treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Widok Bramy Krakowskiej od strony placu Łokietka. Na pierwszym planie brukowana nawierzchnia. W dalszej perspektywie zabytkowa brama miejska z wieżą. Gmach otynkowany. Przedbramie wysunięte w stronę Krakowskiego Przedmieścia z dwoma przyporami po bokach, zwieńczone trzema symetrycznie rozmieszczonymi półokrągłymi wieżyczkami i blankowaniem. Nad przejściem bramnym rząd czterech ostrołukowych okien. W centrum rama z obrazem Matki Boskiej. Wyżej czteroboczna kondygnacja z dwoma rzędami kwadratowych uchylnych okien. Nad nimi galeria z żelazną balustradą dookoła wieży. Pośrodku galerii drzwi prowadzące do wnętrza. Nad nimi tabliczka z temperaturą oraz zegar wieżowy w ośmiobocznej partii. Nad zegarem ostrołukowe okna w każdej ze ścian ośmioboku. Powyżej kopuła zwieńczona monogramem Stanisława Augusta Poniatowskiego. Po prawej stronie fotografii widoczne trzy ustawione rzędem w kierunku Bramy dorożki na postoju. Jedna z nich zaprzężona w konia o białym umaszczeniu. Z lewej strony dorożka stojąca bokiem do dwupiętrowej kamienicy przylegającej do Bramy Krakowskiej. Na placu grupy przechodniów. Po prawej dwa skrzydła dawnego Hotelu Centralnego. Elewacje budynków przysłonięte częściowo zielenią. Od frontu szyldy reklamowe. Na przyporze po lewej stronie przyklejone afisze oraz umocowana latarnia z oszklonym kloszem. Na przyporze po prawej stronie pionowo do poziomu placu podwieszony szyld (?) zwisający w dół. Widoczne odpadające fragmenty tynku na Bramie Krakowskiej.
 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. Układ w pionie. Wzdłuż lewej krawędzi w l. g. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym). Dodatkowo odręczne opisy informujące o historii ob

Brama Krakowska

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Tkanina pasiak tkana, zszyta z 2 części pośrodku. Splot rządkowym. Osnowa lniana czarna, wątek wełniany w kolorach: fioletowy, zielony, brązowy, żółty, amarantowy, biały, ciemnoniebieski. Raport tworzą poprzeczne wiązki pasów oddzielone szerokimi pasami w kolorze fioletowym. Jedna z krawędzi wzdłużnych wykończona szydełkową koronką z wełny w kolorach występujących w tkaninie. Zakończona wiązanymi frędzlami.

Kilim - pasiak

Wiącek, Aniela

1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz z przedstawieniem Matki Bożej z Dzieciątkiem w typie częstochowskim. Całość obrazu utrzymana w kolorystyce brązu z ciemniejszymi partiami twarzy i dłoni postaci. Szaty postaci i aureole wokół twarzy zaznaczone żłobieniami, tworzą zarysy sukni, płaszczy, ich fałdowania zdobienia oraz zarysy ramion, rąk i nóg Jezusa. Madonna w bogatej, tłoczonej szacie z welonem na głowie. Na przetartej na złoto aureoli 5 małych złotych gwiazdek. Szata na piersi oraz welon tłoczone we wzory w kwiaty i linie łamane. Twarz i prawa dłoń Madonny namalowana słabo widocznie. Dzieciątko siedzi na lewym ręce Madonny, ubrane w długą suknie tłoczona w motywy kwiatowe. Prawą ręką wykonuje gest błogosławieństwa, w lewej trzyma księgę (?). Twarz i dłonie namalowane także słabo widocznie. 
Tło wokół postaci wykonane zdobieniem żłobienia grzebykowego,  promieniście rozchodzi się wokół postaci. Na nim 12 małych złotych gwiazdek.
U dołu obrazu, pod wizerunkiem, napis: POD TWOJĄ OBRONĘ UCIEKAMY SIĘ.

Matka Boska Częstochowska

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kukiełka z szopki przedstawiająca czarownicę robiącą masło w maselnicy. Postać ubrana w jasną długą spódnicę, czerwony w koła kaftan i fartuch w szare pionowe pasy na jasnym tle. Na głowie ma granatową jedwabną chustkę wiązaną pod brodą. Twarz słabo modelowana, nos wystający, oczy namalowane farbą. Maselnica toczona, przyczepiona drutem do kukiełki.

Kukiełka z szopki "Czarownica"

Muszyński, Bronisław

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarnobiała (widok z lotu ptaka) przedstawiająca Wzgórze Zamkowe i jego okolice. Ujęcie od strony Wzgórza Staromiejskiego. W centralnej części zabudowania więzienia na zamku, z zabytkową Kaplicą Trójcy Świętej oraz donżonem. Przed gmachem, po lewej, budynek administracji więziennej (rozebrany w 1953 r.). U podnóża zamku dzielnica żydowska z zabudową ulic: Krawieckiej (Dom Modlitwy), Zamkowej, Jatecznej (Wielka Synagoga / Synagoga Maharszala), Nadstawnej, Ruskiej (cerkiew prawosławna), Czwartek oraz Lubartowskiej. Wzdłuż prawej krawędzi na zaciemnionym tle skrzydła samolotu napis białymi literami naniesiony na fotografię. Zdjęcie podklejone na tekturę.

Zamek Lubelski i okolice

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/3981 - Pocztówka barwna z widokiem na Zamek Lubelski od strony zabudowy dawnej dzielnicy żydowskiej (dzisiejszego pl. Zamkowego). Ujęcie w poziomie. Na pierwszym planie kamienice przy ulicy Szerokiej. W oddali na wzgórzu tynkowany na jasno front zamku, częściowo przysłonięty przez sąsiadujące z nim zabudowania. Po lewej budynek administracji więziennej. Na wzgórzu zamkowym kilka zielonych drzew, błękitne niebo z białymi obłokami. W l.g. rogu napis informacyjny czarnym drukiem. 
Na rewersie ślad podklejenia zadrukowaną kartką. Wzdłuż dolnej krawędzi pozostałość nadruku w kolorze brązowym z logo wydawcy.

Pocztówka - Lublin. Zamek królewski

Wydawnictwo „Sztuka”

1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Drewniana rzeźba dwóch postaci. Schematycznie zarysowana postać z podłużną głową, szczupłym tułowiem i krótkimi nogami. Większa postać niesie drugą mniejszą z przodu.

Dyon niosący Arou

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

głowa - Ujęcie z przodu; Gliniana głowa postaci ludzkiej o ceglastym kolorze i owalnej, podłużnej twarzy opartej na szyi, na której zachował się fragment zdobionego zygzakiem naszyjnika. Postać ozdobiono pionowymi, poziomymi oraz ukośnymi nacięciami, za pomocą których m.in. najprawdopodobniej zaznaczono nakrycie głowy. Dodatkowo rzeźbę udekorowano wzorem w formie ornamentu kostkowego widocznego na dolnej i górnej linii powiek oraz pomiędzy okiem a okrągłym otworem – uchem postaci. Głowie zaznaczono następujące rysy twarzy: duże, owalne i wypukłe oczy oraz wyrazisty, szeroki u nasady nos. Zauważalny jest również ślad po ustach. Na powierzchni widoczne są rysy, mikropęknięcia oraz przetarcia.

Głowa

nieznany

około 1975

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; przedmiot obrzędowy; Figura kultu zmarłych - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w szarobeżowym steatycie siedząca postać ludzka o cechach męskich, w prawej dłoni trzymajaca przedmiot przypominający grot, a w lewej pióro lub liść.

Figura kultu zmarłych

nieznany

1901 — 1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; przedmiot obrzędowy; figura kultu zmarłych - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w ziemistym steatycie siedząca postać kobiety z wyłaniającymi się symetrycznie zza jej boków dwoma ludzkimi głowami.

Figura kultu zmarłych

nieznany

1901 — 1973

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 28 obiektów

Kolekcje

14

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd