treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Projekt polichromii kościoła Mariackiego w Krakowie.

Projekt polichromii kościoła Mariackiego w Krakowie

Matejko, Jan

1872 — 1897

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/106/ML - Studium postaci Zygmunta Augusta. W ujęciu do pasa, twarz 3/4 w lewo, pociągła, z zarostem - wąsy i długa, rozdwojona przy końcu broda. Szeroko rozstawione oczy z opadającymi powiekami, długi nos. Na głowie wysoka, przylegająca czapka. Ubrany w płaszcz z bufiastymi rękawami i gronostajowym kołnierzem. Rysunek prowadzony miękką kreską, z łagodnie zaznaczonym światłocieniem.
sygn. oł. p.d.: JM (monogram wiązany) p.g.: Sigismundus Augustus rex według współczesnego portretu

Zygmunt August

Matejko, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/105/ML - Studium portretowe młodego mężczyzny. Ukazany w lewym profilu. Twarz o ostrych rysach, wzrok skierowany na wprost., nos prosty, usta o opadających kącikach, lekko wystający podbródek. Na głowie płaski beret z wąskim rondem i ozdobnym elementem zakrywającym tył głowy. Włosy proste, półdługie, zakrywające ucho. Na szyi kryza, poniżej zarys gronostajowego kołnierza. Rysunek szkicowy, operujący miękkimi, swobodnymi kreskami. 
sygn oł. p.d: JM (monogram wiązany), w p.g ołówkiem: 26 poprawione z 9.

Zygmunt August – szkic portretowy

Matejko, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/104/ML - Fragment popiersia starszego mężczyzny. Kompozycja przesunięta w lewo. Głowa 3/4 w prawo, schowana w ramionach. Z lewej strony wsparta na dłoni. Twarz o ostrych rysach okolona na wysokości obrzeża twarzy długą, nieco splątaną brodą. Oczy przymkniete, podkrążone, wokół zmarszczki. Brwi ściągnięte, o zdecydowanym łuku. U nasady nosa głębokie bruzdy. Nos długi, wąskie, zaciśnięte usta, ostro zarysowane wystające kości policzkowe. Ubrany w luźną szatę, na szyi fragment łańcucha.
sygn. p.d.: JM (monogram wiązany), p.g. ołówkiem 29.

Szkic głowy męskiej (typ Zygmunta Augusta)

Matejko, Jan

1852 — 1893

Muzeum Narodowe w Lublinie

rewers z sygnaturą

Stempel do bicia medali

Christlbauer Joseph Christian ?

1883

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Zygmunt August (1520-1572) - portret

kopia

4 ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

R/4369/ML - Postać księdza. Usytuowany na osi, 3/4 w lewo. Sylwetka krępa, twarz okrągła, krótkie włosy, okulary (?). Ubrany w uroczysty strój złożony z kilkuwarstwowej kapy, pod nią nałożona na sutannę komża z ozdobnie wykończonym dołem. Przy zapięciu kapy przewleczony długi sznur zwisający swobodnie z przodu. Na nim zawieszone cztery kadzielnice (?), chwosty (?). Ręce  zgięte w łokciach, dłonie podtrzymują sznur. Rysunek prowadzony miękką, swobodną kreską.
sygn. i dat. p.d.: Józef Mehoffer Fribourg S. Nicolas 1918

Ksiądz

Mehoffer, Józef

1918

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie trzy drzewa o bezlistnych gałęziach. Z prawej strony, między drzewami, stragan z parasolem i wózkiem. W tle widoczny fragment architektury krakowskich sukiennic. Widoczne dwa łuki arkad, w podcieniach jarzące się lampy gazowe. Nad jedna z arkad rozświetlone okno. Za straganem, z prawej strony, zarys kamienic pierzei rynku. Nad nimi granatowe niebo.

Sukiennice wieczorem

Czajkowski, Józef

1936

Muzeum Narodowe w Lublinie

malarstwo religijne - ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie leżącego prostokąta. W płaskim pejzażu zalanym światłem księżyca wśród krzewów zieleni dziewięć postaci kobiecych siedzi w kręgu odwrócone plecami do widza. Wewnątrz kręgu z prawej strony kompozycji siedzi na podwyższeniu postać grająca na trzymanej na kolanach lirze. Na drugim planie w lewym górnym rogu przedstawione dwie postacie męskie w habitach z aureolami nad głowami z rękami wyciągniętymi przed sobą w geście deklamacji lub błogosławieństwa. Postać mężczyzny stojąca na przedzie lewą ręką wspiera się na mieczu. Nastrój obrazu jest podniosły, postacie zasłuchane. Dominują barwy czarne, szare i przełamane biele.

Żyj pieśni

malarstwo religijne

Stachiewicz Piotr

około 1899

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 14 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd