodu. Akwaforta na papierze w kolorze sepiowym przedstawiająca port w Szczecinie. Widok od strony północnej na Odrę w rejonie Wałów Chrobrego z panoramą miasta. Na pierwszym planie niewielki parowiec przycumowany do dalb na rzece w trakcie wyładunku towaru do stojącej obok szerokiej, płytkiej barki. W głębi po lewej drugi statek widoczny od strony dzioba w otoczeniu płytkich barek. Obok w tle kolejna jednostka stojąca bliżej nabrzeża. W tle ukazano panoramę Wałów Chrobrego z 2-wieżowym budynkiem rejencji po prawej stronie (ob. Urząd Wojewódzki), gmachem muzeum (z niską wieżą częściowo zasłoniętą przez komin statku) oraz wydłużonymi budynkami dawnego urzędu finansowego i zakładu ubezpieczeniowego (ob. Akademia Morska), przed którymi schematycznie zaznaczono skarpę w stronę nabrzeża. Po lewej fragment sylwety Starego Miasta z wysoką wieżą kościoła św. Jakuba i zespołem wież zamkowych wśród zamarkowanej zabudowy kamienicowej. Całość ujęta nieco z góry - partia nieba z rozproszonymi obłokami zajmuje 2/3 powierzchni grafiki. Bez sygnatur.

Akwaforta - pejzaż portowy

nieznany

1920 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pocz.83_lico

Panorama Łańcuta

Pocztówka

Better S.

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

staloryt, grafika, ikonografia - Ujęcie z przodu. Czarno-biały staloryt na papierze.

Widok z ogrodów loży na Szczecin

Winkles Henry, Peters Bernhard

około 1850

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo religijne - ujęcie z przodu; Na jasnej płaszczyźnie wzgórza przedstawiony tłum ludzkich postaci wokół przygotowanego krzyża. Widać męską postać ubraną na biało, stojąca w padającym z góry świetle wśród zgromadzonego tłumu. W tle fioletowe niebo.

Golgota

malarstwo religijne

Styka Jan

około 1896

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok wzgórza zamkowego w Lublinie od str. pd.-zach. Bryła Zamku w głębi, nieco na prawo od osi. Na pierwszym planie szeroki pas łąki, u podnóża wzniesienia spietrzone zabudowania dzielnicy żydowskiej. Zamek w widoku od narożnika  przy styku zachodniego i południowego skrzydła. Elewacja zachodnia z centralnym ryzalitem. Kondygnację zdobi rząd zamkniętych ostrym łukiem wnęk, zwieńczenie w postaci fryzu i blankowania. W elewacji południowej bryła gotyckiej kaplicy zamkowej, ponad ścianą zachodnią widoczna górna partia baszty. Przedstawienie o charakterze swobodnego szkicu. Prowadzone miękkimi kreskami i przetartymi smugami w odcieniach szarości.

Zamek Lubelski

Wyczółkowski, Leon

1918 — 1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Lublina opatrzony kartuszem herbowym i legendą. Miasto w szerokim, panoramicznym ujęciu obejmującym przedmieścia: Wieniawę i Tatary. Widok ukazuje charakterystyczne dla Lublina budowle min.- w centrum Kościół jezuitów, za nim wzgórze staromiejskie z Bramami Krakowską i Grodzką, kościoły św. Michała i Dominikanów, zespół zabudowań zamkowych z basztą i kaplicą św. Trójcy. Po lewej widoczne sylwetki kościołów Panny  Marii, Nawrócenia, św. Pawła i św. Ducha. Budowle opatrzone łacińskimi podpisami lub cyframi mającymi odnośniki w legendzie. U góry, na osi kartusz tytułowy z napisem: TIPUS CIVITATIS LUBLINE[N]SIS. / IN REGNO POLONIAE EX OMNIBUS / PARTIBUS MU[N]DI EMPORIO. TER. IN. /ANNO CELEBRARI COSUETOCLARAE. (Widok miasta Lublina w Królestwie Polskim, sławnego w całym swiecie trzy razy na rok odbywającemi się jarmarkami) Po lewej godło Polski, po prawej herb Lublina. Nad dolną krawędzią pas zawierający legendę rozbitą na 4 pola w ozdobnych obramieniach. Przedstawienie prowadzone precyzyjną, cienką kreską, podkolorowane.

Widok Lublina (Tipus civitatis Lublinensis in Regno Poloniae...)

Hogenberg, Abraham

1618

Muzeum Narodowe w Lublinie

Teka Lwów: Widok ogólny

Dobrowolski, Odo

1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarnobiała z widokiem panoramicznym miasta Lublina od strony ulicy Rusałka, z rejonu doliny rzeki Bystrzycy. Widoczne na pierwszym planie łąki, w oddali zabudowania ulic Narutowicza i Bernardyńskiej, m.in. wieża ciśnień na placu Bernardyńskim (ob. placu Wolności), kościół pobernardyński pw. Nawrócenia św. Pawła, wieża Nowego Ratusza, szczyt Bramy Krakowskiej, fasada Szkoły Handlowej Vetterów, pałac Sobieskich, Wieża Trynitarska, katedra lubelska.

Panorama Lublina od strony ulicy Rusałka

Poddębski, Henryk (1890-1945) (fotografik)

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok placu targowego przy ulicy Świętoduskiej. Ujęcie od strony odcinka dawnej ulicy Nowej (dzisiejszej Lubartowskiej). Po lewej stronie widoczny kościół karmelitów oraz zabudowa kamienic. Pośrodku plac wypełniony ludźmi i konnymi furmankami. W centralnej części prowizoryczny budynek ze spadzistym jasnym dachem. W głębi po prawej murowany pawilon z kramami. W oddali widoczny kościół i szpital Jana Bożego oraz ówczesny folwark Czechówka.
 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym). Przy górnej krawędzi napis informacyjny czarnym tuszem.

Targ przy ulicy Lubartowskiej

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok ogólny Lublina ukazujący panoramę miasta od strony Starych Bronowic. Na pierwszym planie pole (łąka ?), pośrodku niskie zabudowania. Na odległym wzgórzu widoczne Stare Miasto z charakterystycznymi budowlami. Od lewej: kościół bernardyński (św. Pawła), Magistrat, Brama Krakowska, zabudowania pojezuickie (katedra i Wieża Trynitarska), kościół i klasztor dominikanów, zamek. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym), a także odręczny napis czarnym tuszem z opisem fotografii.

Widok ogólny Lublina

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1229/ML - Widok na most od strony północno-zachodniej. Na pierwszym planie płaszczyna nabrzeża rzeki. Powyżej jasna tafla wody i usytuowany w prawej części kompozycji, wsparty na czterech przęsłach most. Balustrada zwieńczona smukłymi, spiczastymi fialami zaopatrzonymi w latarnie. Nad mostem ujęta linia elektryczna. W tle, po prawej stronie korony drzew, po lewej jasna płaszczyzna kamienicy. W głębi panorama miasta z przełoniętymi drzewami sylwetami Bramy Krakowskiej, strzelistej Wieży Trynitarskiej i barokowych wież katedralnych. Ich jasne bryły odcinają się od zakreskowanych partii lawowanych tuszem pozostałych elementów kompozycji. Niebo z chmurami zaznaczone równoległymi kreskowaniami prowadzonymi cienkimi pociągnięciami piórka.

Most na Bystrzycy

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 28 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd