treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: postaci

Obiekty

1 767
ceramika - Ujęcie kolejnego boku; Widoczne dwie postacie na wprost, trzymające się za ręce, mężczyzna z lewej skierowany przodem w nasza stronę natomiast kobieta z prawej strony skierowana tyłem do widza. Trzymają za swoje ręce po bokach kolejne postacie opierające się na głowach i stapach z wygiętym tułowiem do tyłu.

Wazon z kręgiem postaci

Szczepkowski, Jan

między 1900 — 1907

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Na pierwszym planie trzy postacie: dwie przy lewej bocznej krawędzi, przecięte krawędzią, trzecia na przedplanie po prawej stronie ujęta do pasa od tyłu, lewa ręka uniesiona. Postacie uogólnione do zgeometryzowanych form. Płaszczyzna obrazu wypełniona falistymi układami podłużnych lini pędzla w tonach zieleni, u góry czerwieni i niebieskich.

Trzy postaci

Jarema Maria

między 1944 — 1946

Muzeum Narodowe w Szczecinie

głowa postaci zoomorficznej - Ujęcie z przodu; Malutka, gliniana główka o ceglastografitowym kolorze i jajowatym kształcie. Najprawdopodobniej przedstawia postać zoomorficzną (być może konia). Zaznaczono jej oczy w kształcie owalnych otworów oraz uniesiony ku górze pysk. Na powierzchni widoczne są rysy i mikropęknięcia.

Głowa postaci zoomorficznej

nieznany

około 1201 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana figurka ptaka na cokole z postaci ludzkich - Ujęcie z lewego boku. Drewniana figurka ptaka ze skrzydłami ułożonymi wzdłuż tułowia, stojącego na głowach zwróconych do siebie plecami pięciu postaci ludzkich. Postaci, tworzące cokół, przedstawione statycznie, w formie zgeometryzowanej.

Calao i postaci przodków

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Drewniana rzeźba czterech postaci zwróconych do siebie plecami. Każdy z nich zwrócony jest w inną stronę świata. Postaci wyrzeźbione schmeatycznie. Zarysowana duża, podłużna głowa, szczupłe ramiona, tułów, krótkie nogi ugięte w kolanach.

Postaci czterech przodków

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Studium postaci w układzie pionowym młodej, półnagiej tancerki trzymajacej łuk i pierściń.

Tänzerin | Tancerka

studium postaci; akt

Reichel, Carl Anton

1917

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Ofiara Ifigenii

malarz flamandzki

pocz. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/1667/ML - Popiersie starej kobiety, 3/4 w lewo. Twarz o melancholijnym wyrazie z wyostrzonymi wiekiem rysami. Duże, głęboko osadzone oczy, długi, wydatny nos, pełne wydobyte bruzdami policzki. Zapadnięte, wąskie, zaciśnięte usta. U nasady nosa i wokół ust głębokie zmarszczki. Siwe           włosy gładko ściągnięte do tylu, z prawej luźny, długi kosmyk. Ubrana w białą bluzkę z                  kołnierzykiem. Przedstawienie operuje szerokimi, roztartymi plamami w odcieniach szarości.      Miękki modelunek światłocieniowy wydobywa rysy twarzy. Prawa strona zacieniona, lewa, partia włosów i ubrania częściowo wtopione w białe tło.
Sygn. p.d.: Jan GOTARD 1936r

Portret Janklowej

Gotard, Jan

1936

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na podwórku wiejskim stadko indyków. Na pierwszym planie dwa białe z wyciągniętymi szyjami skierowane w lewą stronę. Pozostałe, ciemne, znajdują się z prawej strony obrazu oraz w jego głębi. W lewej strony widoczna postać odwrócona tyłem, ze skrzydłami. Postać ta depcze inną, szkicową potraktowaną postać, u ktorej widoczne są różki. Z prawej strony bezlistne drzewa. W głębi ciemna bryła zabudowania z otwartymi drzwiami.

Indyki

Malczewski, Jacek

1904 — 1914

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia kolorowa. Teryna, czyli rodzaj małej wazy, w białym kolorze, z kolorowymi malowanymi dekoracjami w postaci kwiatów. Naczynie w kształcie ośmiobocznej, małej wazy z pokrywą. Na brzuścu i pokrywie centralnie pośrodku bukiety kolorowych kwiatów składające się z róży, niezapominajki i irysa oraz innych drobnych kwiatków w naturalnych kolorach. Na zwieńczeniu pokrywy mały uchwyt w formie brązowej gałązki, a obok pełnoplastyczne przedstawienie jabłka w kolorach czerwonym, żółtym i zielonym. Przy węższych bokach dwa ucha w kształcie przypominającym małżowinę ucha. Krawędzie naczynia i pokrywy obwiedzione brązowymi liniami.

Mała teryna

Manufaktura fajansu w Pruszkowie Śląskim

1784 — 1821

Muzeum Zamkowe w Malborku

Kukiełka z szopki przedstawiająca czarownicę robiącą masło w maselnicy. Postać ubrana w jasną długą spódnicę, czerwony w koła kaftan i fartuch w szare pionowe pasy na jasnym tle. Na głowie ma granatową jedwabną chustkę wiązaną pod brodą. Twarz słabo modelowana, nos wystający, oczy namalowane farbą. Maselnica toczona, przyczepiona drutem do kukiełki.

Kukiełka z szopki "Czarownica"

Muszyński, Bronisław

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz olejny malowany na płótnie. Zakomponowany w trójkącie ostrokątnym, którego wierzchołek stanowi Duch Św., w postaci białej gołębia z rozpostartymi skrzydłami, zwrócony głową ku dołowi. Na pierwszym planie siedząca postać nagiego do pasa Chrystusa. Ciało beżowe, kontury podkreślone ciemnobrązowa linią. Głowa lekko odchylona na prawe ramię, włosy długie do ramion, ciemnobrązowe, ułożone w pukle. Czoło trójkątne przechodzi w trójkątną twarz okolona ciemną brodą. Brwi i kontur nosa brązowe. Oczy brązowe z czarnymi źrenicami, duże migdałowe z zaznaczonymi podwójną linią powiekami górną i dolną. Usta czerwone, wypukłe okolone brązowymi wąsami. Na korpusie podkreślona klatka piersiowa oraz przepona. W prawym boku brązowy łukowaty znak. Ręce opuszczone bezwładnie, dłonie o długich smukłych palcach. Na dłoniach brązowe znaki. Chrystus od pasa okryty jest wiśniową szatą, podbitą białą tkaniną, której pas okala postać. Fałdy zaznaczone ciemnobrązowymi liniami. Siedzącego Chrystusa podtrzymuje Bóg Ojciec, okryty granatową kapą oblamowaną jasnobrązowym pasem ozdobionym brązowym ornamentem w postaci wici. Na głowie jasnobrązowa tiara, której trzy poziome pasy utworzone są z na przemian ułożonych czarnych i czerwonych prostokątów. Spod tiary wystaje czerwona tkanina okalającą trójkątna twarz z długą siwą brodą i brązowymi wąsami. Brwi i kontur nosa ciemnobrązowy. Oczy duże migdałowe w kolorze brązowym z czarnymi źrenicami. Powieki – górna i dolna, zaznaczone podwójnymi brązowymi liniami. Usta czerwone, lekko rozchylone. Tło obrazu brązowe po lewej, ciemnoniebieskie po prawej.

Trójca Święta

nieznany

1820 — 1840

Muzeum Narodowe w Lublinie

pasja Chociwelska - figura Chrystusa Ukrzyżowanego - Ujęcie z przodu; Ponadnaturalnych rozmiarów figura Chrystusa Ukrzyżowanego. Ciało Chrystusa okryte krótkim perizonium oddane naturalistycznie. Uwagę zwraca dobrze zbudowana klatka piersiowa i wyraźnie zaznaczona muskulatura. Ręce uniesione szeroko, dłonie o przykurczonych palcach zwrócone wierzchem. Głowa pochylona nad prawe ramię nosi szeroką koronę cierniową, z otworami po kolcach. Silna sylwetka kontrastuje z wymizerowaną w grymasie bólu twarzą o zapadniętych policzkach, widoczną spod falujących długich włosów. Chrystus ukazany jest jako żywy. Jego zmęczone duże oczy patrzą poniżej. Prawy bok nosi ślady przebicia. W dłoniach i w skrzyżowanych stopach otwory na gwoździe. Korpus figury wykonany w jednym kawałku drewna. Ręce mocowane na trzpień w otwory w barkach. Liczne uzupełnienia drewna m.in. na wysokości klatki piersiowej, w partii ramion, twarzy; ubytki palców stóp.

Pasja Chociwelska - figura Chrystusa Ukrzyżowanego

mistrz Pasji Chociwelskiej

około 1500

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szafa drewniana, dwudrzwiowa, w kolorze brązowym (kolor naturalnego drewna). Obiekt został z zewnątrz zabezpieczony lakierem. U dołu szafy widoczne dwie szuflady zamykane na klucz (brak kluczy; brak okucia zamka prawej szuflady). Wewnątrz, na tylnej ścianie, w jej górnej części umieszonych zostało siedem drewnianych wieszaków. W połowie wysokości zwieńczenia szafy widoczna pozioma listwa (ubytek listowy na prawej ścianie). Płyciny drzwi wykonane są z desek. Obiekt jest pozbawiony zdobień. Od spodu, w narożnikach szafy umieszczone zostały cztery podtrzymujące obiekt nogi wykonane z fragmentów deski i pomalowane żółto-brązową farbą olejną.W wnętrzu szafy, na tylnej ścianie oraz ścianach bocznych widoczne napisy oraz rysunki wykonane odręcznie ołówkiem. Na lewej ścianie widoczny napis: „Ta szafa była moi mieszkaniem ukrywalnym dn 21 II 43 r do dnia 25 IIII 43 r”, wizerunek nagiej kobiety stojącej bokiem i trzymającej ręce na kroczu (zasłaniającej się) oraz kobiety w kostiumie, której twarz jest ujęta z profilu, a jedna z nóg uniesiona do góry. Jej włosy są ułożone w fale. Pod nagą kobietą widniej podpis ,,(Głupia baba)’’. Nad kobietą w kostiumie napisano ,,(Francóska niewiasta)’’. Obok nagiej kobiety widoczna jest kolejna data: ,,20.1.43 r.’’.
Na tylnej ścianie widoczne są przedstawienia (od lewej strony): budynku mieszkalnego (domu jednorodzinnego),  wiatraka (pod nim), kobiety w spódnicy za kolano i kamizelce stojącej bokiem (obok, z prawej strony rysunku wiatraka), trzech postaci umieszczonych jedna pod drugą, niewielkiego samochodu (obok, z prawej strony postaci), drogowskazu (obok, z prawej strony samochodu), mężczyzny z długą brodą (Żyda; pod nim) ciągnącego za sobą konia oraz niedokończonej nagiej postaci przedstawionej tyłem (widoczne pośladki; pod rysunkiem konia).
Obok przedstawienia kobiety widoczny napis: ,,Hiszpańska dziewczyna’’. Pod spodem widoczny napis ,,Pffeferwehrtag | Przygody Tomcia | paluszki’’. Obok trzech postaci (ułożonych w linii jedna pod drugą) napis ,,(kąpiel)’’. Na drogowskazie napis ,,Do Palestyny 3814 km’’. Obok mężczyzny z brodą widoczny napis wersalikami „HIR, JUDE, DI, AŁH, JUDE’’.
Na prawej ścianie szafy widoczne przedstawienie zbliżenia cielesnego (dwóch nagich postaci połączonych ze sobą w uścisku), które zostało częściowo starte.
Wszystkie rysunki widoczne na ścianach bocznych zostały wykonane z boku zwrócone są górą do tylnej ściany obiektu. Rysunki widoczne na tylnej ścianie obiektu usytuowane są do góry nogami (odwrócone o 180° w stosunku do dna szafy).

Szafa

Szmyt, Mateusz

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia kolorowa. Na szarym tle pionowo ustawiony spodek, a z lewej strony wysunięta do przodu, lekko zachodząca na niego filiżanka w kształcie rozszerzającego się walca, na okrągłej stopie i z małym, okrągłym, zdobionym drobnymi listkami uszkiem przy górnej krawędzi. Obydwa przedmioty z białej porcelany. Spodek okrągły, płaski, ze zdobieniami w złotym kolorze. Dno spodka udekorowane trzema okręgami, ułożonymi od środka jeden za drugim, w różnych odległościach. Krawędź obwiedziona złotym paskiem, a przed nim dekoracja z motywami roślinnymi. Na korpusie filiżanki widoczny częściowo obrazek w naturalnych kolorach, przedstawiający widok zamku i katedry w Kwidzynie, z charakterystycznym długim gankiem i wieżą sanitarną, rozległymi polami wokół oraz pasącym się stadem bydła na pierwszym planie. Pozostała część korpusu biała, z dekoracją roślinną przy wylewie, jak na obrzeżu spodka. Podstawa korpusu i krawędź stopy zdobione pasami w złotym kolorze. Wnętrze filiżanki również w złotym kolorze.

Filiżanka ze spodkiem

Königliche Porzellan Manufaktur, Berlin (1763-)

ok. 1844

Muzeum Zamkowe w Malborku

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, widoczna grupa ucztujących postaci pomiędzy dwoma drzewami, nad nimi putta rozciągają velum. Dwie postaci trzymają kosze z owocami, jedna gra na instrumencie dętym, w centrum trzy postaci siedzą na ziemi.

Scena wielofiguralna

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; prawy profil głowy mężczyzny w średnim wieku (Jana III Sobieskiego), o krótkich włosach i bujnych, podręconych wąsach, w wieńcu laurowym na głowie. Poniżej przecięcia szyi napis: JOANN- 3REXPOL (JAN III KRÓL POLSKI).

Portret króla Jana III

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico

Rysunki robocze do komiksu, karta 8 

Dzierżawska, Zosia

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Robocza wersja planszy komiksowej ,,Po śmierci ojca…''

Powalisz, Monika

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Muzykanci uliczni

Strozzi Bernardo wg

kon. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Sarkofag marmurowy z przedstawieniem orszaku dionizyjskiego. Widoczny parkiet w dwóch kolorach. Widok od strony wąskiego boku.

Sarkofag z przedstawieniem orszaku dionizyjskiego

Sarkofag

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przód

Stela

nieznany

XVII/XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przód

Stela

nieznany

XVII/XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 1767 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd