treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: królowe

Obiekty

135
witen (1/192 talara) - rewers; srebrna moneta; w środkowym polu napis w trzech wierszach: 1/ WITT / 1650. W otoku napis: MONETA NOVA POMERAN (moneta nowa Pomorza).

Witen (1/192 talara)

Bütkow, Ulryk

1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Owalna rama w kolorze złotym. W otoku ozdobiona motywem liści, które rozchodzą się tworząc kolejny krąg z tym samym motywem. Pośrodku portret młodej kobiety. Twarz owalna, blada. Duże ciemne oczy, z łagodnie zarysowanymi łukami brwiowymi. Usta pełne. Włosy ciemne, z przedziałkiem pośrodku. Na odsłonięte czoło z dwóch stron spadają spiralne loki. We włosy wplecione ozdoby ze sznurów białych pereł. Taki sam krótki sznur pereł obejmuje szyję kobiety. Głęboki dekolt wykończony koronką, spod której widoczne są naszyte na suknię ozdoby z pereł i fragment materiału w kolorze niebieskim i złotym.

Portret królowej Marii Kazimiery de La Grange d’Arquien

nieznany

1. ćwierć XVIII wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

List na karcie pocztowej napisany na pustej części karty i na części przy danych pocztowych. Na rewersie nadrukowany znaczek pocztowy, ślad prawdopodobnie po oderwanym znaczku, trzy pieczątki pocztowe (znaczny fragment jednej z nich oderwany wraz ze znaczkiem). U góry, pośrodku, dopisek: „par avion”. Pod nim ujęty w ramkę nadruk: „POCZTA PERONOWA ZAPEWNIA W PODRÓŻY ŁĄCZNOŚĆ ZE ŚW[…]”. Fragment nadrukowanego napisu oderwany wraz ze znaczkiem. Poprawki i skreślenia w danych adresata.
Z treści: Kochany Tadziulku! Cieszę się bardzo, że zwiedzasz takie piękne zakątki, że są piękne wnoszę z pocztówek. Chciałabym jednak, żebyś trochę odpoczął na jednym miejscu. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Melania

1939-08-02

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej pisany na pustej części karty i na części przy danych pocztowych. Na rewersie nadrukowany znaczek pocztowy, ślady prawdopodobnie po oderwanych znaczkach, pieczątki pocztowe.
Z treści: Kochany Tadziulku! | A więc przede wszystkiem przyjm wyrazy szczerego współubolewania, z powodu straty, jaką poniosłeś – ale trudno, szkoda forsy […] [nieczytelne], ale to dzisiaj nie ma znaczenia. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Melania

1939-06-14

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List napisany na maszynie na obu stronach pojedynczej karty papieru firmowego. Na treści odręczne poprawki. U góry pierwszej strony nadruk: „GŁOS GOSPODARCZY” | ORGAN | FEDERACJI ZRZESZEŃ PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH i KOMISANTÓW. U dołu drugiej strony odręczny dopisek.
Z treści: Mój drogi. | Korespondencję Twoją otrzymujemy regularnie, nie odpowiadałem zaś dotychczas, gdyż byłem szalenie zajęty różnymi czynnościami, w szczególności w związku ze sprawą Pożyczki Obrony Przeciwlotniczej. Teraz to już spłynęło, ale pomimo to jest jeszcze pracy rozmaitej dosyć. Twój zamiar przyjazdu do Warszawy całkowicie podzielam. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939-05-13

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Przycisk w kształcie leżącego kamiennego nieforemnego prostopadłościanu o nieregularnych krawędziach, na górze ma zamontowany okrągły mosiężny z tego samego materiału wykonana jest podłużna ozdobna tabliczka ozdobiona motywem muszli  i mocowana do kamienia bez widocznych ćwieków z napisem „Zamek Krzemieniecki – 1871”.

Kamień z napisem „Zamek Krzemieniecki – 1871"

Przycisk do papieru

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Matka Boska Skępska - ujęcie ze skosu z przodu; Rzeźba przedstawiająca figurę Matki Boskiej znajdującej się w kościele Zwiastowania Najświętszej Maryi Panny, w klasztorze ojców Bernardynów w miejscowości Skępe (województwo kujawsko-pomorskie). Postać kobieca wykonana w jednym kawałku drewna stoi na postumencie o kształcie półkola. Oba elementy połączone są ze sobą w sposób niewidoczny, prawdopodobnie za pomocą bolca lub kleju. Na frontowym boku postumentu wycięty negatyw półksiężyca. Prawdopodobnie pierwotnie w tym miejscu umieszczony był siep półksiężyca. Rzeźba pełna, wolnostojąca, statyczna, pomalowana w całości srebrną farbą – poza czarnymi włosami. Na głowie postaci duża ażurowa korona, włosy luźno spływają na plecy. Dłonie o wydłużonych palcach modlitewnie złożone na piersiach są jedyną częścią ciała widoczną poza okrywającą całą postać szatą zdobioną motywem roślinnym.

Matka Boska Skępska

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Królowa Rumunii, Maria

Fotografia

nieznany

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Taca

nieznany

XVII, XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Awers. Fotografia wykonana w ramach Programu Operacyjnego Polska cyfrowa – projekt www.muzeach

Karta pocztowa rodziny Wassermanów

Wasserman, Abraham

1965-08-07

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Obraz olejny na płótnie. Przedstawia scenę koronacji Matki Bożej: centralne miejsce zajmują 3 postaci. W środku klęcząca MB w błękitnej sukni, granatowym płaszczu, bladoróżowej chustce na głowie. Twarz okrągła, ciemne włosy, głowa zwrócona w prawo i pochylona. Ręka prawa na piersi, lewa – nisko, odchylona na bok. Po prawej stronie MB postać Chrystusa Zmartwychwstałego (z fragmentem krzyża w tle) w czerwonym płaszczu. Twarz owalna, ciemne włosy. Prawą ręką w górze podtrzymuje koronę nad głową MB. Po lewej stronie MB – postać Boga Ojca, w ciemnozielonej sukni i żółtym płaszczu. Twarz owalna, włosy, broda i wąsy przyprószone siwizną. Także prawą ręką podtrzymuje koronę nad głową MB. W lewej, wspartej na kolanie, trzyma berło. Korona ciemnobłękitna w złocistej ozdobnej oprawie. Nad nią błękitno-popielata gołębica w promienistej aureoli. Tło obrazu w górnej części żółte, natomiast na dole – ciemnobłękitne z obłokami, pod stopami Chrystusa i Boga Ojca. Na obrzeżach obrazu znaczne ubytki farby, a na całej powierzchni drobniejsze odpryski.

Konserwacja: 1985-1990; obraz rozpięty na nowym blejtramie w Pracowni Konserwacji Malarstwa Muzeum Lubelskiego

Koronacja Matki Boskiej (z feretronu)

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico; Rysunek przedstawiający siedzącego chłopca (ujętego bez stóp) w czerwonej marynarce z wyłożonym białym kołnierzykiem i czerwonych spodniach sięgających do połowy nóg. Po lewej stronie brązowa korona, z której wystają niebieskie kwiatki z długimi łodygami. Chłopiec trzyma książkę z napisem: ,,Król Maciuś Pierwszy’’. Pod tytułem, po prawej stronie okładki, wizerunek Janusza Korczaka, autora powieści. Obok niego znajduje się dziecko z koroną na głowie.

Maciuś z książką

rysunek

Chmielewska, Iwona

2017

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Bergh Hendrik van der - portret

Dyck Anton van kopia

kon. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Królowa Alef

rysunek

Walentynowicz, Katarzyna

2016

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Leda z łabędziem

szkoła włoska

XVIII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Bonaparte Charlotta (ur.1796) - portret

szkoła włoska

1. poł. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 135 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd