treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: żony artystów

Liczba wyników: 18

Obiekty

11
S/G/1475/ML - Portret kobiety. Portretowana ujęta w centrum przedstawienia w pozycji siedzącej, en trois qarts w lewo, do wysokości kolan. Głowa lekko uniesiona do góry, włosy zaczesane do tyłu. Twarz o regularnych, dość wyrazistych rysach, modelowana światłocieniowo. Ubrana w jasną bluzkę z kołnierzykiem pod szyją. Lewa ręka ugięta w łokciu i ułożona na oparciu krzesła. Tło modelowane plamami w tonacji brązu.

Portret żony artysty Luizy Comello

Fałat, Julian

1893

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret kobiecy, w popiersiu, w ujęciu 3/4. Ubrana w szaro - zieloną suknię z długim kołnierzem, spiętym na piersi dużą broszką z czarnym kamieniem. Na ramionach ciemnoszare futro. Na głowie kapelusz ozdobiony zielonym piórem. Twarz o jasnej karnacji, z ostro zarysowanym podbródkiem, nos długi, niewielkie oczy. Włosy ciemne, schowane pod kapeluszem. Tło neutralne czerwono-brązowe.

Portret żony

Mehoffer, Józef

1910 — 1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Klemens Branicki

Portret

nieznany

3. ćwierć XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

scena rodzajowa; scena alegoryczna - ujęcie z przodu; Wysokość obrazu wypełnia postać młodej kobiety ujętej na wprost, z koszami jabłek w obu rękach. Głowa w 3/4 w lewo, gładkie włosy zaczesane w tył. Karnacja ciała brązowa. Bluzka cynobrowa z dekoltem, rękawy krótkie. Spódnica jasnogranatowa. Przy lewej bocznej krawędzi obrazu jabłoń z opartą drabiną i grupą ludzi. Za kobietą rozległy widok niziny z pasem zieleni. Horyzont na wysokości 2/3 obrazu. Koloryt jasny, modelunek wyrazisty.

Owocobranie

scena rodzajowa; scena alegoryczna

Ślendziński Ludomir

1937

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wspomnienie lata 4 - Ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym w odcieniach beżowo-szaro-brązowych. Przy lewej krawędzi postać mężczyzny ujęta do połowy, z profilu, zwrócona w prawo, na głowie ma ciemnobrązowy beret. Za nią dwie sylwetki (popiersia) mężczyżn również zwrócone do widza prawym bokiem. Jeden z nich, bardziej w głębi prawie wtapia się w ciemne tło. Przed nim graficznie wyodrębniona sylwetka siedzącego, pochylonego do przodu mężczyzny cała w szarościach. Mężczyzna jest odwrócony od widza lekko w bok, w roboczym szarym kombinezonie, ręce wyciągnięte do przodu. Przestrzeń po prawej stronie wypełniona zgeometryzowanymi elementami. Przy prawej bocznej krawędzi rysunek nieregularnych jasnych plam i linii.

Wspomnienie lata 4 

Schlabs, Bronisław

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wspomnienie lata 5 - Ujęcie z przodu; Kompozycja pozioma łącząca fotografię i malarstwo. W części środkowej ciemna lśniąca płaszczyzna przecięta od góry wąskim białym pasem zamkniętym klinem w połowie wysokości obrazu. Po lewej stronie z czarnej płaszczyzny wyłania się głowa, ramię i ręka pochylonego, ujętego z profilu mężczyzny, na przeciw którego widoczna czarna sylwetka człowieka przeciętego boczną krawędzią obrazu. W części po prawej stronie z czerni środkowej płaszczyzny, tuż pod górną krawędzią obrazu wyłania się – przedstawiona z profilu – głowa mężczyzny w czapce. Z boku czarna sylweta postaci przecięta krawędzią. W przestrzeni po lewej i prawej stronie formy elementów maszyn.

Wspomnienie lata 5 

Schlabs, Bronisław

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu. Ciepłe pierwsze plany. Na nich drzewa, pagórki, droga. Na drodze pasterz z psem i stado owiec. Po prawej stronie zarys budowli. W oddali błękitne zabudowania i góry. Fragment nieba wzdłuż horyzontu odcina się od chłodnych szczytów i reszty nieba z obłokami.

Pejzaż ze sztafażem

szkoła francuska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

rysunek; głowa męska - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego przedstawiający lewy profil mężczyzny w zawoju. Postać ma pulchną twarz, wręcz otyłą, z fałdami w dolnej części policzków oraz drugim podbródkiem odsłoniętym dzięki szeroko rozstawionym bokom stójkowego kołnierza płaszcza. Jest to studium głowy mężczyzny, przedstawionego na prawo od sceny głównej, za portalem, na fresku Spotkanie Antoniusza i Kleopatry, namalowanym w salonie Palazzo Labia w Wenecji.

Głowa mężczyzny w turbanie

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1745

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Postać kobiety na tle drzew, zwrócona bokiem. Stoi w lekkim rozkroku, z rękami na biodrach. Bosa, ubrana w długą, białą spódnicę, ciemny kubrak oraz opadającą na plecy czerwoną chustę. Na głowie ma chustka. W tle drzewa pośród zarośli, za nimi zarys domów.

Studium chłopki

Malczewski, Jacek

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - Ujęcie z przodu; Siedząca w fotelu postać drobnej kobiety w ciemnej sukni wypełniająca niemal całą długość diagonali obrazu.

Studium do portretu żony

portret kobiecy

Krzyżanowski Konrad

około 1905

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 11 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd