treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
S/T/42/ML - Para butów z wysokimi cholewkami. Cholewka z miękkiej,zielonej skóry,  z dekoracyjnym haftem złotą nicią. Haft z dużym motywem kwiatowym: piwonie, kampanule i drobne kwiatki niezapominajki, tulipany(?), wydłużone liście i wici roślinne, wygięte łukowato.  Wewnatrz buty mają wykończenie białym, cienkim płótnem. Brzegi cholewki obszyte złota koronką z frędzlą. Podeszwy cieńkie z jednego kawałka skóry, bez obcasów, płaskie, z przodu prosto ścięte. Obydwie, skórzane podeszwy mają taki sam wykrój, bez rozróżnienia na lewą i prawą.

Buty safianowe

nieznana

1791 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

awers grafiki

Ubiory szlachty z `Album Polonais`

Lewicki Jan Nepomucen

1853

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ML/H/320 - Pocztówka czarnobiała z widokiem na plac Litewski (Adolf Hitler Platz) w Lublinie w czasie okupacji hitlerowskiej. Na awersie od frontu dawny Pałac Rządu Gubernialnego. Główny korpus gmachu trzykondygnacyjny. Boczne skrzydła dwukondygnacyjne. Z lewej strony budynek zasłonięty drzewami. Na dachu zatknięta flaga. Na pierwszym planie trawniki i rabaty. Fotografia otoczona białym tłem. W p.d. rogu w owalu nazwa wydawnictwa „Stengel” naniesiona drukiem. Stylizowane na odręczne pismo litery w kolorze białym. Krawędzie karty nieregularne. Na rewersie w l.g. rogu tytuł pocztówki. U góry, pośrodku, powtórzone logo wydawnictwa. Pod nim pełna nazwa i adres wydawcy oddzielające pole na korespondencje od pola na adres. W l.d. rogu informacja o lubelskiej księgarni Karla J. Ludwiga kolportującej pocztówki. Napisy w języku niemieckim. W p.d. rogu nr wydawniczy serii (?). Napisy i linatura w kolorze czarnym. Brak śladów obiegu pocztowego.

Pocztówka - Adolf Hitler Platz

Stengel & Co.

1939 — 1944

Muzeum Narodowe w Lublinie

Król w peruce en catogan stoi z lewą ręką wspartą na biodrze, prawą opiera na regimencie. Ubrany jest w szustakor czerwony, obszyty złotym galonem, pod nim widoczny kirys i długa oliwkowozłota kamizela, na szyi biały halsbad z wpiętą szpilą, rękawy białej koszuli obszyte koronką. Przez pierś króla biegnie błękitna wstęga z krzyżem orderu Orła Białego, na kirysie zawieszony order Złotego Runa, u lewego boku widoczna rękojeść szpady. Po prawej stronie leży królewski płaszcz podbity gronostajami z gwiazdą orderu Orła Białego, na nim szyszak. W tle po lewej widoczny w dali oddział artylerii i płonące miasto, po prawej fragment drzewa. Ponad głową króla na tle pochmurnego nieba napis:
AUGUSTUSII / ELECTOR SAXONIAE IN REGEM EST PUBLICUM / INTERIUS EXTERIUSQ PACIFICAVIT, CAMENECUM A TURCIS / SINE EFFUSIONE SANGUINIS VINDICAVIT, PEREM PATRIAE DICI SE / MERUIT, PRINCEPS POTENS ET MAGNANIMUS, SINGULARI BONITATE / REGNUM IN PACE GUBERNANDO, REGNAVIT ANNIS 37 OBIIT / VARSAVIAE A 1733
(August II elektor saski, królem wybrany, społeczność wewnętrzną i zewnętrzną uspo-koił, Kamieniec od Turków bez upustu krwi przyłączył, na nazwanie się ojcem ojczy-zny zasłużył, książę wielmożny i wspaniałomyślny, ze szczególną dobrocią rządził królestwem w pokoju, panował 37 lat zmarł w Warszawie w 1773)

Portret Augusta II Sasa

Silvestre, Louis de

1733 — 1734

Muzeum Narodowe w Lublinie

Mężczyzna w starszym wieku - Hetman Wacław Rzewuski - przedstawiony w ujęciu do bioder, w postawie stojącej, w 3/4 zwrócony w stronę prawą. Lewą rękę ma założoną na biodro, w prawej trzyma złotą buławę wysadzaną kamieniami. Ubrany w czerwony kontusz, biały żupan, przepasany ozdobnym pasem kontuszowym koloru złoto-białego, z delikatnym ornamentem kwiatowym. Na piersiach - z lewego ramienia do prawego boku - przewieszona ciemnoniebieska wstęga Orderu Orła Białego, na piersi - gwiazda tegoż orderu. Do pasa przypięta ozdobna karabela (widoczna srebrno-brązowa rękojeść). Twarz pulchna, z rumieńcem. Duże, niebieskie oczy. Łysiejący - resztki ciemnych włosów z tyłu głowy. Długa broda i wąsy. Tło oliwkowoszare. Przy lewej krawędzi płótna - fragment stylizowanego drzewa. Wśród gałęzi tarcza herbowa z koroną pięciopałkową - herb Krzywda.

Portret hetmana Wacława Rzewuskiego

nieznany

1778 — 1779

Muzeum Narodowe w Lublinie

meble - Ujęcie z przodu; Krzesło/Zydel - oparcie wycięte w kształcie dwugłowego orła. Siedzisko trapezowe ze ściętymi narożami. Oparcie /zaplecek wpuszczone w siedzisko i zamocowane za pomocą klinów. Zdobione wycięciem w postaci dwugłowego ptaka/orła. Osią tej kompozycji jest wycięcie w kształcie małego serca. Góra oparcia zwieńczona koroną. Do spodu siedziska przymocowane dwa spągi z wpuszczonymi w nie, rozchylonymi nogami o przekroju koła i ściętymi narożami. Siedzisko i nogi malowane ciemnogranatową farbą, oparcie ciemnobrązową. Zdobienia zaznaczone kolorem czerwonym i złotym.

Zydel

nieznany

przełom XIX i XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Epitafium rodziny Bernda Ottona von Ramina - ujęcie z przodu; Owal ujęty czarnym obramieniem stanowi centrum kompozycji. W obramieniu herby przodków m.in.: Güntersbergów, Borcków, Blanckenburgów, Schwerinów, Kleistów, Eickstedtów, Rexsingerów i Oppenów. W zwieńczeniu dwa duże herby rodzin von Ramin i von Berge. Centralne pole, po bokach którego dwie hermy w postaci aniołów ze skrzydłami uniesionymi ku górze, przedzielone na pół napisem na czarnym tle: „Ich bin die Aüffersteung undt daß leben wer An mich glaubet”. Nad napisem przedstawienie zmartwychwstałego Chrystusa, odzianego w perizonium i czerwoną powiewającą pelerynę, trzymającego proporzec i unoszącego się nad grobem na tle jaśniejącego pola. Po bokach otwartego grobowca grupa budzących się żołnierzy. W dolnym polu przedstawienie ukrzyżowanego Chrystusa. Pod krzyżem czaszka i piszczele. U góry biała podpięta zasłona. . Po obu stronach krzyża, w czarnych strojach zostali przedstawieni Bernd Otto von Ramin i jego małżonka Ilsa Sabina von Berge oraz ich dwanaścioro dzieci – sześciu synów i sześć córek. Dwoje dzieci ma zaznaczone nad głowami czerwone krzyżyki. Podobizny dzieci są malowane pobieżnie, natomiast ujęcia rodziców są portretowe, choć i tak bardzo schematyczne. U dołu umieszczono inskrypcję ujętą w liście akantu z wkomponowaną główką putta.

Epitafium rodziny Bernda Ottona von Ramina

nieznany malarz pomorski

1668

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Anny Marii Rubach - ujęcie z przodu; Młoda kobieta o szczupłej jasnej twarzy, ukazana w ujęciu do kolan, stoi z prawą ręką wspartą na stoliku przykrytym czerwoną tkaniną. W lewej ręce, zgiętej w łokciu, trzyma haftowane, obszyte koronką rękawiczki. Ubrana jest w suknię z czarnej tkaniny w fakturowe wzory składającą się ze spódnicy o charakterystycznym kształcie odwróconej litery U oraz obcisłego, zabudowanego pod szyję stanika. Rozcięte, sięgające łokci rękawy sukni wierzchniej odsłaniają ozdobne rękawy sukni spodniej, uszyte z kontrastującej z czernią srebrzystej tkaniny, ukośnie nacinanej i gęsto naszywanej złotą pasmanterią. Przód stanika zdobiony jest szerokim złotym galonem. Mankiety sukni obszyte zostały szeroką, misternie wykonaną koronką igłową typu reticella. Podobna koronka zdobi podwójną, miękko układająca się krezę oraz czepiec. Kreza częściowo przysłania zawinięty kilkakrotnie wokół szyi sznur dużych pereł. Głównym elementem biżuteryjnym stroju jest poczwórny złoty łańcuch z dużych, naprzemiennie profilowanych i skręcanych ogniw, spięty pośrodku. Zawieszono na nim okrągły, złoty medal w zdobionej perłami ażurowej oprawie, z popiersiem kobiety w kapeluszu i z krezą wokół szyi. Od medalionu łańcuch spływa w dół, poniżej talii, na nim podwieszona jest okazała złota moneta – siedemnastowieczny portugał, z równoramiennym krzyżem na rewersie i widocznym fragmentem inskrypcji: „[…] MINVS PORTIGISE […] ANNO 16 [...]”. Nadgarstki Anny Marii zdobi para złotych bransolet zbudowanych z prostokątnych plakietek wypełnionych renesansowym ornamentem, połączonych parami łańcuszków o splocie pancerzowym. Pierścienie są widoczne na kciuku i małym palcu prawej dłoni oraz wskazującym, serdecznym i małym lewej. W górnej partii pola obrazowego wyobrażono schematycznie oliwkową kotarę tworzącą wewnętrzną ramę obrazu. Na ciemnym tle po lewej stronie umieszczono herb z parą czarnych jodeł (?) na srebrnym tle. Przy klejnocie umieszczono inicjały: „A.M.” po lewej stronie, „S.” po prawej, a pod herbem datę „1631” oraz wiek portretowanej (34 lata).

Portret Anny Marii Rubach

nieznany malarz pomorski

1631

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 25 obiektów

Kolekcje

10

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd