treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Szkatułka prostokatna, z białej kamionki barwionej powierzchniowo na niebiesko, z motywem dekoracji roślinnej po bokach i scenką rodzajowa w centralnej części przykrywki. Dekoracja nakładana, reliefowa, biała. Na wieczku scena posiłku chłopskiego.Ornament złożony z kwiatów polnych oraz margerytki i róży.W wieczku dwa otwory świadczące o toaletowym przeznaczeniu puzderka.

Szkatułka

Wedgwood

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

figura krucyfiksu - ujęcie z przodu; Sylwetka o krępej, geometrycznej budowie ukazana została frontalnie, w układzie symetrycznym, z głową opadającą na prawe ramię. Długie szczupłe ręce o dłoniach zwróconych wnętrzem układają się ukośnie do góry. Wypukły tors o zapadniętym brzuchu oddzielony od partii krągłych ud wąską talią. Biodra okrywa chusta ułożona w poziomy wałek, której końce opadają symetrycznie po bokach. Lekko podkurczone golenie skrzyżowane są prawa nad lewą. Twarz o krótkim zaroście skierowana jest do przodu. Oczy są zamknięte. Na głowie widoczna jest korona cierniowa w formie skręconego z dwóch splotów grubego sznura. Włosy opadają falistym pasmem na tors. Powierzchnia rzeźby jest uszkodzona. Brakuje prawego przedramienia Chrystusa. W koronie widoczne wgłębienia po cierniach, z których zachował się jeden. W dłoni i stopach duże otwory do mocowania na krzyżu.

Chrystus Ukrzyżowany

figura krucyfiksu

warsztat zachodniopomorski

1350 — 1375

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fragmenty kamiennej płyty z wyrytym późnogotyckim napisem.

Fragment płyty kamiennej z napisem późnogotyckim

nieznany (warsztat)

XIV wiek

Muzeum Narodowe w Lublinie

zbliżenie na rzeźbiony fronton skrzyni po stronie prawej

Skrzynia

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na dekorację oparcia z przodu

Klęcznik

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na dekorację przedniej prawej nogi

Żardiniera

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Widok na kościół pomisjonarski pw. Przemienienia Pańskiego. Ujęcie od strony dawnej ulicy Zamojskiej (na odcinku dzisiejszej ul. Kardynała Wyszyńskiego). Widoczny obsadzony drzewami fragment ulicy, na której znajduje się kilku przechodniów. Wzdłuż biegnie gładko otynkowane neogotyckie ogrodzenie z powtarzającym się motywem ostrego łuku i krenelaża między słupkami. Za ogrodzeniem drzewa i południowo-zachodnia strona świątyni zbudowanej w formie krzyża. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym o motywach geometryczno-roślinnych. W dolnej części nazwisko autora. Na rewersie wzdłuż górnej krawędzi napis informacyjny ołówkiem.

Kościół Misjonarzy

Dagajew, T. M.

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wejście do Ogrodu Saskiego w Lublinie. Ogrodzenie murowane w stylu neogotyckim. Przed nim stoi sześciu mężczyzn w różnym wieku. Pierwszy z lewej to prawdopodobnie stróż w długim płaszczu i czapce z daszkiem. Po lewej stronie widać maszerującego mężczyznę ubranego w kurtkę i czapkę. Po prawej stoi kobieta w ciemnej sukni z rozłożoną nad głową parasolką. W linii muru wyróżnia się fasada Domku Odźwiernego ozdobionego sterczynami, attyką i ostrołukowym oknem. Po lewej stronie brama główna i kute w metalu dwie furtki prowadzące na teren ogrodu. Na murowanych słupkach ustawione latarnie. Po prawej stronie widoczny wolnostojący mały parterowy budynek ze spadzistym dachem oraz szczyt kamienicy (częściowo przysłonięte zielenią). Za ogrodzeniem wysokie drzewa parku. Od strony ulicy widoczna brukowana nawierzchnia. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym o motywach geometryczno-roślinnych. W dolnej części, po prawej stronie nazwisko autora fotografii w języku rosyjskim.

Wejście do Ogrodu Saskiego

Dagajew, T. M.

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok na gmach dawnej Komory Celnej w Lublinie. Budynek piętrowy, z wysoką attyką w stylu neogotyckim. Ujęcie od strony brukowanej ulicy. W przylegającym po prawej murze wysoka brama wjazdowa. Przed nią siedzi mężczyzna. Przy pompie wodnej grupa osób. Powyżej muru, w głębi widoczna attyka innego budynku. Kamienica po lewej stronie z bogatą dekoracją architektoniczną i boniowanymi narożnikami. Pośrodku bryczka zaprzęgnięta w dwa konie. Przy niej, odwrócony tyłem, stangret w jasnym okryciu. Obok, po lewej, bryczka jadąca w przeciwnym kierunku. Po prawej stojąca latarnia oraz przykryty kanał ściekowy (?). W narożniku muru widoczne plakaty. Na pierwszym planie w l. d. rogu grupa dzieci. Zabudowania częściowo przysłonięte przez cztery drzewa rosnące wzdłuż ulicy (drzewo pośrodku uschnięte). 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym o motywach geometryczno-roślinnych. W dolnej części, po prawej stronie nazwisko autora fotografii w języku rosyjskim.

Komora Celna

Dagajew, T. M.

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 25 obiektów

Kolekcje

13

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd