treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
pejzaż - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym, tło stanowi dwubarwna płaszczyzna intensywnej żółci od dołu, ultramarynowego błękitu od góry - linia graniczna biegnie ukosem od lewej strony nieco poniżej połowy wysokości w dół. Na niebieskiej płaszczyźnie pod górną krawędzią biaława forma o obłych nieregularnych kształatach, po prawej , nieco poniżej mniejsza forma szara. Tematem obrazu są kłosy wyraźnie odcinające się czarnym konturem od tła, znacznie powiększone, stylizowane, z pionowymi podziałami na dwie strefy - pomarańczowe (ugry?) i jasnej szarości. Schematycznie zaznaczone ziarna. Kłosy z brzegu i pośrodku posiadają po jednej stronie plamę  (turkus) dającą efekt cienia.

Kłosy

Strzemiński, Władysław

1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Rzeźba ogrodowa - para obejmujących się puttów. Jedno w pozycji klęczącej na jednym kolanie, na którym trzyma kwiaty, drugie w pozycji stojącej ubrane w koronę.

Para obejmujących się puttów

Rzeźba

Jan Albrecht Siegwitz

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; kobieta widoczna z prawego profilu, ma półdługie włosy upięte z tyłu, widoczny jest fragment szaty, za nią dwa kłosy zboża

Portret kobiety

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

fragment lica obrazu - sygnatura

Martwa natura z kwiatów i owoców

Mignon Abraham

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie z góry. Na kołnierzu dekoracja pejzażowo-roślinna. Wśród niej pagoda o stożkowatym dachu, otoczona drzewami oraz kompozycje składające się z kłosów, kwiatów i traw. U nasady kołnierza i na dnie są malowane złote pierścienie.

Spodek hialitowy ze złoceniami

nieznany

lata 30., 40. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

strona pierwsza - ujęcie lekko z góry. Zewnętrzy bok z uchem po prawej stronie. Profilowany na dole brzusiec, kielichowato rozszerza się ku górze. Zdobi go dekoracja - stojący mężczyzna w kapeluszu, z lewą dłonią wspartą o kij, obok kępa traw i roślin.

Filiżanka hialitowa ze złoceniami

nieznany

lata 30., 40. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej

Imbryk z pokrywką

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

fragment lica obrazu

Trzy Gracje

Liberi Pietro

ok. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mt/363/ML - Cukiernica owalnana niskiej stopie z czterema kulistymi nóżkami, z pokrywką w formie wieczka.
Podzielona na dwie części : 
- część dolna lekko wybrzuszona, o gładkiej powierzchni, kończy się w połowie wysokości wywiniętym kołnierzem; - część górna prosta uformowana jest z moletowanej taśmy, na której powtarza się trzykrotnie scenka antyczna: po rawej siedzący pod drzewem amorek gra na lirze, po lewej stoi grająca na lirze kobieta, pomiędzy nimi tańczą trzy inne.Górną krzwędź obiega pas stylizowanych neogotyckich trójliści.

Cukiernica

Rotkiel, Karol Ernest

1832 — 1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 20 obiektów

Kolekcje

18

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd