treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Ostatni akt

Ostatni akt

obraz

Bolesław Jan Czedekowski

2. połowa XX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Lico obrazu. Odwrócona plecami młoda dziewczyna zerka ku nam w nagłym ruchu zza swego prawego ramienia. Głowa 3/4 w prawo, jasne włosy zaczesane do tyłu, związane błękitną wstążką. Kark i ramiona odkryte, przez prawe ramię modelki przerzucone ciemne sukno. Tło obrazu ciemne.

Głowa młodej dziewczyny

Ledoux Jeanne Philiberte

kon. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu. Półpostać w ujęciu trzy czwarte w prawo. Królewicz z wyciągniętą prawą ręką. Jest w czarnym kirysie ze złotymi zdobieniami. Pierś ma przepasaną wstęgą, na szyi żabot. Ma pociągłą twarz, pełne usta i wysoką perukę z kaskady siwych loków. Ciemne oczy kieruje na widza. W tle pochmurne niebo.

Sobieski Konstanty Władysław (1680-1726) - portret

nieznany

ok. 1696?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Portret młodego mężczyzny, w półpostaci, zwróconego 3/4 w prawo. Twarz owalna, oczy ciemne, spojrzenie wprost na widza, na głowie fantazyjny zawój z czerwonej materii. Ubrany w białą koszulę z falbanami przy rekawach i jasnobłękitny kaftan, brązowa peleryna (płaszcz ?) z lewego ramienia spływa przez prawą ręke na iluzyjnie malowaną ramę. W lewej dłoni trzyma pędzel, którym dotyka prawej. Tło brunatne, neutralne, po lewej widoczna sztaluga.

Portret nieznanego malarza

Kupecký, Jan

1700 — 1730

Muzeum Narodowe w Lublinie

grafika - Ujęcie z przodu. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w barwach jasnobłękitnych i jasnozielonych (w prawej częsci), z pasmami bladej czerwieni przechodzącej w kolor jasnopomarańczowy po lewej stronie i na górze w linii horyzontu. Cienka, pomarańczowa, nierówna linia biegnie wdłuż lewej, dolnej i częściowo prawej krawędzi wydrukowanej fotografii. Nadruk pokrytwają naniesione z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie maźnięcia.

Klisze 3 

Struk, Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży, zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w granatowo-fioletowych tonach. Na części przedstawiającej wodę naniesione zostały z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie pasma w kolorach szaroseledynowym i jasnozielonym.

Klisze 2 

Struk, Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu obrazu w ramie. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży, zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w pastelowych, żółtawo-błękitnych i bladozielonych tonacjach. Na części przedstawiającej wodę naniesione zostały z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie pasma w odcieniach szarości.

Klisze 1 

Struk Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Kompozycja fakturowa XXIII - Ujęcie z przodu. Abstrakcyjny obraz reliefowy wykonany przy użyciu metalowych elementów i siatek o oczkach różnych kształtów, grubości, wielkości i gęstości naklejonych na płótno bądź wciśniętych w masę gipsową. Całość kompozycji, w kolorach biało-szaro-rdzawo-brązowym z nielicznymi błękitnymi plamkami, otoczona jest dwoma drewnianymi ramami, stanowiącymi integralną cześć pracy. Zewnętrzna ciemno-brązowa rama ma szerokość 1 cm. Wewnątrz znajduje się druga, szeroka na 4 cm, pomalowana na biało. Obie z licznymi przetarciami i odpryskami farby.

Kompozycja fakturowa XXIII

Kierzkowski Bronisław

1958

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 19 obiektów

Kolekcje

11

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd