treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Obraz wykonany na papierze, temperą. Skomponowany w dwóch wydzielonych strefach. W centralnej części górnego pasa, niebiańskiego, jest wieniec złożony z 6 stylizowanych kwiatów, przewleczonych przez zieloną liściastą gałąź, okalający postać Matki Bożej z Dzieciątkiem na prawym ręku.  MB ubrana jest w niebiesko-czerwoną szatę, Dzieciątko w długiej czerwonej sukience. Obie postaci mają na głowach żółte korony. Postać MB jest adorowana przez św. Jacka i św. Dominika, zwróconych w jej stronę, stojących na biało-szarych obłokach, po obu stronach. Święci wyglądają niemalże identycznie, mają jasnoniebieskie szaty w pionowe i skośne granatowe linie, na ramionach zarzucone czarne płaszcze. Wokół ich głów rozchodzą się krótkie czerwone promienie. Nad świętymi szara odsłonięta kotara zwieńczona żółto-czerwoną koroną. Na zewnątrz kotary jednolite tło niebieskie, a w jej wnętrzu tło żółte. 
Dolna część obrazu, ziemska, wyobraża cudowne znalezienie posążka na roli przez chłopa. Na pierwszym planie chłop ubrany w: czerwoną koszulę, żółte spodnie, czarne buty, niebiesko-granatowy płaszcz, czarny kapelusz. Chłop przyklęka w geście zdziwienia, na białej kopule, w którą wpisany jest tekst: „MB Gidelska”. Za nim przyglądające się zdarzeniu dwa woły zaprzęgnięte do pługa, z łbami stylizowanymi na ludzkie twarze. W prawym dolnym rogu obrazu biegnie brązowo-czarny pas zaoranej ziemi, a na nim czarny posążek, który na owalnym żółtym tle okalają czerwone promienie. W oddali pas 6 symetrycznych drzew (zielone korony, brązowe pnie) oraz po obu stronach obrazu kościoły z wieżami i czerwonymi dachami.

Matka Boska Gidelska

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Naczynie gliniane - Ujęcie z przodu; Puchar o formie moździerzowatej z niemal pionowymi ściankami i lekko rozchylonym wylewem, zdobiony w części środkowej i górnej trzema dookolnymi pasmami ukośnych odcisków zamkniętych pomiędzy pojedynczymi liniami poziomymi. Ornament wykonany jest pięciozębnym narzędziem (grzebieniem).

Zdobiony puchar moździerzowaty

nieznany

neolit schyłkowy

Muzeum Narodowe w Szczecinie

naramiennik spiralny typu kujawskiego - Ujęcie w pionie. Sześciozwojowy naramiennik wykonany z wąskiej brązowej taśmy. Powierzchnię taśmy zdobi ornament oczkowy połączony z ukośnymi nacięciami i poprzecznymi żłobkami. Starannie opracowane zakończenia naramiennika są uformowane w szpic.

Naramiennik spiralny typu kujawskiego

kultura łużycka

około 600 p.n.e. — 400 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Szlufka do pendentu księcia Kazimierza VI/IX (1557-1605) - Ujęcie rewersu. Srebrny denar Hadriana. Denar jest zachowany w dobrym stanie, zarówno wizerunki jak napisy na awersie i rewersie monety są czytelne.

Denar Hadriana

nieznany

II wiek

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bransoleta spiralna typu kujawskiego - Ujęcie boku skosem w lewo. Jedenastozwojowa bransoleta spiralna wykonana z wąskiej, brązowej taśmy. Zwoje ornamentowane są tzw. motywem oczkowym oraz punktowanym zygzakiem. Końce bransolety ozdobiono tordowaniem.

Bransoleta spiralna typu kujawskiego

kultura łużycka

około 600 p.n.e. — 400 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

naszyjnik wieńcowaty typu Wendelring - Ujęcie z góry naszyjnika. Naszyjnik formą przypominający wieniec wykonano z brązowego, silnie rozklepanego na krawędziach, czworograniastego pręta o gwiaździstym przekroju, który skręcono (tordowano) wokół własnej osi zmieniając kilkukrotnie kierunek skrętu, uzyskując efekt wąskich, pofałdowanych płaszczyzn o ostrych krawędziach wzdłuż niemal całej długości obręczy. Końce ukształtowane zostały w haczyki służące zapięciu.

Naszyjnik wieńcowaty typu Wendelring

kultura nordyjska

około 600 p.n.e. — 400 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obręcz z czworograniastej sztaby - Ujęcie przodu obręczy z góry. Srebrzystoszara obręcz, rozłamana na dwie części, wykonana została z czworograniastej cynowej sztaby. Przypomina kształtem naszyjnik obręczowy z ściętymi prosto i nieco pogrubionymi końcami oraz niewielkimi, nieregularnie rozmieszczonymi otworami. Zabytek jest zdeformowany, a jego powierzchnia popękana, co może świadczyć o wtórnym przepaleniu w ogniu.

Obręcz z czworograniastej sztaby

kultura łużycka

około 600 p.n.e. — 400 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bransoleta taśmowata - Ujęcie w pionie. Bransoleta otwarta wykonana z wąskiej, dość grubej taśmy brązowej o przekroju płasko-wypukłym. Końce obręczy są ścięte prosto, a jej powierzchnię pokrywa ornament ryty złożony z grup ukośnych i pionowych kresek, poprzedzielanych motywem jodełki.

Bransoleta taśmowata

kultura łużycka

około 1200 p.n.e. — 1000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

bransoleta mankietowata - Ujęcie z góry. Bransoleta, tworząca szeroką otwartą obręcz, wykonana jest z blachy brązowej. Przez całą długość środkowej części bransolety biegnie wąskie, wysklepione żeberko, które stanowi element dekoracyjny. Po obu jego stronach umieszczono ornament w postaci rytej jodełki, prostokąta i niewielkich łuków.

Bransoleta mankietowata

kultura łużycka

około 1200 p.n.e. — 1000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 46 obiektów

Kolekcje

10

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd