treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Epitafium rodziny Bernda Ottona von Ramina - ujęcie z przodu; Owal ujęty czarnym obramieniem stanowi centrum kompozycji. W obramieniu herby przodków m.in.: Güntersbergów, Borcków, Blanckenburgów, Schwerinów, Kleistów, Eickstedtów, Rexsingerów i Oppenów. W zwieńczeniu dwa duże herby rodzin von Ramin i von Berge. Centralne pole, po bokach którego dwie hermy w postaci aniołów ze skrzydłami uniesionymi ku górze, przedzielone na pół napisem na czarnym tle: „Ich bin die Aüffersteung undt daß leben wer An mich glaubet”. Nad napisem przedstawienie zmartwychwstałego Chrystusa, odzianego w perizonium i czerwoną powiewającą pelerynę, trzymającego proporzec i unoszącego się nad grobem na tle jaśniejącego pola. Po bokach otwartego grobowca grupa budzących się żołnierzy. W dolnym polu przedstawienie ukrzyżowanego Chrystusa. Pod krzyżem czaszka i piszczele. U góry biała podpięta zasłona. . Po obu stronach krzyża, w czarnych strojach zostali przedstawieni Bernd Otto von Ramin i jego małżonka Ilsa Sabina von Berge oraz ich dwanaścioro dzieci – sześciu synów i sześć córek. Dwoje dzieci ma zaznaczone nad głowami czerwone krzyżyki. Podobizny dzieci są malowane pobieżnie, natomiast ujęcia rodziców są portretowe, choć i tak bardzo schematyczne. U dołu umieszczono inskrypcję ujętą w liście akantu z wkomponowaną główką putta.

Epitafium rodziny Bernda Ottona von Ramina

nieznany malarz pomorski

1668

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura krucyfiksu - ujęcie z przodu; Sylwetka o krępej, geometrycznej budowie ukazana została frontalnie, w układzie symetrycznym, z głową opadającą na prawe ramię. Długie szczupłe ręce o dłoniach zwróconych wnętrzem układają się ukośnie do góry. Wypukły tors o zapadniętym brzuchu oddzielony od partii krągłych ud wąską talią. Biodra okrywa chusta ułożona w poziomy wałek, której końce opadają symetrycznie po bokach. Lekko podkurczone golenie skrzyżowane są prawa nad lewą. Twarz o krótkim zaroście skierowana jest do przodu. Oczy są zamknięte. Na głowie widoczna jest korona cierniowa w formie skręconego z dwóch splotów grubego sznura. Włosy opadają falistym pasmem na tors. Powierzchnia rzeźby jest uszkodzona. Brakuje prawego przedramienia Chrystusa. W koronie widoczne wgłębienia po cierniach, z których zachował się jeden. W dłoni i stopach duże otwory do mocowania na krzyżu.

Chrystus Ukrzyżowany

figura krucyfiksu

warsztat zachodniopomorski

1350 — 1375

Muzeum Narodowe w Szczecinie

motyka kościana - ujęcie z góry; Motyka wykonana poprzez skośne odcięcie trzonu oraz usunięcie części główki kości długiej tura. Poprzeczne ostrze po zewnętrznej stronie jest półokrągłe, od strony ścięcia posiada wgłębienie, pozostałe po ścięciu trzonu i odsłonięciu jamy szpikowej. Okrągły otwór na trzonek przewiercony został poprzecznie do dłuższej osi kości przy główce. Powierzchnia motyki została w znacznym stopniu wyświecona i zagładzona w wyniku użytkowania oraz procesów podepozycyjnych.

Motyka kościana

kultura Ertebølle

9600 p.n.e. — 4100 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z boku. Wykonany z gliny o jasnym zabarwieniu i uformowany na kole garncarskim. Dno lekko wyodrębnione przechodzi płynnie w niewysoki korpus z wylewem o szerokim, wyraźnym kołnierzu. Dekorowany ręcznie bogatym motywem architektonicznym połączonym z ornamentem roślinnym. Dno w całości zdobione trójczęściową budowlą ( ratusz), w której środkowa - dużo wyższa część jest wieżą zwieńczoną wiatrowskazem. Wokół stylizowane drzewa. Kołnierz zdobiony naprzemiennie ułożonymi dwoma motywami kwiatowymi rozdzielonymi drobnymi gałązkami. szkliwo w tonacji szarej tylko na wewnętrznej powierzchni naczynia.

Talerz

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Srebrna moneta pomorska gruby fenig - Ujęcie awersu. Cienka moneta okrągła, o nieregularnych kształtach. W polu otoczonym perełkowym łańcuszkiem lilia. Na brzegu napis.

Moneta -  gruby fenig

XV wiek

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Srebrna moneta pomorska witen - Ujęcie awersu. Cienka moneta, okrągła, o nieregularnym kształcie. W polu, w wewnętrznym otoku perełkowym gryf kroczący w lewo. Na brzegu napis.

Moneta witen (Warcisław IX , Barnim VII)

1405 — 1449

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Srebrna moneta pomorska gruby fenig - Ujęcie rewersu. Cienka moneta, okrągła, o nieregularnym kształcie. W polu otoczonym perełkowym łańcuszkiem stylizowany kroczący w lewo gryf. Na brzegu napis.

Moneta gruby fenig

XV wiek

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Srebrna moneta pomorska witen - Ujęcie awersu. Cienka moneta, okrągła, o nieregularnym kształcie. W polu otoczonym perełkowym łańcuszkiem gryf kroczący w lewo. Napis na brzegu.

Moneta witen (Warcisław IX , Barnim VII)

1405 — 1449

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Srebrna moneta pomorska gruby fenig - Ujęcie awersu. Cienka moneta, okrągła, o nieregularnych kształtach. W polu krzyż równoramienny o ramionach sięgających krawędzi monety. W centrum krzyża herbowa tarcza trójpolowa z poziomym pasem przez środek. Pole górne i dolne pokryte skośną kratką. Napis na brzegu.

Moneta - gruby fenig

1405 — 1449

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Srebrna moneta pomorska witen - Ujęcie z przodu. Cienka moneta okrągła, o nieregularnych kształtach; napis na awersie i rewersie dookoła, po zewnętrznej stronie; brzeg wewnętrzny zaznaczony perełkowatym wzorem; w środku okrąg z gotycką literą

Moneta witen

XV wiek

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 21 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd