treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: upływ czasu

Obiekty

29
List napisany na maszynie na obu stronach pojedynczej karty papieru firmowego. Na treści odręczne poprawki. U góry pierwszej strony nadruk: „GŁOS GOSPODARCZY” | ORGAN | FEDERACJI ZRZESZEŃ PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH i KOMISANTÓW. U dołu drugiej strony odręczny dopisek.
Z treści: Mój drogi. | Korespondencję Twoją otrzymujemy regularnie, nie odpowiadałem zaś dotychczas, gdyż byłem szalenie zajęty różnymi czynnościami, w szczególności w związku ze sprawą Pożyczki Obrony Przeciwlotniczej. Teraz to już spłynęło, ale pomimo to jest jeszcze pracy rozmaitej dosyć. Twój zamiar przyjazdu do Warszawy całkowicie podzielam. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939-05-13

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

denar - Ujęcie rewersu. Srebrny denar Kommodusa.

Denar Kommodusa

nieznany

177 — 192

Muzeum Narodowe w Szczecinie

List napisany na maszynie na obu stronach pojedynczej czystej karty. Odręczne poprawki na treści. U dołu drugiej strony zapisana odręcznie data oraz podpis nadawcy.
Z treści: Drogi Tadziu i t.d. | Z listu Twojego wynika jedno. Wleczesz się w tyle za fallusem Mietka i z podziwem patrzysz na wszystkie jego /może lepiej napisać przez duże J/ wyczyny. Podziwiasz, jakże to tak można. Ty byś też tak chciał. Zresztą – jesteś jeszcze młody – więc może się nauczysz. Oczywiście jednak – o ile zdążysz – o ile Cię przed tem nie zaskoczy jakaś miła przygoda wojenna. Wówczas, bardzo możliwe – znajdziemy się po dwóch stronach frontu. […]

List do Tadeusza Perla

Tross, Seweryn

1938-09-28

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/Mt/418/ML - Obudowa z drewna politurowanego na czarno z elementami figuralnymi złoconymi. Podstawa owalna, płaska, na czterech niskich nóżkach, zdobiona mosiężną sztancowaną taśmą o motywach winorośli. Na cokole umieszczona pełnoplastyczna figurka klęczącego anioła, który w uniesionych rękach trzyma obudowę mechanizmu w kształcie bębna z okrągłą tarczą osłoniętą wypukłą szybką w metalowej ramie, na zawiasie. Dodatkowe podparcie obudowy od tyłu stanowi wąska, pionowa, profilowana deska ukryta za postacią anioła, zamknięcie z tyłu wciskaną płytką. Na szczycie zwieńczenie w postaci pełnoplastycznego amorka karmiącego ptaka. Tarcza zegarowa emaliowana na biało z cyframi arabskimi godzin, oznaczeniami minut i wewnętrznym pierścieniem z cyframi kalendarza od 1 do 31. Trzy proste wskazówki – godzinowa, minutowa i kalendarza – i trzy otwory na osie sprężyn.
Mechanizm zegarowy wahadłowy w wychwytem hakowym, mechanizm bicia grzebieniowy z gwiazdą i repetierem, podział bicia godzin i kwadransów.

Zegar kominkowy

nieznany

1840 — 1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia pomnika upamiętniającego powstanie Ogrodu Saskiego w Lublinie. Na pierwszym planie widoczny pośrodku kamienny blok w kształcie prostopadłościanu ustawiony na podwyższeniu, do którego prowadzą dwa stopnie. Ujęcie pod kątem. Na jednej ze ścian pomnika wyryty w czterech rzędach napis: „1837 | EPOKA ZAŁOŻENIA | OGRODU DLA MIASTA | LUBLINA”. W głębi na drewnianych ławkach bez oparć siedzą: po lewej stronie dwie kobiety (starsza i młodsza) ubrane w stroje z epoki, po prawej kobieta w kraciastej sukni i w okularach (?). Za nią stoi mężczyzna w jasnej koszuli wypuszczonej na spodnie, spiętej w pasie. Na stopniach pomnika leżą złożone parasole. W tle wysokie drzewa parku. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym o motywach geometryczno-roślinnych. W dolnej części, po prawej stronie nazwisko autora fotografii w języku rosyjskim.

Pomnik fundacji Ogrodu Saskiego

Dagajew, T. M.

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Untitled (Covering) - ujęcie z przodu; Kolaż składa się z dwóch arkuszów papieru pokrytego srebrną farbą przymocowane do białego podłoża za pomocą malutkich okrągłych, płaskich magnesów w narożnikach każdego z arkuszy. Na każdym nieregularnie rozmieszczone zdjęcia publicystyczne.
Na pracy na pierwszym z lewej strony arkuszu trzy zdjęcia: w górnej części duża fotografia popiersia kobiety w sportowym stroju, z rozwianymi włosami, a w tle, w oddali, za mgłą wzgórze. Poniżej dwa mniejsze ułożone obok siebie, biało-czarne zdjęcia - jedno przedstawia czwórkę mężczyzn w kurtkach i kaszkietach zwróconych w prawo, stojących na kamienistej powierzchni lub gruzowisku obok leżącego szkieletu nieokreślonej konstrukcji, a drugim zaś dwie sylwetki ludzi przy leżącym na boku koszu balonowym połączonym olinowaniem z balonem widocznym po prawej jako ciemna kulista forma. Na prawym arkuszu, centralnie w górnej części trzy pionowe kolorowe zdjęcia rozmieszczone obok siebie w równych odstępach. Na pierwszym z lewej drapacze chmur; na środkowym statek wypełniony kontenerami; na trzecim po prawej trzy turbiny wiatrowe.

Untitled (Covering) | Bez tytułu (Przykrywanie)

Nedeljkovic Sladjan

2022

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Mary Grey Miller

"Portret Kobiety" ("Portret Mary Grey Miller")

Obraz

Bolesław Jan Czedekowski

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wachlarz ze strusich piór, w kolorze brązowym, osadzony na szylkrecie

Wachlarz ze strusich piór

Wachlarz

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przycisk do papieru - ujęcie z góry; Przycisk do papieru (dokumentów, listów itp.) z widokiem Mostu Hanzy w Szczecinie (obecnie Most Długi). Wykonany jako odlew z grubego przezroczystego szkła w kształcie koła z falistym, falbankowym otokiem, złożonym z 9 odcinków koła, przypominających płatki kwiatu. Krawędzie zaoblone. Od spodu, w obrębie płytko zagłębionej okrągłej strefy centralnej, wklejona (lub wtopiona) fotografia, przedstawiająca widok fragmentu zabudowy Szczecina w rejonie Mostu Hanzy, widocznego na pierwszym planie od strony Łasztowni. W środku dolnej części ilustracji podpis na prostokącie białego tła: Stettin, Hansabrücke.

Przycisk do papieru

nieznana

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

strona 1

List do Emilii Ratz

Ratz, Marcin

1951-02-18

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1

List do Emilii Ratz

Altman, Halina

1944-01-20

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie 3/4

Bankietka

nieznany

1720 - 1730

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na dekorację podłokietnika strony czwartej

Bankietka

nieznany

ok. 1730

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Bankietka

nieznany

1720 - 1730

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na dekorację prawej nogi od strony pierwszej

Bankietka

nieznany

ok. 1730

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Klepsydra Księdza Sebastiana Sierakowskiego

Fajans Maksymilian

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4, widok z boku od góry, szkatułka z prostopadłościenna z wklęsłymi półkoliście narożnikami. Czarne ściany pokryte inkrustacją z mosiądzu, masy perłowej i szylkretu o motywach figuralnych i roślinnych. Wszystkie krawędzie szkatułki pokryte dekoracjami z brązu w postaci palmet i ornamentu kwiatowego. Nóżki szkatułki w postaci rozety liści. Na ściankach bocznych po prawej stronie dekoracja przedstawiająca Porwanie Europy, postać kobiety i mężczyzny obok kobieta jadąca na byku po lewej na ściance bocznej amorek od tyłu, pośrodku dekoracja roślinna i zwierzę.

Szkatułka

nieznany

przed 1730

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Zegar Roland pod kloszem. Zegar Roland z pięcioma porcelanowymi tarczami. Mechanizm został umieszczony na owalnej mahoniowej podstawie wspartej na czterech nóżkach.

Rolland

Zegar

Pir Pl Rolland

1782

Muzeum – Zamek w Łańcucie

krzesło - Ujęcie z przodu. Krzesło z płasko wyściełanym siedziskiem i oparciem z plecionki z rafii. Przednie nogi toczone, tralkowe, w części środkowej wydzielonej wałkami - kanelowane. Tylne nogi o przekroju okrągłym, lekko wygięte, przechodzące w prostokątne słupki zaplecka. Siedzenie w kształcie podkowiastym, z przodu lekko zaokrąglone na zewnątrz, w środku wyściełane - tkanina mocowana pinezkami tapicerskimi. Na styku przednich nóg i ramy siedziska ozdobna kostka z płycinami na obu ściankach zewnętrznych. Rama zaplecka w formie medalionu, wypełnionego plecionką z rafii. Słupki zaplecka dekorowane wgłębnym reliefem w formie płycin i spirali, a łuk zwieńczenia zdobi dekoracja o formach rollwerkowo-roślinnych. Ponad kostkami wieńczącymi boczne ramy zaplecka toczone gałki. Siedzisko wyściełane tkaniną w kolorze zielonym (turkusowym?), z brzegami wykończonymi pasmanterią.

Krzesło

Raffe

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

N/2375/ML - Popiersie Anny Leszczyńskiej w profilu w lewo, ramiona niemal frontalnie, beret, włosy ujęte siatką, duży kołnierz z koronką. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
ANNA Z RADZYMINA : AE 28
Nad głową data 1614

Anna Leszczyńska

nieznany

1614

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/1 - Przedstawienie w formie pionowego prostokąta zakończonego łukiem ostrym przedstawienie starca siedzącego na murach miejskich i rusałki wychodzącej z wody. Mężczyzna ubrany w zbroję i płaszcz, przy boku miecz oparty o nogę, w lewym ręku różaniec, prawa dłoń uniesiona nad oczami, jakby wypatrywał coś w oddali. Długa, siwa broda zakrywa tors i spływa na kolana. Mężczyzna jest ponadnaturalnego wzrostu w stosunku do murów miejskich, na których siedzi, opierając nogi o ziemię a łokieć o wieżyczkę. Mury przypominają Bramę Krakowską, zabudowania w tle Wieżę  Trynitarską i Zamek Lubelski z basztą. Na pierwszym planie w prawej dolnej części grafiki wychodząca z wody młoda kobieta z zwiewnej sukni z gałązką pnącza w ręce. Ma długie, ruzpuszczone włosy i wianek. Patrzy w stronę mężczyzny. Na tafli wody kwiaty lilii wodnej i zarośla.

Lublin - Bystrzyca

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

łyżka - Ujęcie tyłu łyżki skosem w prawą stronę. Łyżka drewniana z płaską nabierką i trójkątnym w przekroju trzonkiem, zdobiona.

Łyżka

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Postać o cechach antropomorficznych w pozycji stojącej. Głowa duża, oczy, nos wypukłe. Na wysokości szyi rodzaj kryzy. Ręce pełnoplastyczne, dłonie połączone, spoczywają nad pępkiem. Nogi krótkie. Część górna ozdobiona drobnymi nacięciami.

Postać przodka

nieznany

między 1951 — 1996

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 29 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd