treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
strona 1

List do Emilii Ratz

Altman, Halina

1944-09-19

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie całości od strony pierwszej

Wazon

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej, lekko z góry

Czarka porcelanowa

nieznany

1796 - 1851

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej

Wazonik

nieznany

1796 - 1827?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Kompozycja zachowana fragmentarycznie, ukazuje dwóch jeźdźców z szablami, na galopujących koniach. Zwierzęta ustawione są prawym bokiem. Twarze jeźdźców en face, ciała w półobrocie. Żołnierze mają na sobie podobne mundury: spodnie z lampasami, buty z cholewami, kurtki lamowane na rozcięciu i u dołu, zarzucone na plecy. Na głowach bermyce. Konie jabłkowite, nakryte czaprakami. Dołem ukazany schematycznie przedstawiony bruk. Drzeworyt ręcznie kolorowany farbami wodnymi: żółtą, czarną, brązową i pomarańczową. Na powierzchni grafiki widoczne ślady zagięcia.

Huzarzy na koniach (odbitka kolorowana ręcznie)

nieznany

1751 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie niski, skalisty, brzeg jeziora, po bokach strome urwiska z kępami drzew. Po prawej powyginane drzewo z rozłorzysta koroną na tle nieba. Na wprost tafla jeziora z przystanią dla łodzi, w głębi na drugim brzegu warowne miasteczko. W tle skaliste góry o stromych zboczach, stopniowo opadajace od lewej ku prawej stronie, niebo błękitne dołem rozjaśnione, pokryte obłokami. Na bliższym planie drobne sylwetki ludzi, jeden z nich prowadzi objuczonego konia. 
Pierwszy plan ciemny w odcieniach brązu i zielenie, w tle barwy jasne w odcieniach błękitu i szarości z dodatkiem różu.

Pejzaż z wędrowcami

nieznany

1650 — 1670

Muzeum Narodowe w Lublinie

przęślica ozdobna - Ujęcie z przodu; Typ okółkowy, trzon o przekroju kwadratowym, zdobiony snycerska dekoracją z wzorami geometrycznymi. Krężel zdobiony czterema wycięciami w kształcie serca. Do krężla przytwierdzonych sześć pałączków z giętego drewna. Od spodu przytwierdzono trzonkami cztery wycięte w drewnie grzybki. Górna część przęślicy osadzona na metalowym pręcie. Jest bogato dekorowana wykonanymi osobno, łączonymi na przęślicy elementami: czterema głowami węży , następnie wyżej czterema różami mocowanymi na sprężynkach na podstawie krzyżakowej z zamocowanymi na końcach ptaszkami, na górze ptak a nad nim emblemat z datą

Przęślica ozdobna

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lalka teatralna: Djinè Faro (bóstwo Faro) - Ujęcie z przodu. Drewniana lalka przedstawiająca postać kobiecą o jasnej cerze. Twarz pociągła, nos długi, duże usta, ozdobne nakrycie głowy w kolorze czarnym. Ubrana we wzorzystą sukienkę odsłaniającą nagie piersi.

Lalka teatralna Djinè Faro (bóstwo Faro)

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana figurka siedzącej postaci - Ujęcie z przodu; figurka przedstawiająca postać ludzką w pozycji siedzącej. Części ciała i rysy twarzy wydobyte za pomocą płytkich nacięć siekierki.

Postać przodka

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym, tło stanowi dwubarwna płaszczyzna intensywnej żółci od dołu, ultramarynowego błękitu od góry - linia graniczna biegnie ukosem od lewej strony nieco poniżej połowy wysokości w dół. Na niebieskiej płaszczyźnie pod górną krawędzią biaława forma o obłych nieregularnych kształatach, po prawej , nieco poniżej mniejsza forma szara. Tematem obrazu są kłosy wyraźnie odcinające się czarnym konturem od tła, znacznie powiększone, stylizowane, z pionowymi podziałami na dwie strefy - pomarańczowe (ugry?) i jasnej szarości. Schematycznie zaznaczone ziarna. Kłosy z brzegu i pośrodku posiadają po jednej stronie plamę  (turkus) dającą efekt cienia.

Kłosy

Strzemiński, Władysław

1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 38 obiektów

Kolekcje

20

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd