treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Ryszard Górecki. Wojna jest piękna. Estetyka konfliktu zbrojnego. - ujęcie z przodu; Obłożony w foliową koszulkę obiekt-książka. Okładka w kolorze limonkowym. Na frontowej stronie od góry: fotomontaż z przedstawieniem błękitnego morza i fragmentu egzotycznej piaszczystej plaży z palmami. Horyzont w 3/4 wysokości przedstawienia, partie nieba błękitne z kilkoma białymi pierzastymi chmurkami. Na pierwszym planie po lewej trzy wyskakujące z morza delfiny, za nimi wznoszący się w górę pocisk balistyczny, poniżej zdjęcia kolejno czarnymi literami: nazwisko autora (RYSZARD GÓRECKI) i tytuł publikacji (WOJNA JEST PIĘKNA. ESTETYKA KONFLIKTU ZBROJNEGO), u dołu okładki logo Wydawnictwa Niewidzialny Znak. Na grzbiecie okładki od góry: tytuł publikacji, nazwisko autora i logo wydawcy.

Ryszard Górecki. Wojna jest piękna. Estetyka konfliktu zbrojnego.

Górecki, Ryszard

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozytywny negatyw, negatywny pozytyw - ujęcie z przodu; Dyptyk złożony z dwóch czarno-białych fotografii oprawionych na dibondzie pod pleksi. W lewej części dyptyku sylwetka białego pływającego po jeziorze łabędzia. Z prawej strony czarny łabędź w tym samym układzie i scenerii. W obu częściach dyptyku, wzdłuż pionowych krawędzi widoczna perforacja kliszy fotograficznej.

Pozytywny negatyw, negatywny pozytyw

2012

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Rzeźba - 

Rzeźba - "Tryptyk oświęcimski"

Kołacz, Edward

2. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Poziomy lightbox w aluminiowej ramie z przedstawieniem nagiej, ciężarnej kobiety - Ujęcie z przodu., z oddali. Podświetlane pudło w aluminiowej ramie w układzie poziomym. Na pierwszym planie postać leżącej na lewym boku nagiej, brzemiennej kobiety. Tło białe neutralne. Kobieta lewą ręką podpiera głowę, prawą opiera na brzuchu. Ciało szczupłe, włosy długie, kręcone. Wzgórek łonowy bez owłosienia

Aleksandria

Deskur Marta

2002 — 2004

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz - ujęcie z przodu; Obraz złożony z 2 równych części połączonych metalowymi zawiasami pod kątem prostym. Górna część przedstawia szkicowy zarys kosza plażowego usytuowany na pierwszym planie po prawej stronie obrazu na tle linii horyzontu. Barwy pastelowe, błękitne, białe, ugrowe. Dolną część wypełnia głównie żółta płaszczyzna, na niej leżące dwie postaci zarysowane konturowo. Jedna z nich leży bokiem, druga na brzuchu ma kąpielówki w niebieskie paski. Prawą stronę obrazu zajmuje siedząca sylwetka kobiety, z ciemnymi włosam, jej głowa zwrócona jest w bok, jakby patrzyła poza obraz. Jej figura obrysowana różową farbą, część ciała (nogi i brzuch) zamalowana na jasnobrązowo, częśc (twarz, ramiona, dekold) na jasnoróżowy kolor. Siedzi ze zgiętymi nogami na białym kocu lub ręczniku.

Mały świat (plaża)

Szamborski, Wiesław

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ryszard Górecki. Duszpasterstwo na współczesnym polu walki - ujęcie z boku; Obłożony w foliową koszulkę obiekt-książka. Na frontowej stronie czarnej okładki okładce od góry białe napisy: nazwisko autora (RYSZARD GÓRECKI), fotografia z pola bitwy (na pierwszym planie dwaj żołnierze czytający Biblię, w tle kawalkada czołgów sunących przez rozmokłe, częściowo zaśnieżone pole), poniżej zdjęcia: tytuł publikacji (DUSZPASTERSTWO NA WSPÓŁCZESNYM POLU WALKI) i logo wydawnictwa Niewidzialny Znak. Na grzbiecie od góry: tytuł publikacji, nazwisko autora i logo wydawnictwa.

Ryszard Górecki. Duszpasterstwo na współczesnym polu walki

Górecki, Ryszard

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Bez tytułu (Congress) - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym w jaskrawej kolorystyce zdominowanej czerwienią i żółcią. W dolnej części obrazu trzy trzypiętrowe bloki mieszkalne, przed nimi droga dojazdowa i latarnie miejskie. Kolorystyka wszystkich tych elementów zdominowana intensywnym odcieniem żółci. Wzdłuż drogi plamy czerwieni markujące miejskie nasadzenia. Górną część kompozycji zdominowaną odcieniami czerwieni wypełnia lustrzane odbicie pisanego majuskułą słowa CONGRESS.

Bez tytułu (Congress)

Lipski, Roman

2010

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej, został zastosowany gradient kolorystyczny w całej kompozycji – od najciemniejszej tonacji u dołu i w prawym dolnym narożu rysunku do zupełnie jasnej – w lewym górnym rogu. Kompozycja przedstawia tłum postaci w różnych, bardzo dynamicznych pozach, które sugerują zamachiwanie się i rzuty. Wszystkie te figury skierowane są w stronę jasnego, lewego górnego narożnika. W dłoniach ludzi oraz pomiędzy nimi widać kuliste, niewielkie kształty, wszystkie zaznaczone jednolitym, szarym kolorem. Wszystkie postaci narysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, z jednolitym wypełnieniem kolorystycznym zależnym od tonacji części kompozycji, w której się znajdują. Sylwetki są ekspresyjne i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami, nie mają zaznaczonych detali fizjonomicznych ani strojów.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Obiad z żołnierzem

akwarela

Kofta, Zuzanna

2017

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 25 obiektów

Kolekcje

17

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd