treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: muzyka

Obiekty

79
lico obrazu

Koncert wiejski

Giorgione kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, nagi mężczyzna grający na lirze, siedzący na postumencie przykrytym tkaniną, widoczny z boku; dookoła mężczyzny siedzą zwierzęta: koza, kura, jeleń, u góry prawdopodobnie motyl.

Postać Orfeusza

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Alegoryczna scena dworska

ryt. nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

rzeźba; Światowid I - ujęcie z tyłu; Smukła, abstrakcyjna forma o jasnoszarej barwie na podstawie. Na szczycie antropomorficzna głowa o czterech twarzach umieszczona na słupie. Poniżej, jedna na drugiej, nieokreślone formy: belkowate; geometryczne, w tym zespolone ze sobą koła ustawione pionowo, pod kątem prostym względem siebie; formy księżycowate; przenikające się krzyżowo z trójnogiem u dołu. Powierzchnia gipsu niejednorodna: miejscami ze śladami szpachli i innych narzędzi, rysami; miejscami zaś opracowana szczegółowiej - wygładzona nieco w środkowej partii o geometrycznej formie z wkomponowanymi w nią dwoma płaskimi dyskami, na bokach których odciśnięto czworoboki z kołami w środku. Dwustopniowa podstawa w formie pionowo ustawionego walca o jajowatym przekroju i dokładnie opracowanej powierzchni, dającej wrażenie kamiennego muru.

Światowid I

idol

Lewiński, Sławomir

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; Neptun słowiański - ujęcie ze skosu z lewej; Stojąca na drewnianym postumencie postać brodatego mężczyzny w kontrapoście, potraktowana ogólnie, barwy ceglastej. Lewa ręka opuszczona w dół, prawa zgięta w łokciu przylega do pasa trzymając trójząb, wyryty na powierzchni gliny. Przy bokach bioder i nóg ażurowy ornament, sugerujący płaszcz lub pelerynę postaci z pasem o okrągłych ogniwach na wysokości obojczyka. Przez biodra luźno przewieszony pas owalnych ozdób. Podobne, mniejsze, okrągłe elementy doczepione do brody. Twarz o prostym nosie, dużych oczach, wąsach przy otwartych ustach, włosy zaznaczone w postaci prostej grzywki.

Neptun słowiański

Lewiński, Sławomir

między 1967 — 1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; Polelum - ujęcie z przodu; Monolityczna, antropomorficzna pionowa forma o cechach ludzkich zredukowanych do prostopadłościennego korpusu i osadzonej na krótkiej szyi głowy. Głowa o miękko zaznaczonych rysach twarzy, wydobytych negatywowym szlifem powierzchni wokół nosa, oczu, ust i policzków, który nakreśla także linię fryzury. Korpus ozdobiony rytem owalu, skierowanej w górę strzały oraz trzech poziomych linii powyżej. Figura ustawiona na nieco szerszym, kamiennym postumencie.

Polelum

Lewiński, Sławomir

1962

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; nagi starszy mężczyzna z peleryną zarzuconą na lewe ramię gra na podwójnym flecie (aulosie); postać widoczna jest z prawego boku, ma średniej długości włosy, wysokie czoło i brodę

Sylen

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Tower of Babel - ujęcie z przodu; Drewniane, bambusowe pudełko - pozytywka składające się z trzech drewnianych elementów (nałożonych jeden na drugim). Na szczycie oraz wbudowane w dwie części (pierwsza i druga od góry) mają wbudowny mechanizm wytwarzający dżwięki, który uruchamia się przekręcając metlowe korby. Z przodu w części środkowej obiektu wystaje z półokrągłego (w kształcie łuku) wycięcia metalowa korba, takie samo wycięcie znajduje się poniżej tej części. Na szczycie zamontowany jest mechanizm - metalowe urządzenie, przez które przechodzi pasek białego papieru z dziurkami o szer. 7 cm. i długości ok. 40 cm, oba jego końce sklejone są taśmą przezroczystą. Wraz z przekręcaniem metalowej korbki wystającej nad kolejną, gładką stroną obiektu - wytwarzany jest dźwięk, a pasek papieru przesuwa się.

Tower of Babel | Wieża Babel

Simmons, Adam

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ilustracja - Przedstawienie kobiet z instrumentami muzycznymi, namalowanych na czarnym tle konturowymi białymi liniami. Osoby uwidocznione w kilku rzędach, w pierwszym bębny (osoby przy nich mają również pałki skierowane ku dołowi), a pośrodku osoba z instrumentem smyczkowym. Czerń tła w górnej części (ale także z boku po lewej) falująco zwęża się ku górze, przypominając dym, także dzięki szarościom po bokach, miejscami wypełnianymi także brązami. Na zewnątrz od dymu widoczna także, zwłaszcza w prawej część sceny, biel. Scenę obramowuje namalowana prostokątna brązowa ramka, u góry i po bokach o dość równej szerokości, u dołu o większej. Jej wewnętrzne krawędzie są proste, zewnętrzne w dużej mierze nieregularne (zwłaszcza przy rogach krawędzi zewnętrznych namalowanej ramy uwyraźniają się ślady po liniach włosia pędzla, zwłaszcza).

Koncert

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Krawat

J. Boon[…]nik (Polska; 19..-19..)

1918 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie odwrocia. Przedstawienie czteroosobowej żydowskiej kapeli grającej we wsi.

Kapela

metaloplastyka

Pacanowski, Bolesław

1950 — 1959

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Chusta

nieznany

1930 — 1950

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/Mal/180/ML - Kompozycja symboliczno-fantastyczna. Scena w nocy. W mrocznym wnętrzu, w którym blask księżyca wpadający przez duże okno, oświetla łóżko, część ściany i podłogi. Widoczny cień kwiatu w doniczce na parapecie okiennym. Zjawa-nagi mężczyzna siedzący z podkuloną prawą nogą, zwrócony lewą stroną do widza, pochylony nad Paganinim gra na skrzypcach patrząc w twarz leżącego. Włosy ciemne, krótkie, karnacja ciemna, w lewym uchu kolczyk. Na drewnianym łóżku, na wysoko ułożonych poduszkach, w białej pościeli spoczywa Paganini (widoczny tylko prawy profil twarzy). Twarz artysty blada, oczy zamknięte, ciemne włosy. Po lewej stronie fragment drewnianego stolika, na którym stoi  świece w metalowym lichtarzu. Kolorystyka ciemna-czerń, brązy, beże, szarości i biel. Malowny gładko.

Śmierć Paganiniego

Okuń, Edward

1898

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1683/ML - Kompozycja metaforyczna. W centrum zwężająca się perspektywicznie w głąb droga z postacią idącej kobiety. Kobieta w rozwianej sukni z dekoltem, ręce opuszczone wzdłuż tułowia, dłonie odgięte na bok. Po obu stronach drogi wyłaniające się z wody sylwetki fantastycznych potworów o obłych ciałach i wężowatych głowach zwróconych w kierunku postaci. W tle zarys górzystego krajobrazu. Sylwetki modelowane czernią, miejscami akcenty bieli.

Kompozycja z łabędziami

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/7 - Młody mężczyzna siedzi przygarbiony na ławce, oparty o mur. Ubrany w ciemny płaszcz z postawionym kołnierzem i spodnie. Pod pachą skrzypce i smyczek, prawą dłoń opiera o ławkę. Nogi skrzyżowane. Wyraz twarzy smutny, postawa pełna rezygnacji i przygnębienia. Ławka prosta, umiejscowiona w rogu muru, na ławce leżący niewielki przedmiot, może czapka. Nad głową mężczyzny rynna. Na murze lekko zarysowane cegły. Na pierwszym planie bruk, poniżej podpis: bez jutra.

Bez jutra

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

Rękopis tekstu Józefa Czechowicza. Składa się z siedmiu kart papieru czerpanego ze znakiem wodnym „Papier á Lettres Mirkow” (tzw. „mirkowskiego”) o wymiarze 30 x 21,5 cm ze stroną tytułową. Rękopis zapisany jest piórem, natomiast tytuł, rok powstania „1934” oraz podpis Czechowicza w postaci charakterystycznych inicjałów „JC” na karcie tytułowej – czerwoną kredką. Paginacja nie obejmuje pierwszej karty (w prawym górnym rogu widoczna jest tylko napisana ołówkiem cyfra „I”). Brakuje numeru strony na drugiej karcie, na której zaczyna się właściwy tekst. Na trzeciej karcie w prawym górnym rogu piórem (najprawdopodobniej ręką Czechowicza) napisana jest cyfra „2”; numery pozostałych stron, również w prawych górnych rogach, napisane są ołówkiem innym charakterem pisma. Na ostatniej karcie ukośnie, pod tekstem kończącego utwór fragmentu prozatorskiego, znajduje się drugi dłuższy podpis Czechowicza napisany piórem (Józef Czech.). Rękopis został poddany konserwacji, podklejono naddarte rogi oraz zgięcia w połowie kart. Wszystkie karty są obecnie połączone w jedną całość. Tekst zapisany jest z dużym marginesem z lewej strony, gdzie Czechowicz umieścił wskazówki (podkreślone czerwoną lub zieloną kredką) dotyczące realizacji

Poemat o mieście Lublinie

Czechowicz, Józef

1934

Muzeum Narodowe w Lublinie

instrument muzyczny - Ujęcie od góry. Ustnik instrumentu dętego wytoczony z poroża był elementem drewnianej trąby lub zakrzywionego rogu.

Ustnik instrumentu z poroża

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figurka - postać mężczyzny stojącego na ugiętych w kolanach nogach. Ręce lekko oddzielone od tułowia. Głowa rozszerzająca się ku dołowi. Broda wydęta. Nos strzałkowy - charakterystyczny dla dogońskiej sztuki przedstawieniowej. Związana z kultem przodków, przeznaczona na ołtarz przodków.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lalka teatralna: Kalhaldi (muzułmański uczony) - Ujęcie z przodu. Lalka teatralna przedstawiająca postać męską w nakryciu głowy w formie walca rozszerzonego u dołu, pomalowanego na biało. Szata z kwiecistego materiału, szeroka, z szerokimi rękawami. Oczy białe, z czarnymi źrenicami, drobne i wypukłe, z zaznaczonymi powiekami dolnymi oraz łukowatymi czarnymi brwiami.  Nos rozszerzony u dołu, usta zamknięte, z dolną wargą pełniejszą. Ręce przy tułowiu. Dłonie z zaznaczonymi palcami.

Lalka teatralna Kalhaldi (muzułmański uczony)

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

flet obrzędowy - Ujęcie z przodu; Podłużny, bogato zdobiony flet wykonany z odcinka bambusa otwartego po stronie służącej do zadęcia i zamkniętego naturalnym kolankiem po stronie przeciwnej, gdzie znajduje się drewniana figura kobiety-przodka w pozycji klęczącej z ptakiem na głowie.

Flet obrzędowy

nieznany

1951 — 1995

Muzeum Narodowe w Szczecinie

zhong (dzwon chiński) - ujęcie z przodu; Wykonany z brązu dzwon o soczewkowatym przekroju poprzecznym. Na płaskim hełmie znajduje się korona w formie trzpienia, zdobionego rysunkami ptaków, z małym pałąkowatym uszkiem na szczycie zwieńczonym kuleczką i drugim, wygiętym pod kątem prostym, wychodzącym z hełmu i połączonym z trzpieniem za pomocą okrągłej obejmy. Na bogaty ornament reliefowy w postaci siatki wzoru geometrycznego (meander) i zoomorficznego (przedstawienia wężowatych stworzeń, być może smoków) po bokach nałożono kolce mei (w górnej części) oraz guzki (w dolnej części), natomiast w centrum płaszcza wykonano inskrypcję chińskim pismem małopieczęciowym. Dzwon tego typu nie posiada serca, jego środek pozostaje pusty.

Zhong (dzwon chiński)

nieznany

1122 p.n.e. — 256 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 79 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd