treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Widok z góry na ulicę Królewską z Nowym Ratuszem w głębi. Po obu stronach łagodnie skręcającej, brukowanej „kocim łbem”, ulicy pierzeje kamienic. Lewa strona w cieniu. Prawa oświetlona. Centralna kamienica z boniowaniem od frontu i balkonami z metalową balustradą. W tle, ponad dachami hełm Bramy Krakowskiej. Chodniki obsadzone drzewami. Widoczne sylwetki przechodniów. Na ulicy wozy i bryczki jadące w kierunku Śródmieścia. W głębi budynek Nowego Ratusza (Magistratu) zamykającego perspektywę ulicy. Front częściowo przysłonięty drzewami. Po lewej wieża Kościoła pw. Św. Ducha.

Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. W l. d. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym). U góry odręczny napis informacyjny czarnym tuszem.

Ulica Królewska z widokiem na Nowy Ratusz

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

tablica reklamowa - ujęcie z przodu; Barwna emaliowana tablica reklamująca szczeciński browar Stettiner Bergschloss. Przedstawia na żółtym tle uśmiechniętego pracownika browaru w niebieskim uniformie trzymającego pod prawą ręką pięć, a w lewej trzy butelki piwa z brązowego szkła z zielonymi etykietkami browaru. Tablica otoczona jest białą ramką ograniczającą z czterema otworami w narożnikach.

Tablica reklamowa

Atelier Leroi Neu Isenburg

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kościół i klasztor karmelitów bosych przy ulicy Świętoduskiej w Lublinie. Widok zabudowań od strony południowo-zachodniej. Świątynia pod wezwaniem św. Józefa Oblubieńca Najświętszej Marii Panny. Na pierwszym planie ulica brukowana „kocim łbem”. Widocznych kilkoro przechodniów. Pośrodku dorożka zaprzężona do jednego konia. Po lewej stronie widać koło od drugiej z dorożek. Teren przyklasztorny ogrodzony parkanem z przęsłami oddzielonymi słupkami. Budynek klasztoru dwupiętrowy, przylegający do kościoła od strony południowej. Ponad dachem klasztornym widoczna wieżyczka. Bryła świątyni w typie tzw. renesansu lubelskiego z dwuspadowym dachem krytym dachówką. Od strony klasztoru przedzielone pilastrem dwie arkadowe wnęki z oknami u góry. Poniżej jednej z wnęk widoczne małe zadaszenie. Wejście do kościoła wprost z ulicy przez murowaną kruchtę z jednospadowym dachem krytym blachą. Po lewej stronie kruchty przypora wychodząca na chodnik. Pośrodku łukowato zwieńczone wejście główne z przyległymi symetrycznie po obu stronach łukowatymi wnękami. Nad kruchtą, w ścianie frontowej świątyni, w łukowatej niszy widoczne okno. Wyżej, nad fryzem, trójkątny szczyt. W jego trzech łukowatych niszach polichromia z wizerunkami patronów zgromadzenia oraz Matki Bożej Szkaplerznej. Po lewej budynek dawnego domu kapelana.

Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną podwójną ramką w kolorze złotym. Na rogach bogaty ornament geometryczny. Wzdłuż lewej krawędzi nazwisko autora fotografii w języku rosyjskim. Na rewersie w górnym polu napis informacyjny ołówkiem.

Kościół i klasztor karmelitów

Dagajew, T. M.

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

kapitel z przedstawieniem posiłku mnichów - Ujęcie mnicha usługującego do stołu oraz uszkodzonego narożnika. Kapitel blokowo-kielichowy wykuty z jednego kawałka kamienia. Okrągłą podstawę otacza wałek o profilu trójkątnym. Zwieńczenie o kształcie czworobocznym. Powierzchnia dekorowana dookoła płaskorzeźbionymi przedstawieniami sześciu mnichów podczas przygotowywania potraw, usługiwania do stołu i spożywania posiłku. Postaci o smukłej mocnej budowie i wyprostowanej sylwetce ubrane w habity. Powierzchnia szat i obrusów na stołach plastycznie pofałdowana. Charakterystyczne zdobienie podwójnym wałkiem na brzegach tkanin. Relief półplastyczny, światłocieniowy. Tło opracowane gładko. Znaczne uszkodzenia płaskorzeźby na dwóch bokach kapitela. Pod spodem centralne wgłębienie do umocowania trzpienia łączącego kapitel z trzonem.

Kapitel z przedstawieniem posiłku mnichów

warsztat gotlandzki

1330 — 1340

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kapitel z przedstawieniem czterech apostołów - Ujęcie narożnika z liśćmi palmetowymi, pod kątem widoczni dwaj apostołowie. Kapitel blokowo-kielichowy, rozszerzający się ku górze, wykuty z jednego kawałka kamienia. Okrągłą podstawę otacza wałek o profilu trójkątnym. Zwieńczenie w formie szerokiej czworobocznej płyty abakusa o krawędziach profilowanych wałkiem i wklęską. Na osi każdego boku półplastyczne przedstawienie frontalnie ukazanych postaci Apostołów: Piotra, Pawła, Bartłomieja i Jakuba Starszego. Pomiędzy nimi duże liście palmetowe dekoracyjnie ułożone na narożnikach. Postaci o dużych głowach i dość smukłej budowie, trzymają atrybuty. Długie tuniki i płaszcze o pofałdowanej powierzchni przylegają do sylwetek. Charakterystyczne zdobienie krawędzi szat podwójnym wałkiem i symetrycznie ułożone falujące fryzury. Relief półplastyczny, światłocieniowy. Tło opracowane gładko. Jedno z naroży kapitela uszkodzone. Liczne pęknięcia i ukruszenia na powierzchni kamienia. Pod spodem centralne wgłębienie do umocowania trzpienia łączącego kapitel z trzonem.

Kapitel z przedstawieniem czterech apostołów

warsztat gotlandzki

1330 — 1340

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kapitel z przedstawieniem liści dębu - Ujęcie jednego boku. Kapitel blokowo-kielichowy, rozszerzający się ku górze, wykuty z jednego kawałka kamienia. Okrągłą podstawę otacza wałek o trójkątnym profilu. Zwieńczenie w formie szerokiej czworobocznej płyty abakusa. Płaskorzeźbioną powierzchnię między wałkiem i abakusem wypełniają ustawione pionowo w narożnikach pięciolistne gałązki dębu z pojedynczym żołędziem. Mięsiste liście ukazane frontalnie w układzie niemal symetrycznym. Wyraźnie zaznaczona falista linia brzegu blaszki i wklęsły ryt unerwienia liści. Relief półplastyczny, światłocieniowy. Tło opracowane gładko. Drobne pęknięcia na powierzchni kamienia. Liczne ukruszenia zwłaszcza w partii abakusa i dolnego walka. Pod spodem centralne wgłębienie do umocowania trzpienia łączącego kapitel z trzonem.

Kapitel z przedstawieniem liści dębu

warsztat gotlandzki

1330 — 1340

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czarci kapitel - Ujęcie czarta ciągnącego zakonnicę za welon. Kapitel blokowo-kielichowy, rozszerzający się ku górze, wykuty z jednego kawałka kamienia. Okrągłą podstawę otacza wałek o trójkątnym profilu. Czworoboczne zwieńczenie. Powierzchnia dekorowana płaskorzeźbionymi przedstawieniami pięciu mnichów, stołu eucharystycznego z kielichem i hostią oraz czarta. Postaci o krępej sylwetce i dużych głowach. Brzegi szat dekorowane charakterystycznym podwójnym wałkiem. Czart nagi, o muskularnej budowie, z dużą głową i długimi uszami. Okrągła twarz o migdałowatych oczach, wyszczerzona w szerokim uśmiechu. Relief głęboki, półplastyczny, światłocieniowy. Gładko opracowane tło. Niewielkie obtłuczenia przy podstawie i zwieńczeniu. Brak abakusa. Pęknięcie dookoła kapitela na wysokości powyżej wałka. Pod spodem centralne wgłębienie do umocowania trzpienia łączącego kapitel z trzonem.

Czarci kapitel

nieznany

1330 — 1340

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kapitel z przedstawieniem łodygi passiflory - Ujęcie jednego boku. Kapitel blokowo-kielichowy, rozszerzający się ku górze, wykuty z jednego kawałka kamienia. Okrągłą podstawę otacza wałek o trójkątnym profilu. Zwieńczenie w formie szerokiej czworobocznej płyty abakusa. Pomiędzy wałkiem i abakusem płaskorzeźbiona, wijąca się dookoła łodyga passiflory. Z niej wyrastają rozłożyste liście o palmetowym kształcie, akcentujące narożniki kapitela. Forma rośliny pełna, mięsista. Tło opracowane gładko. Drobne pęknięcia na powierzchni kamienia. Narożnik abakusa ukruszony. Pod spodem centralne wgłębienie do umocowania trzpienia łączącego kapitel z trzonem.

Kapitel z przedstawieniem łodygi passiflory

nieznany

1330 — 1340

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kapitel z przedstawieniem czterech mnichów - atlantów - Ujęcie jednego boku Kapitel blokowo-kielichowy, rozszerzający się ku górze, wykuty z jednego kawałka kamienia. Okrągłą podstawę otacza wałek o trójkątnym profilu. Zwieńczenie w formie szerokiej czworobocznej płyty abakusa. W narożnikach kapitela płaskorzeźbione wizerunki czterech mnichów. Postaci o krępej budowie ukazane frontalnie, w pozycji przykucniętej. Stopami opierają się o dolny wałek, głowami podpierają abakus. Relief głęboki, półplastyczny, światłocieniowy. Gładko opracowane tło. Niewielkie uszczerbienia zwłaszcza w partii abakusa i dolnego wałka. Pod spodem centralne wgłębienie do umocowania trzpienia łączącego kapitel z trzonem.

Kapitel z przedstawieniem czterech mnichów - atlantów

nieznany

1330 — 1340

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 12 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd