treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
ilustracja - Przedstawienie, w układzie wertykalnym, grupy nagich kobiet, wchodzących w głębi w geometrycznie przedstawione korytarze - wychodzą w przestrzeń przedstawioną z bocznej ściany (prawej) i idą po pochyłej podłodze w dół, ku lewej krawędzi kompozycji. Figury nawet najwyżej usytuowanych w kompozycji kobiet znajdują się poniżej połowy kompozycji. W górnej części najbardziej uwyraźnia się widoczne białe koło (lampa oświetleniowa?).Scenę zamyka z wszystkich stron namalowana brązowa rama, o równych krawędziach wewnątrz i nierównych na zewnątrz (w nieznacznej odległości od krawędzi płótna podłoża). Monochromatyczna warstwa malarska ogranicza się do brązu, czerni, bieli i odcieni szarości. Głębokie partie cieni zostały podkreślone tuszem, który w inny sposób załamuje światło i dodatkowo wyróżnia wybrane fragmenty. 

Entlausung – odwszenie (marsz)

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico mozaiki w ramie R.412 Wil.

Rydwan Amora - mozaika

kon. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Waza alabastrowa. Bok bez dekoracji.

Waza dekoracyjna

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

E/1323/ML - Technika batik. Podział poprzeczny na 2 nierówne części. Motyw zwierzęcy (koza, ptaszki) i roślinny. Barwa tła czarna, barwa motywu biała, żółta i ceglasta.

Pisanka

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wycinanka wykonana z zielonego papieru - motyw - kogut.

Wycinanka

nieznany

1905 — 1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Na neutralnym ciemno-szaro-niebieskim tle formy w układzie diagonalnym od lewego do prawego dolnego naroża formy płaskie, nakładające się na siebie zróżnicowane kolorem i fakturą. W górnej części płaszczyzna jasna, zamknięta od dołu owalem, od góry konturem falistym; w nią wpisana płaszczyzna zróżnicowana fakturą, częściowo przesłonięta innymi formami. Dotykająca ją forma pionowa schodzi w dół stanowiąc oś dla form wybrzuszonych na zewnątrz. Koloryt: chłodny - biele, szarości, tony niebieskie.

Kompozycja bezprzedmiotowa

kompozycja abstrakcyjna

Podsadecki, Kazimierz

1933

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena biblijna; Archanioł Gabriel ze sceny Zwiastowania - ujęcie z przodu; Stojąca postać uskrzydlonego, jasnowłosego młodzieńca z uniesioną prawą dłonią w geście pozdrowienia, z lilią w lewej dłoni. Na biała upiętą  kilkoma klamrami szatę narzucony luźno czerwony płaszcz. Sandały na nogach sznurowane na łydkach. Z lewej strony u góry, na tle rozświetlonego obłoku szybuje gołębica.

Archanioł Gabriel ze sceny Zwiastowania

scena biblijna

nieznany

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dziewczynka z gołębiem. Posążek alabastrowy przedstawia stojącą dziewczynkę z przechyloną w lewo głową, ubraną w chiton i płaszcz, przyciskającą lewą ręką do piersi osłoniętego końcem szaty gołębia, chroniąc go przed atakiem pełzającego po jej nodze węża.

Dziewczynka z gołębiem

Posążek

nieznany

1. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 11 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd