treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
koło - Ujęcie przodu lekko do góry. Replikę koła szprychowego wykonano na podstawie znalezisk z badań wykopaliskowych na Starym Mieście w Kamieniu Pomorskim. Jest produktem kołodzieja, inaczej stelmacha, rzemieślnika zajmującego się wyrobem wozów drewnianych. Poszczególne elementy koła zrobione są z różnych gatunków drewna.

Koło szprychowe (replika)

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/2541/ML - Scena rodajowa. Przedstawienie dwóch koni ciągnących wóz, którego część widoczna przy prawej krawędzi kompozycji. Konie rzędem, ujęte profilem w lewo. Uchwycone w ruchu. Koń bezpośrednio zaprzęgnięty do wozu o jasnej maści oddanej za pomocą ugrowo - beżowych smug, drugi brązowo - brunatny z ceglasto - oranżowymi błyskami. Elementy uprzęży ożywiają plamy błękitu i fiolet. Pas podłoża i wóz w odcieniach brązów i ugrów. W tle niebo podbarwione delikatnie rozmytym błękitem.

Konie ciągnące wóz

Michałowski, Piotr

1844 — 1846

Muzeum Narodowe w Lublinie

Lico

Targ we Wilnie

Bohusz-Siestrzeńcewicz, Stanisław

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

S/G/4255/ML - Scena rodzajowa. Na pierwszym planie postać zwożącego drewno mężczyzny, który prowadzi zaprzężony w jednego konia wóz. Przedstawiony na tle ciemnej zieleni lasu i zarysowanych w oddali pracujących w polu chłopów.  Ubrany w czworoboczną czapkę, ściągniętą paskiem koszulę i luźne spodnie. U boku przypięta do paska sakwa. W prawej, ugiętej w łokciu 
ręce trzyma bat, w lewej lejce. Za nim lekko pochylona sylwetka mężczyzny idącego obok widocznego fragmentarycznie z tyłu kolejnego wozu. Przedstawienie określone plamami rozwodnionej akwareli w tonacji ugrów, w oddali plama intensywnej zieleni lasu, miejscami refleksy bieli i żółcieni.
sygn. l.d.: A. Kędzierski 1922.

Zwózka drewna

Kędzierski, Apoloniusz

1922

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Kompozycja przedstawia czterech jeźdźców zwróconych w prawo, jadących parami. Dwa pierwsze konie bułane, na nich jeźdźcy odziani w niebieskie mundury z czerwonymi wyłogami kołnierzy i takimi lampasami na spodniach. Na głowach czarne wysokie czako. Dwaj jeźdźcy podążający za nimi na koniach jasnej maści. Pierwszy z brzegu w jasnofioletowym kaftanie i futrzanej burce, w szpiczastej czapce na głowie. Drugi w kurtce jasnozielonej, czerwona czapka z dużym futrzanym otokiem. Spoza nich na drugim planie zaznaczone wozy i konie, postacie ludzi. Na dalekim trzecim planie zarysy miasta. Koloryt obrazu jasny.

Jeźdźcy

Kossak Juliusz

1896

Muzeum Narodowe w Szczecinie

relikwiarz św. Korduli - Ujęcie z przodu. Relikwiarz św. Korduli to owalna szkatuła wykonana z 22 płytek z poroża łosia zdobionych w skandynawskim stylu Mammen, którego głównym motywem był element poskręcanych bestii w towarzystwie wątków roślinnych, stosowany od połowy X do połowy XI wieku. Płytki połączono ze sobą za pomocą pozłacanej miedzianej taśmy, której zwieńczenia mają postać smoczych łbów. Dno relikwiarza wykonano z drewna dębowego, a stało ono na sześciu brązowych nóżkach.

Relikwiarz św. Korduli

nieznany

951 — 1050

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Epitafium mężczyzny z różą na tle Zmartwychwstania - ujęcie z przodu; Obraz epitafijny zakomponowany został w owalu na wypukłej blasze. Na pierwszym planie z lewej u dołu popiersie mężczyzny w sile wieku, z ciemnymi włosami spływającymi na ramiona. W prawej dłoni trzyma czerwoną różę. Ubrany jest w czarny wams, spod którego wystaje szeroki biały kołnierz koszuli i białe mankiety. Za nim wnętrze groty, w której rozgrywa się scena Zmartwychwstania. Chrystus w rozwianym czerwonym całunie, odziany w białe perizonium wznosi się nad otwartym kamiennym grobem na tle jaśniejącej aureoli. Jedna ręka wzniesiona do góry trzyma chorągiew, druga opuszczona. Wzrok Chrystusa kieruje się do góry. Wkoło przerażeni lub śpiący żołnierze. Z prawej głazy, i drzwi prowadzące do wnętrza grobowca. Z lewej daleki pejzaż z góra Golgotą i trzema krzyżami oraz zarysem Jerozolimy na horyzoncie. Ze wzgórza schodzą niosąc naczynia z wonnościami trzy kobiety. Na tle brązów i oliwkowych zieleni dominują zimne tonacje żółci, zieleni, jasnych fioletów i niebieskawych szarości. Jedynie w strojach żołnierzy występują plamy jasnych czerwieni.

Epitafium mężczyzny z różą na tle Zmartwychwstania

nieznany

1627 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena biblijna; Archanioł Gabriel ze sceny Zwiastowania - ujęcie z przodu; Stojąca postać uskrzydlonego, jasnowłosego młodzieńca z uniesioną prawą dłonią w geście pozdrowienia, z lilią w lewej dłoni. Na biała upiętą  kilkoma klamrami szatę narzucony luźno czerwony płaszcz. Sandały na nogach sznurowane na łydkach. Z lewej strony u góry, na tle rozświetlonego obłoku szybuje gołębica.

Archanioł Gabriel ze sceny Zwiastowania

scena biblijna

nieznany

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Marynistyczny pejzaż przedstawia morze i wejście do portu umiejscowione między skalistym przesmykiem, na szczytach którego po obu stronach wznoszą się dwie kamienne wieże. Na morzu przedstawiono handlowe okręty. Na pierwszym planie po prawej stronie  fragment piaszczystego brzegu ze scenami rodzajowymi. W pobliżu brzegu płyną trzy statki i niewielka łódź. Na pierwszym planie po lewej stronie widoczna jest galera dwumasztowa ze zwiniętymi żaglami typu łacińskiego i jednym rzędem wioseł. Na dziobie i rufie widoczne są nadbudówki dla oficerów. Nad częścią rufową rozpostarty jest na wytykach bogato zdobiony namiot. W pawęży rufowej czyli płaskim zakończeniu rufy widać umocowany ster zawiasowy. Załoga galery ubrana jest we wschodnie stroje i białe turbany. Flaga  na maszcie jest w kolorach pomarańczu, bieli i błękitu. W oddali na horyzoncie dostrzec można inne statki. W centrum obrazu ukazano galeon pod żaglami, a z jego prawej burty inny typ statku – karawelę z żaglami typu rejowego noszonymi na masztach. Z jej lewej burty, zza skał wyłania się  zwinięty, maszt drugiej galery tego samego typu. Przy brzegu widać łódź z obsadą, a w tle na horyzoncie rysują się sylwetki kolejnych statków. Niebo częściowo zakrywają deszczowe chmury. Światło padające na statki od horyzontu z lewej strony rzuca długie cienie w kierunku lądu. Obraz malowany jest lekko, energicznymi pociągnięciami pędzla.

Pejzaż morski z grupą statków

marina

Vaught, P. de

1600 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 41 obiektów

Kolekcje

19

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd