treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Dwa tomy będące zbiorem fabularyzowanych wspomnień napisanych przez Eugenię Szwarc. Autorka opowiada w nich o swoim mężu Marku Szwarcu. Na początku maszynopisu zamieszcza słownik wyrażeń i zwrotów używanych w tekście. Treść pierwszego tomu obejmuje okres od najwcześniejszych lat życia artysty, które spędził w Łodzi, do okresu poprzedzającego jego wyjazd do Paryża. Brak wstępu i posłowia. Tom drugi rozpoczyna się rozdziałem o tytule „Podróż” zawierającym relację z wyjazdu artysty do stolicy Francji, a zamyka go scena w pracowni twórcy. Zbiór wspomnień sporządzony w języku francuskim.

Artysta się urodził | Un artiste est né

Szwarc, Eugenia

1954

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

strona 1

List do Emilii i Marcina Ratzów

Lewontin, Natasza

1946-08-06

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Obraz olejny na płótnie. Przedstawia scenę koronacji Matki Bożej: centralne miejsce zajmują 3 postaci. W środku klęcząca MB w błękitnej sukni, granatowym płaszczu, bladoróżowej chustce na głowie. Twarz okrągła, ciemne włosy, głowa zwrócona w prawo i pochylona. Ręka prawa na piersi, lewa – nisko, odchylona na bok. Po prawej stronie MB postać Chrystusa Zmartwychwstałego (z fragmentem krzyża w tle) w czerwonym płaszczu. Twarz owalna, ciemne włosy. Prawą ręką w górze podtrzymuje koronę nad głową MB. Po lewej stronie MB – postać Boga Ojca, w ciemnozielonej sukni i żółtym płaszczu. Twarz owalna, włosy, broda i wąsy przyprószone siwizną. Także prawą ręką podtrzymuje koronę nad głową MB. W lewej, wspartej na kolanie, trzyma berło. Korona ciemnobłękitna w złocistej ozdobnej oprawie. Nad nią błękitno-popielata gołębica w promienistej aureoli. Tło obrazu w górnej części żółte, natomiast na dole – ciemnobłękitne z obłokami, pod stopami Chrystusa i Boga Ojca. Na obrzeżach obrazu znaczne ubytki farby, a na całej powierzchni drobniejsze odpryski.

Konserwacja: 1985-1990; obraz rozpięty na nowym blejtramie w Pracowni Konserwacji Malarstwa Muzeum Lubelskiego

Koronacja Matki Boskiej (z feretronu)

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Kazanie św. Jana

szkoła włoska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Abraham przyjmujący aniołów

szkoła włoska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. W centrum, w dolnej części obrazu, scena z udziałem trzech mężczyzn i dwóch kobiet. Jeden z mężczyzn, siedzący z lirą w dłoni, patrzy na drugiego mężczyznę po prawej. Drugi mężczyzna wskazuje palcem na scenę po prawej z udziałem trzech przestraszonych kobiet. W tle góra nieco z prawej strony. U podnóża góry, nieco po lewej, płonący budynek.

Krajobraz z Orfeuszem i Eurydyką

Poussin Nicolas

2. poł. XVII, po 1660

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Widok katedry w Pizie

Alliat A.

1820

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Zegar kominkowy ze złoconego brązu stojący na tle lustra. Zegar  bardzo bogato zdobiony sceną mitologiczną przedstawiającą Narodziny Wenus. Nad sceną złota tarcza zegarowa z białymi, okrągłymi miejscami na rzymskie cyfry.

Narodziny Wenus

Zegar

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kogut wykonany z żelaza techniką kucia. Stanowi zakończenie żelaznego krzyża zwieńczającego drewniany krzyż przydrożny. Posiada krzyżyki na głowie i w obu końcach podstawy.

Kogut z krzyża drewnianego

nieznany

1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 29 obiektów

Kolekcje

16

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
asd