treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Scena rodzajowa związana z obrzędami Hucułów. Fragment jednej z licznych wersji Święta Jordanu. W zimowym pejzażu - na tle pola przykrytego śniegiem i zamarkowanego pejzażu- górą. Kroczące postaci kilkunastoleniej dziewczyny i starca - ukazane w zwrocie 3/4 lewą stroną do widza. Z lewej- dziewczyna w brązowym, ciemnym korzuchu i w zielonej chusteczce zawiązanej z tyłu głowy, trzymająca w prawej, wyciągniętej nieco do przodu ręce- zapalona dużą świecę. Za nią po prawej - idzie starzec w ugrowym korzuchu z czarnym, futrzanym kołnierzem, trzyma w lewej ręce kapelusz. Włosy - w nieładzie, wąsy i zamarkowany zarost twarzy. W lewym g.r. - zamarkowana postać.

Dziewczyna ze starcem

Axentowicz, Teodor

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

weduta - Zimowy miejski pejzaż ujęty z podwyższonego punktu widzenia. Na pierwszym planie plac pokryty szaro-białym śniegiem, przez który chłopiec ciągnie drewniane sanki. Sylwetka chłopca mała, nakreślona kilkoma pociągnięciami pędzla. Plan przecięty jest ukośnie linią ciemnej, odśnieżonej uliczki, po obu jej stronach rosną niewysokie drzewa z bezlistnymi koronami. Wzdłuż drogi stoją trzy wysokie uliczne latarnie. Ulicą jedzie zielone auto, wzdłuż jezdni idą ludzie – 3 sylwetki ujęte w całej postaci, pośrodku postać kobiety z dziecięcym wózkiem. Około ¼ wysokości obrazu ponad drzewami i ulicą widać szaro-żółto-zielonkawy płot za którym widoczna jest kępa bezlistnych drzew i gęsta zabudowa miasta. Widać mury kamienic i ich ośnieżone dachy. Za kępą drzew widać dwa wysokie budynki. Ponad dachami szeroki pas zamglonego, szarego, pochmurnego nieba. Kompozycja malowana swobodnie, z widocznymi pociągnięciami pędzla, miejscami fakturowo. Dominuje biel i jej odcienie przełamane czernią, szarością, odcieniami żółci, czerwieni.

Miejska uliczka

Pejzaż miejski zimą, weduta

Seidenbeutel, Efraim

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Portret Marii Pareńskiej. Na neutralnym tle kartonu popiersie młodej kobiety usytuowane po prawej stronie kompozycji. Ukazana profilem w lewo, głowa lekko pochylona na bok. Twarz o łagodnych, regularnych rysach. Oczy niebieskie o ciężkich, opadających powiekach, regularne łuki brwiowe, pełne, jasnoczerwone usta. Włosy ciemne, podkreślone pasmami czerni, zaczesane do tyłu i ściągnięte nad karkiem szeroką kokardą. Twarz modelowana delikatnymi, roztartymi plamami szarości na tle rozbielonej żółcieni. Kształt wydobyty subtelną, miękką linią konturu. Ubrana w szarą suknię, pokrytą prześwitami błękitu, pokrytą czarnymi geometrycznymi i roślinnymi wzorami.

Portret Marii Pareńskiej

Wyspiański, Stanisław

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena rodzajowa. Na tle drzew, wśród krzyży nagrobnych żegnający się człowiek. Lekko pochylony, ukazany do połowy, profilem w lewo. Prawa ręka uniesiona do czoła, lewa 
przyciśnięta do piersiu. Włosy krótkie, opadające na czoło, twarz ukryta w cieniu. Ubrany w obszerną kurtkę. Po lewej kilka grobów, na nich proste, drewniane krzyże chylące się na boki. Po prawej, wśród zarośli stojąca figura Matki Boskiej. W tle gęsta ściana drzew. Przedstawienie
operuje cienkimi, delikatnymi liniami, których układ różnicowany jest w zależności od ukazanej figury. W partii postaci chłopca zespoły kresek układają się w płynne

Na cmentarzu

Wojtkiewicz, Witold

1908

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - Ujęcie z przodu; Obraz przedstawia skalistą wyspę porośniętą wysokimi cyprysami na tle bezkresnej, ciemnej wody. Pośród skał znajdują się grobowce.

Wyspa umarłych

pejzaż

Malczewski, Jacek

około 1885

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Na pierwszym planie zwinięte, suche liście i cienkie łodygi krzewów. W centrum drzewa o rozłożystych, bezlistnych konarach. W tle pojedyńcze, bezlistne drzewa.

Jesień

Misky, Ludwik

1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

Melancholia - Ujęcie z przodu; Obraz przedstawia mężczyznę siedzącego przed sztalugami. W ręku trzyma paletę i pędzle. W głębi pokoju, w otwartych drzwiach stoi młoda kobieta w długiej sukni.

Melancholia

scena rodzajowa

Pronaszko Zbigniew

1909

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 9 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd