treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Widok na port i Wzgórze Zamkowe - ujęcie z przodu; Opracowany w manierze impresjonistycznej widok portu z panoramą miejską w tle, ukazujący typowy motyw, oglądany prawdopodobnie ze wschodniego brzegu Odry w rejonie Grabowa. Na I planie po prawej stronie drewniana dalba, za nią dziobowy fragment statku (frachtowiec) w trakcie prac remontowych. Na charakterystycznej, podwyższonej części burty duża, czytelna nazwa statku

Widok na port i Wzgórze Zamkowe

Dekkert Eugen

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/Mal/897/ML - Widok z prezbiterium na prawą część nawy głównej kościoła. Sklepienie krzyżowo-żebrowe na filarach, w dolnej części na cokołach figury świętych, w łukach pod oknami malowidła. Nad wejściem do przedsionka - organy. Na pierwszym planie, z lewej strony baldachim, nad nim tron biskupi, nieco w głębi stalle, w głębi za balustradą ławki dla wiernych. W ławkach modlący się wierni. Na środku - sztafaż figuralny w postaci dwóch zakonników i ludzi w świeckich strojach. Obraz w brązowo-beżowej kolorystyce.

Wnętrze Kościoła Dominikanów w Krakowie

Zaleski, Marcin

1850 — 1875

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mal/239/ML - Widok na Bramę Krakowską w Lublinie od strony Krakowskiego Przedmieścia. Z lewej strony fragment gmachu kościoła św. Ducha oraz ruiny kościoła Franciszkanów, z prawej fragmenty kamienic przy Krakowskim Przedmieściu. Widok uzupełnia sztafaż drobnych rozmiarów - grupka ludzi, bryczka z koniem.

Widok Krakowskiego Przedmieścia w Lublinie

Zaleski, Marcin

1820 — 1877

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ujęty fragmentarycznie widok miasteczka z farą i górą Trzech Krzyży w tle. Na pierwszym planie trapezoidalna płaszczyzna dachu, za nią fragment rynku ze studnią i małą sylwetą mężczyzny prowadzącego konia. Przy bocznych krawędziach fragmenty drewnianych domów. Nad nimi góruje centralnie usytuowana bryła fary. Za farą, po lewej łagodny stok wzgórza z trzema krzyżami na szczycie. W tle ciemny pas zasnutego chmurami nieba.

Widok z Kazimierza

Skoczylas, Władysław

1925 — 1935

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret chłopca ujęty w popiersiu. Ramiona delikatnie skręcone, twarz en face. Jasne, proste włosy opadają na ramiona. Grzywka zasłania czoło. Twarz owalna. Duże, niebieskie oczy. Jasne brwi. Okrągły nos, niewielkie usta. Chłopiec ubrany jest w popielatą bluzkę z czarną stójką ujmującą plisy bluzki. Rękawy zakończone bufkami. Tło neutralne, ciemnoczerwone.

Portret Henryka Jasieńskiego

Pankiewicz, Józef

1895

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - Ujęcie z przodu; Scena w izbie wiejskiego domu. Widoczne cztery postacie - po lewej siedząca kobieta, w środku mężczyzna stojący i trzymający na rękach małe dziecko, a na prawo od niego idąca dziewczynka. Nieco w tle, po prawej stronie starzec siedzący na ławie przy piecu.

Chłopska rodzina w izbie

scena rodzajowa

Most Carl August Ludwig

1845

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Widok na akwen portu w Hamburgu z pomostu otoczonego palami cumowniczymi w pochmurny dzień.

Hamburg: Landungsbrücke | Hamburg: Pomost portowy

marina

Nolde, Emil

1910 — 1914

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok szpitala i Bramy Świętoduskiej w Lublinie. Po prawej perspektywicznie ukazana elewacja szpitala z renesansową attyką, w głębi przylegająca do murów szpitala brama z szerokim, półkolistym przejazdem w przyziemiu. Rysunek prowadzony miękką kreską.
Na odwrocie szkic Rynku w Kazimierzu Dolnym

Ruiny szpitala i Bramy Świętoduskiej w Lublinie

Gerson, Wojciech

1853

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 42 obiektów

Kolekcje

13

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd