treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: artyści

Obiekty

324
Postać siedzącej na ziemi kobiety, zwróconej ¾ vw lewo. Ubrana w obszerną szatę buddyjskiej mniszki. W ręku trzyma buddyjski różaniec. Głowa pochylona. Włosy rozpuszczone.

Portret pośmiertny Onoe Kikugorō IV - shini-e

drzeworyt

UTAGAWA Kunisada Toyokuni III

1860

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Barwicki, Władysław (1865-1933) (malarz) Stachiewicz, Piotr (1858-1938) wg (malarz)

Scena z trylogii Henryka Sienkiewicza

Stachiewicz, Piotr

1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Grupa porcelanowa złoźona z dwóch elementów
1. beczka z siedzącym na niej Bachusem
2. podstawa zdobiona figurkami puttów

Bachus na beczce z podstawą

Eberlein, Johann Friedrich

1774 — 1814

Muzeum Narodowe w Lublinie

Stopa okrągła z krótkim przewężonym trzonem, brzusiec gruszkowaty, szyja wysoka, cylindryczna, wylew lekko rozszerzony z dziobkiem. Ucho w kształcie połówki serca formowane z okrągłego wałka, wyciągnięte ponad linię wylewu. Pokrywka płaska, okrągła z zaznaczonym dziobkiem. Dekoracja malowana wielobarwnie. Na brzuścu przeciwlegle do ucha kompozycja z trzema amorkami, z których środkowy trzyma wieniec, wokół pejzaż z zarysami gór. Na stopie i trzonie stylizowane motywy liściaste w kolorze ugru podmalowane czernią na błękitnym tle, na pokrywce rozeta z takich samych motywów. Wylew obwiedziony ornamentem z pól-cekinów w kolorze ugru, na krawędzi stopy i pokrywki ornament sznurowy.

Dzbanek z pokrywką

Suska, Kazimiera

1882 — 1885

Muzeum Narodowe w Lublinie

cukiernica do cukru pudru - Ujęcie z przodu; Puszka z ażurową pokrywą, kształtem nawiązująca do antycznych urn. Wsparta na okrągłej stopie z trzema uskokami, przechodzącej w niewysoki, drobno kanelowany trzon. Korpus smukły, o kielichowej formie, w dolnej części również kanelowany. Pokrywa wysoka, o wklęsłych ściankach zakończona półkolistą kopułką, ze zwieńczeniem w formie maleńkiej wazy. Wycięcia na pokrywie układają się we wzór stylizowanych kampanul.

Cukiernica do cukru podru

Voggelaer, Martin Ephraim

1795

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; Neptun słowiański - ujęcie ze skosu z lewej; Stojąca na drewnianym postumencie postać brodatego mężczyzny w kontrapoście, potraktowana ogólnie, barwy ceglastej. Lewa ręka opuszczona w dół, prawa zgięta w łokciu przylega do pasa trzymając trójząb, wyryty na powierzchni gliny. Przy bokach bioder i nóg ażurowy ornament, sugerujący płaszcz lub pelerynę postaci z pasem o okrągłych ogniwach na wysokości obojczyka. Przez biodra luźno przewieszony pas owalnych ozdób. Podobne, mniejsze, okrągłe elementy doczepione do brody. Twarz o prostym nosie, dużych oczach, wąsach przy otwartych ustach, włosy zaznaczone w postaci prostej grzywki.

Neptun słowiański

Lewiński, Sławomir

między 1967 — 1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Polska corrida - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym na szarym niezagruntowanym płótnie. Górny pas przedstawienia – około jednej czwartej obrazu – prawie niezamalowany. W nieregularnej linii horyzontu nieprzedstawiające formy, z lewej strony niebiesko-błękitne i różowe smugi farby, nieco za środkiem na prawo czerwona kropka, nad nią pięć jasno-brązowych plamek ułożonych jedna nad drugą w górę  do krawędzi obrazu. W centrum, na zielonym tle szkicowo zarysowana czarną farbą głowa i część tułowia byka. Sam byk jest zielono-żółty i wtapia się w otoczenie. Na jego boku widać niebieskie smugi farby. Przed nim, po prawej stronie obrazu dwie sylwetki ludzkie namalowane plamami w pomarańczowo-bordowym kolorze. Po lewej stronie zarys postaci z rozpostartymi ramionami w kolorze niebieskim.

Polska corrida

Sapetto, Marek

1966

Muzeum Narodowe w Szczecinie

retablo - Ujęcie z przodu; Jasna, bogato dekorowana kolorowymi wzorami florystycznymi, prostopadłościenna, wewnątrz dwupoziomowa skrzynka (kapliczka) z dwuskrzydłowymi drzwiczkami, zwieńczona trójkątną koroną. Na wyższym poziomie pokazano Narodzenie Dzieciątka Jezus, gdzie wykonane z pasty ziemniaczanej i gipsu, polichromowane postacie Marii, Józefa i malutkiego Jezusa ustawiono na podwyższeniu. Bezpośrednio za Świętą Rodziną znajdują się zwierzęta: osioł i krowa. Poniżej głównych (nieco większych od pozostałych) figur zaprezentowano miejscową ludność (kobiety, mężczyzn i dzieci) w pozycji modlitewnej – większość klęczy z dłoniami złożonymi i skierowanymi ku Dzieciątku. Pierwszy rząd wypełniają najmniejsze figurki zwierząt hodowlanych: kóz, owiec, cieląt, jagniąt, krów, kur, źrebiąt oraz kota. Tło przedstawienia składa się z dwóch różnych dekoracji. Po obu bokach zastosowano wzór kropkowy (wielokolorowy) na białym tle, natomiast centralnie za postaciami namalowano usytuowane nisko na horyzoncie czerwone słońce na żółtym tle. Dolne piętro przedstawia scenę rodzajową: sprzedawcę kapeluszy w sklepie lub na targu w towarzystwie miejscowej ludności, instrumentów muzycznych i prawdopodobnie psa. Różowe tło wypełniono trzema rzędami figurek przedstawiających biało-czarne kapelusze typu panama.

Narodzenie Dzieciątka Jezus (Sprzedawca kapeluszy)

retablo

nieznany

około 1970 — 1975

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz Może morze XXIV - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym podzielona na dwie równe części wzdłuż pionowej osi obrazu. Lewa część z przedstawieniem wzburzonego morza oprawiona z trzech stron w drewnianą, profilowaną ramę z jasnego drzewa. Na pierwszym planie spienione  morskie fale. U dołu w ciemnych tonacjach zieleni, wyżej z rozjaśnionymi kremowo-żółtawymi partiami rozbryzgujących się bałwanów, powyżej partie ciemnoniebieskiego nieba. W p.d. rogu sygnatura autora: W. LUBINIECKI '08. Prawa część, bez ramy, na całej powierzchni jednolicie pokryta drobnym, jasnym piaskiem. Na tej części płótna drobne rozproszone ubytki warstwy wierzchniej obrazu. U dołu pionowej krawędzi obrazu sygnatura autora w postaci stempla wykonanego czerwonym tuszem: PIOTR C. | KOWALSKI.

Może morze XXIV

Kowalski, Piotr C.

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Czarna tekturowa plansza w układzie poziomym z siedmioma czarno-białymi fotografiami naklejonymi w dwóch rzędach. W rzędzie górnym cztery pionowe fotografie, w rzędzie dolnym trzy poziome. Fotografie dokumentują akcję Marii Michałowskiej przeprowadzoną w Galerii Demarco w Edynburgu pomiędzy 20 a 26 sierpnia 1972. Na poszczególnych siedmiu fotografiach prezentowana jest dokumentacja kolejnych siedmiu dni akcji. W dolnym lewym rogu planszy naklejony pasek papieru z napisem wykonanym na maszynie w brzemieniu: One week at Demarco Gallery - photographic registration.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

widok na Wieżę Dzwonów zamku szczecińskiego z ul. Korsarzy - ujęcie z przodu; Widok w układzie pionowym z uliczki (ul. Kosarzy) na Wieżę Dzwonów Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie. Wieża wraz z fragmentem skrzydła menniczego widoczna w centrum kompozycji na zamknięciu ulicy obudowanej z obu stron kamieniczkami. Po prawej w perspektywicznym skrócie ukazane dwa 3-kondygnacyjne budynki z 2-spadowymi dachami. Elewacje z wejściami w łuku pełnym, z charakterystycznym podziałem międzypiętrowym. Na górnych kondygnacjach przy oknach zwisające czerwone kwiaty. Po lewej fragment kamienicy czynszowej 4-kondygnacyjnej z gzymsami dzielącymi. Dalej w stronę zamku wysokie ogrodzenie, za którym rośnie okazałe drzewo. Wieża zamkowa z wejściem poprzedzonym przybudówką z trójkątnym tympanonem. Powyżej 4 kondygnacje wyznaczone dwoma wąskimi, wysokimi oknami; analogiczne, niższe w trójkątnym tympanonie, ponad którym wieżę wieńczy wieloboczna latarnia z miedzianym hełmem. Wieża z 2 oknami na każdej z 4 kondygnacji. Skrzydło mennicze 3-kondygnacyjne z wysokim dachem ceramicznym. W parterze zamknięty łukiem pełnym zamurowany przejazd z niewielkim oknem. Po lewej przy narożniku czerwona skrzynka pocztowa, nad nią gazowa latarnia. Widoczny w perspektywicznym skrócie szczyt z podziałem gzymsowym oraz 2-kondygnacyjny budynek bramny pomiędzy wieżą i skrzydłem. Wylot ulicy podkreślony silnym rozświetleniem na jezdni. W prawym dolnym narożniku sygnatura Runge czarną farbą.

Widok na Wieżę Dzwonów zamku szczecińskiego z ul. Korsarzy

Runge, Helene

1910 — 1919

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pośrodku białej karty zdjęcie świątyni. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Cerkiew św. Andrzeja w Kijowie

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Akwaforta - Nabrzeże w Szczecinie - ujęcie z przodu; Widok na nabrzeże portu szczecińskiego z mostem Hanzy (Długim) w tle. Na Odrze liczne statki żaglowe i motorowe z okazałą jednostką parową w centrum. Na nabrzeżu marynarze. Nieboskłon zaokrąglony w górnych rogach. Podpisana odręcznie pod ilustracją po lewej: Stettin Bollwerk, po prawej podpis autora: Pallmann. Interesująca kreska świadcząca o dobrym wyczuciu ekspresji.

Stettin Bollwerk | Nabrzeże w Szczecinie

Pallmann, Kurt

1920 — 1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Medalion z wizerunkiem Adama Naruszewicza - ujęcie z przodu; Okrągły medalion z uchem i portretem męskim. Głowa mężczyzny zwrócona w prawo z włosami zaczesanymi do tyłu i podwiniętymi w luźny wałek. Z lewej strony napis: ADAM NARUSZEWICZ.

Medalion z wizerunkiem Adama Naruszewicza

Fabryka Mintera, Warszawa (1828-1881)

przed 1858

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie z boku

Biegnący jelonek

rzeźba

Szwarc, Marek

1926

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

MPOLIN-M32

Jeleń

obraz

Szwarc, Marek

1917

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Pejzaż ze sztafażem

szkoła holenderska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

W pracowni rzeźbiarza

Ghisolfi Giovanni

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 324 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd