treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Przód, rama

Dwa kozły wśród ruin

Kozły

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Fotografia kolorowa. Figura przyścienna, czyli płasko ścięta z tyłu, w kolorze jasnego drewna. Postać mężczyzny o krępej budowie ciała ujęta w pozycji stojącej, frontalnie, na półokrągłym cokole z motywem rybiej łuski. Ręce ugięte w łokciach, lewa lekko cofnięta. Prawa noga lekko ugięta w kolanie. Twarz pełna, okolona brodą i puklami włosów. Postać odziana jest w długą suknię o szerokich rękawach i spięty pod szyją płaszcz. Jego prawa poła przerzucona jest na lewą stronę i obficie udrapowana. Figura pozbawiona jest obu dłoni.

Apostoł

Rzeźba

warsztat malborski

XIX/XX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

E/8100/ML - Rzeźba pełna wykonana z jednego kawałka drewna lipowego, polichromowana. Postać w hieratycznej postaci, w układzie frontalnym. Ręce wsparte na biodrach. Postać stoi na stożkowatym cokole. Na głowie korona z dwóch oddzielnych kawałków drewna, złączonych ozdobnym czopem drewnianym. Włosy czarne, ręce i twarz różowa, korona żółta z czerwonym obrzeżem, zwieńczenie czarne. Płaszcz stylizowany, przypominający skrzydła lub ornat, czarny. Szaty wewnętrzne żółte z czerwonymi plamkami. Wewnątrz długie, zielone z niebieskimi plamami. Buty czarne. Na piersiach duże otwarte serce zwieńczone czarnym krzyżem. Cokół w naturalnym kolorze drewna, ozdobiony pionowymi niebieskimi paskami i czerwonymi kropkami. Wym. cokołu: 13 x 10,5 cm. Sygnatura na spodzie (pisana): Jan Kaproń.

Chrystus Król

Kaproń, Jan

1884

Muzeum Narodowe w Lublinie

Płaskorzeźba z drewna topolowego przedstawiająca szopkę. W grocie przypominającej stajenkę, na środku umieszczony jest Jezus z żłóbku. Z prawej strony klęczy Matka Boska i aniołek, z lewej – św. Józef. Nad grotą drugi aniołek. W tle zielone drzewa. Na ciemnogranatowym niebie białe gwiazdki i Gwiazda Betlejemska. Wnętrze groty pomalowane jest różową farbą. Jezus leży na zielonym sianie przykrytym białą pieluszką. MB ubrana jest w suknię czerwoną, na głowie ma ciemnoniebieski welon. Św. Józef ma szatę żółtą, okrytą ciemnozielonym płaszczem. Aniołki występują w sukniach jasnoniebieskich. Skrzydła mają białe. Twarze postaci o wyraźnie zaznaczonych oczach, nosach i ustach, niemalowane. Kompozycja malowana farbami plakatowymi, pociągnięta lakierem bezbarwnym.

Szopka

Zawadzki, Mieczysław

1982

Muzeum Narodowe w Lublinie

Szopka kolędnicza. Dach dwuspadowy. Na poszyciu dachu figurki trzech drewnianych kolorowych ptaszków. W szopce znajduje się 9 figurek drewnianych przedstawiających postaci ludzkie i żłóbek oraz figurki: osła, wołu i baranka. Pośrodku szopki stoi żłóbek z Dzieciątkiem, po lewej stronie postać Matki Boskiej (wys. 22 cm), po prawej – postać św. Józefa (wys. 22 cm). Za żłóbkiem z tyłu postać Anioła (wys. 21 cm). Przed żłóbkiem figurka przedstawiająca baranka. Z lewej strony wzdłuż ściany figurki trzech króli. Pierwszy król (wys. 16 cm) – murzyn, trzyma w rękach złotą kulę, drugi (wys. 21,5 cm) – złoty domek, trzeci (wys. 22 cm) – złotą księgę. Z prawej strony wzdłuż ściany znajdują się: mężczyzna (wys. 23 cm) w lewej ręce trzymający laskę, a w prawej worek, kobieta (wys. 21 cm) z kurą w rękach oraz – pomiędzy figurkami wołu i osiołka, postać mężczyzny grającego na trąbce. 
Figurki z drewna lipowego, polichromowane.

Szopka

Adamski, Tadeusz

1978

Muzeum Narodowe w Lublinie

Płaskorzeźba w drewnie lipowym, polichromowana, przedstawiająca wnętrze kuchni, wykonana w jednym kawału drewna. Wnętrze kuchni zaznaczone z lewej strony występem szer. 6,7 cm i gł. 4,5 cm. U góry podkreślony „sufit” wys. 3 cm i gł. 5 cm. Na postumencie wys. 3,5 cm i gł. 4,5 cm. Z lewej strony zakomponowana postać kobiety (z profilu). Kobieta stoi lekko pochylona nad stołem, na którym wałkuje ciasto. Ubrana jest w długą czerwoną suknię w czarne kropki, z długim rękawem.  Na głowie ma zawiązaną, pod brodą, popielatą chustkę, spod której wystają czarne włosy. Twarz płaska, oczy lekko wypukłe, brwi czarne łukowate, nos długi prosty. 
Pod stołem stoi dzbanek, którego brzusiec ozdobiony jest czteropłatkowym kwiatem. Płatki w kolorze czerwony, środek zielony. Wylew podkreślony zielonym paskiem. Z prawej strony przy niskim brązowym stołku, po obu stronach stoją dzieci, które z jednej miski jedzą obiad. Z lewej strony stołka postać chłopca (wys. 12,5 cm) w szarych spodniach, sięgających za kolana i w zielonej koszuli wypuszczonej na spodnie. Twarz chłopca płaska, włosy czarne sięgające do ramion. W prawej ręce chłopiec trzyma łyżkę.  Z prawej – dziewczynka (wys. 13,6 cm), w długiej czerwonej sukience w żółto-czarne ciapki. Włosy czarne, sięgające ramion, twarz płaska. W prawej ręce trzyma łyżkę zanurzoną w misce, lewa opuszczona swobodnie. 
Na wys. 15,5 cm, z prawej strony, okno z kwiatami na parapecie i zasłonkami po bokach, do połowy okna. Wym. okna: wys. 14,5 cm, szer. 11,6 cm.

Rodzina przy obiedzie

Łubianka, Marian

1976

Muzeum Narodowe w Lublinie

Płaskorzeźba z drewna lipowego, technika strugania, polichromowana przedstawiająca grupę kobiet i ekonoma. Centralnie zakomponowana została grupa kobiet, składająca się z 5 osób, idących drogą (droga niepolichromowana). Sylwetki trzech kobiet w całości, dwóch – widoczne tylko głowy. Kobiety z przodu są w sukienkach sięgających za kolana (kobieta z lewej ma w pasie przewiązany  fartuszek), białych chustkach na głowie i zawiązanych pod brodą, półbutach. Kobieta z prawej, w prawej ręce trzyma sierp, w lewek koszyczek. Kobieta w środku – w prawej ręce trzyma sierp. Kobieta  z lewej – sierp trzyma w lewej ręce. 
Z lewej strony płaskorzeźby zakomponowana postać ekonoma., w fioletowej kurtce przespanej pomarańczowym pasem, z przewieszona przez ramię torbą, w żółtawym kapeluszu z rondem, w brązowych spodniach wpuszczonych w buty z cholewami. Postać przedstawiona z tyłu, głowa z profilu. W prawej ręce, przez łokieć, wysunięty bat. W głębi z prawej strony ekonoma – sylwetki dwóch kobiet en face, z lewej – dwoje dzieci. 
Z prawej strony płaskorzeźby – pole, na którym w głębi widoczne są snopy zboża, z przodu – na polu za ogrodzeniem, postać chłopca w czerwonej szpiczastej czapce, czerwonej bluzie i niebieskich spodniach. W głębi na tle widoczne, z prawej strony,  dworek oraz dalej 3 chaty.

Na pańszczyźnie

Walenciuk, Zygmunt

1983

Muzeum Narodowe w Lublinie

Rzeźba z drewna lipowego, technika strugania, polichromowana farbami plakatowymi. Na postumencie w kształcie nieregularnego owalu o wym. 23 x 13 x 1,5 cm, w kolorze seledynowym, zakomponowane zostały cztery postacie. W głębi z lewej strony postać króla (wys. 38 cm) w granatowej długiej szacie i zielonym płaszczu, z okrągłym kołnierzem. Król w lewej podniesionej ręce trzyma złotą koroną, w prawej – srebrny dzbanek. Z prawej strony postać Matki Boskiej (wys. 38,5 cm) z Dzieciątkiem (wys. 17 cm) w kremowej sukience, na prawym ręku. MB w czerwonej długiej sukni, zielonym płaszczu i niebieskiej chustce na głowie. Przed MB z lewej strony klęczy król (wys. 24,5 cm) w czerwonym płaszczu i czarnej sukni, który w rękach trzyma złotą szkatułkę. Z prawej strony klęczy król (wys. 28,5 cm) w granatowym płaszczu o niebieskim podbiciu i mankietach, brązowych spodniach, granatowych butach sięgających do połowy łydki. Na głowie ma złotą koronę na czerwonej czapce, otoczonej białym zawojem. W lewej ręce trzyma złotu kielich.

Pokłon trzech króli

Gaja, Mieczysław

1982

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/3648/ML - Scena figuralna przedstawiająca anioły.  W centrum kompozycji dwie całopostaciowo ujęte figury aniołów, en face. Unoszące się w powietrzu, na głowach  korony, z tyłu ramion dekoracyjne, duże skrzydła. Ubrane w długie, zwiewne suknie przewiązane gwiaździstymi szarfami. Ręce złożone w geście modlitwy. U stóp postaci obłoki. W górnej części kompozycji, nad skrzyżowanymi skrzydłami napis : AVE, z którego spływają dwie ozdobione gwiazdami girlandy. 

u dołu napis oł.: Anioły Józefa Mehoffera darowuje Jadwiga Józefowa Mehofferowa Antoniemu Zulińskiemu 26. III. 1947 r.

Anioły

Mehoffer, Józef

Muzeum Narodowe w Lublinie

oświetlenie - Ujęcie z tyłu; Świecznik z motywem ptaków. Toczony i profilowany korpus podtrzymuje osiem ramion rozmieszczonych w dwóch rzędach( rząd umieszczony wyżej ma krótsze ramiona). Każde ramie wycięte w postaci łabędziej szyi, na której wsparta jest odwrócona do tyłu głowa ptaka zakończona tulejką do osadzenia świecy. Korpus na szczycie zakończony tulejką na świecę. Na dole podtrzymują go cztery ozdobnie wycinane nogi. Malowany farbami czerwona i zieloną. trzy tulejki zrekonstruowane.

Świecznik

nieznany

XIX wiek

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 72 obiektów

Kolekcje

18

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd