treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
czerwona gemma, owalna pionowa, w grubym złotym obramowaniu. Lewy profil mężczyzny o kręconych włosach i kędzierzawej krótkiej brodzie z wąsami. Nos wydatny, nieco garbaty, czoło lekko zmarszczone. Na ramionach płaszcz, pod którym zbroja.

Popiersie Antoninusa Piusa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

N/2830/ML - Wskutek ułamania monety widoczna jest jedna z dwóch postaci stojacych obok siebie, w spiczastych hełmach, na wprost. U dołu pozioma listwa wypełniona krzyżykami.

Brakteat nieokreślonego władcy

nieznana

1190 — 1210

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/2824/ML - AV. Postać siedząca na tronie zwrócona w prawo trzymająca krzyż równoramienny. Przed postacią włócznia z proporcem.
Legenda otokowa od krzyżyka inicjalnego:
+S C (S  V E N C E S L A) V S
Fragment legendy w nawiasie nieczytelny wskutek zatarcia, względnie przesunięcia stempla.
RV. W otoku popiersie biskupa z odkrytą głową z pastorałem 
ujęte we fragmencie muru z wieżyczkami na jego krańcach. Legenda dookolna od krzyżyka inicjalnego:
+ (S  V E N C E ) S L A V [S]
Fragmenty legendy w nawiasach nieczytelne wskutek zatarcia względnie przesunięcia stempla.

Denar biskupa krakowskiego Iwo Odrowąża

Odrowąż, Iwo

1218 — 1229

Muzeum Narodowe w Lublinie

Drewniana figurka kobiety z szeroko rozstawionymi oczami - Ujęcie z przodu. Drewniana figurka kobiety w pozycji stojącej. Oczy szeroko rozstawione, zaznaczony wąski nos, rozszerzony na dole, szerokie usta. Zaznaczone płaskie piersi oraz narządy rozrodcze. Stopy złączone ze sobą w formie niewielkiego cokoliku.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

środek płatniczy, pieniądz, moneta - Ujęcie rewersu. Moneta z postacią Chrystusa na wprost na rewersie.

Talar

Gustaw I Waza, król szwedzki

1542

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura kultu przodków - Ujęcie figury z przodu. Rzeźbiona w grafitowym kamieniu postać mężczyzny w pozycji siedzącej. Część twarzowa postaci ma cechy negroidalne: wydatne, lekko rozchylone usta oraz szeroki u nasady nos. Oczy zamknięte. Powieki ozdobiono ukośnymi nacięciami. Postać wygląda na zamyśloną. Niewielkie uszy mężczyzny usytuowano na wysokości oczu. Na czole zaznaczono wzór geometryczny w postaci ukośnych i poziomych nacięć - być może w ten sposób zaprezentowano nakrycie głowy. Ręce mężczyzny zgięte w łokciach, w dłoniach trzyma przedmiot przypominający laskę (berło), która przylega do jego tułowia i opiera się o lewą nogę - wewnętrzną stronę kolana. Nogi mężczyzny zgięte w kolanach, ułożone poziomo jedna na drugiej, stopy wyraźnie wymodelowane. Plecy lekko zaokrąglone. Rzeźbę umieszczono na małej, kwadratowej podstawie. Widoczne malutkie otworki i drobne ubytki w okolicach prawego ramienia.

Figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura kultu przodków - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w szarym kamieniu postać mężczyzny w pozycji klęczącej, grającego na bębnie szczelinowym tam-tamie. Widoczne rysy, mikropęknięcia, liczne malutkie otworki, przebarwienia, ślady klejenia oraz ubytek na lewym łokciu.

Grający na tam-tamie

figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ML/H/F/26/2 - Fotografia grupowa kierowników robót fortyfikacyjnych, stojących na moście, bez podpisów. Naklejona na brązową tekturę z wytłoczoną ramką. W prawym dolnym rogu pieczęć zakładu fotograficznego S. Zawadzkiego z Lublina.

Most kolejowy pod Wrotkowem

Zakład Fotograficzny Stanisław Zawadzki

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/26/1 - Fotografia grupowa kierowników robót fortyfikacyjnych, stojących na moście, podpisana. Naklejona na kremową tekturę z wytłoczoną ramką. Po lewej stronie odręcznie spis osób.

Most kolejowy pod Wrotkowem

Zakład Fotograficzny Stanisław Zawadzki

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

figura kultu sił wegetacji - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w grafitowym steatycie siedząca postać ludzka z dużą głową i trójkątną twarzą w charakterystycznym nakryciu głowy. Czapka w formie ściętego stożka o pogrubionych brzegach przypomina hełm tropikalny używany przez Europejczyków w czasach kolonialnych. Twarz o stylizowanych rysach z dużymi, wyłupiastymi oczami, szerokim u nasady nosie z nozdrzami o trójkątnym kształcie oraz szerokich, wysuniętych do przodu ustach, które układają się w półuśmiech. Bokobrody pod policzkami zaznaczono ząbkowaniem. Ręce zgięte w łokciach oparte są o kolana podkurczonych, krótkich nóg, a wyraźnie wymodelowane stopy znajdują się na owalnej podstawie rzeźby. W dłoniach postać trzyma przedmiot przypominający łuk. Z tyłu zaznaczono łopatki, linię kręgosłupa i uda. Na powierzchni widoczne są rysy, mikropęknięcia oraz przetarcia, szczególnie zauważalne w okolicy oczu, twarzy, dłoni i kolan.

Figura kultu sił wegetacji

nieznany

1901 — 1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 32 obiektów

Kolekcje

14

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd