treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
rzeźba - Ujęcie z przodu. Figura - kobieta z dziećmi. Rzeźba przedstawia siedzącą kobietę z niemowlakiem na rękach, które opiera na kolanach. Przy niej siedzi drugie dziecko, które kuca. Postać kobiety miejscami rzeźbiona symbolem zygzaka.

Postać kobiety z dziećmi

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura kultu sił wegetacji - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w grafitowym steatycie siedząca postać ludzka z dużą głową i trójkątną twarzą w charakterystycznym nakryciu głowy. Czapka w formie ściętego stożka o pogrubionych brzegach przypomina hełm tropikalny używany przez Europejczyków w czasach kolonialnych. Twarz o stylizowanych rysach z dużymi, wyłupiastymi oczami, szerokim u nasady nosie z nozdrzami o trójkątnym kształcie oraz szerokich, wysuniętych do przodu ustach, które układają się w półuśmiech. Bokobrody pod policzkami zaznaczono ząbkowaniem. Ręce zgięte w łokciach oparte są o kolana podkurczonych, krótkich nóg, a wyraźnie wymodelowane stopy znajdują się na owalnej podstawie rzeźby. W dłoniach postać trzyma przedmiot przypominający łuk. Z tyłu zaznaczono łopatki, linię kręgosłupa i uda. Na powierzchni widoczne są rysy, mikropęknięcia oraz przetarcia, szczególnie zauważalne w okolicy oczu, twarzy, dłoni i kolan.

Figura kultu sił wegetacji

nieznany

1901 — 1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec ślubny w ramie za szkłem - ujęcie z przodu; Ozdobny wieniec w ramie za szkłem. Rama gruba, profilowana, politurowana na ciemny brąz. W górnej jej części, pośrodku przymocowany metalowy haczyk. Wewnątrz ramy, na desce, centralnie umieszczony wieniec. Podstawę wieńca stanowi obręcz wykonana z metalowego, owiniętego zieloną nicią drutu. Do obręczy mocowane są listki suszonego mirtu pociągnięte zieloną i brązową farbą. Wianek umieszczony na papierze, na którym znajduje się pisana pismem neogotyckim wierszowana dedykacja dla nowożeńców. Pod spodem kartka z ich nazwiskami (Maria Lewte, Fritz Ladwig) oraz data ślubu (20 October 1919). Wokół wieńca, na dwóch płaszczyznach (w poziomie mniejsze, w pionie większe) odbijające wnętrze, układające się w ośmioboki lusterka (łącznie jest ich 16). Lusterka obwiedzione dekoracyjnymi paskami ze złoconego papieru. W narożnikach ramy ozdobne ornamenty o motywie roślinnym, wykonane z papier mâché w kolorze złotym. Całość obramowana ornamentowaną, złoconą listewką.

Wieniec ślubny w ramie za szkłem

Rechenberg, Ewald

1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec pamiątkowy w ramie za szkłem - ujęcie z przodu; Ozdobny wieniec w ramie za szkłem. Rama gruba, profilowana, oklejona na czarno. Wewnątrz ramy, na desce, centralnie umieszczony wieniec. Jego podstawę stanowi obręcz z metalowego drutu, do którego mocowane są, wykonane z papieru i tkaniny drobne listki na gałązkach imitujące mirt oraz białe i żółte, wielopłatkowe kwiatki. W środku wianka przyklejona kartka bez napisów ze ściętymi rogami. Wokół wieńca, na dwóch płaszczyznach (w poziomie mniejsze, w pionie większe) odbijające wnętrze, układające się w ośmioboki lusterka (łącznie jest ich 16). Lusterka obwiedzione dekoracyjnymi paskami z papieru. W narożnikach ramy ozdobne ornamenty o motywie roślinnym, wykonane z papier mâché w kolorze złotym.

Wieniec pamiątkowy w ramie za szkłem

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico, fragment

Porwanie Prozerpiny /fragment/

nieznany

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Wenus i Amor

Landi Gaspare

kon. XVIII - pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Kogut wykonany z żelaza techniką kucia. Stanowi zakończenie żelaznego krzyża zwieńczającego drewniany krzyż przydrożny. Posiada krzyżyki na głowie i w obu końcach podstawy.

Kogut z krzyża drewnianego

nieznany

1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

maska sirige - Ujęcie z góry. Drewniana maska w formie rzeźbionej ażurowo deski z wyraźnie zaznaczoną częścią twarzową. Całość polichromowana w kolorze niebiesko-czerwonym.

Maska sirige

nieznany

między 1965 — 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z lewej strony. Koń. Rekwizyt obrzędowy wykonany techniką własną. Głowa i szyja konia wykonane z drewna (boki) i tektury (przód i tył) przybitej do drewna za pomocą gwoździków. Pomalowane na biało. Czarną farbą zaznaczone oczy i uzda. Pysk (wycięcie) zaznaczony kolorem czerwonym. Uszy wykonane ze skóry (jedno ze zszytych maszynowo dwóch kawałków), przybite do boków głowy gwoździami. Grzywa wykonana z włókna konopnego, mocowana na czubku głowy.

Konik - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie przodu skosem w lewą stronę. Głowa konia - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień koledniczych.

Głowa konia - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 68 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd