treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: Kraków

Obiekty

352
ML/H/3982 - Pocztówka barwna z widokiem ulicy Krakowskie Przedmieście przy skrzyżowaniu z ulicą Lipową i parkanem Ogrodu Saskiego. Na pierwszym planie zabudowania kamienic po obu stronach. Ujęcie w poziomie, z perspektywy. Z lewej strony szeroki chodnik, słup telegraficzny, wejście do Ogrodu Saskiego wraz z ogrodzeniem i domkiem stróża. Widoczne drzewa w parku. Dalej wysokie kamienice, rząd drzew i słup ogłoszeniowy. Po prawej stronie skrzyżowanie z ulicą Lipową, fragment chodnika i kamienice. Na pierwszym planie kobieta przechodząca przez ulicę. Na chodniku stojący mężczyzna. Na środku ulicy bryczka. W p.g. rogu napis informacyjny czarnym drukiem oraz data niebieskim długopisem. Na rewersie ślady po naklejeniu na papier. U dołu logo wydawcy nadrukiem w kolorze brązowym. W p.d. rogu drukiem data wydania i numer serii wydawniczej.

Lublin. Krakow. - Przedmieście

Wydawnictwo „Sztuka”

1917

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/3165 - Pocztówka kolorowa z widokiem na ulicę Krakowskie Przedmieście. Widok w kierunku Bramy Krakowskiej. Ujęcie w poziomie. Na pierwszym planie ulica w rozszerzonej perspektywie. Po obu stronach zabudowa kamienic z różnokolorowymi fasadami i szyldami w językach polskim i rosyjskim. Na chodnikach przechodnie. Na ulicy samochód. Rozstawione słupy telegraficzne. W oddali Wieża Trynitarska, fragment kościoła Św. Ducha i wieża Ratusza. W górnej partii jasne niebo z białymi obłokami. Wzdłuż górnej krawędzi napis informacyjny drukiem w kolorze czarnym. 
Na rewersie brązowa linatura. W miejscu adresowym wpisane nazwisko adresata, Joanny Mikiettówny. W miejscu na korespondencje odręczne pismo czarnym atramentem datowane na 2 sierpnia 1947 r. W korespondencji informacja o jej powstaniu w Lublinie i adresowaniu do Kazimierza. Brak śladu obiegu pocztowego. W l.d. rogu nadrukiem w kolorze brązowym data i seria wydawnicza. Pośrodku dolnej krawędzi nadruk z logo wydawcy w kolorze brązowym.

Pocztówka - Lublin, Krakow. Przedmieście

nieznany

1917 — 1939

Muzeum Narodowe w Lublinie

MPol/181/ML - Karta pocztowa o formacie prostokątnym, przedstawia nagrobek W. Pola w Karkowie na Skałce. Sarkofag jasny, z płaskorzeźbą przedstawiającą popiersie W. Pola w wieńcu laurowym oraz napisem: WINCENTY POL

Kraków, Skałka, nagrobek Wincentego Pola

nieznany

1870 — 1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

grafika - Grupa kobiet, dzieci, mężczyzn przechodząca przez bramę. Na czele, od lewej idzie kobieta w chustce na głowie. Na prawym ramieniu nosi opaskę z gwiazdą Dawida. Do jej boku mocno tuli się dziewczynka. Przed nią idzie chłopiec. Z prawej idzie kobieta z gołą głową, na ręku niesie dziecko otulone chustą, w lewej ręce trzyma kankę. Za nimi, w głębi, od lewej widoczne twarze kobiety w chustce na głowie, dwóch brodatych mężczyzn w czapkach na głowie, z prawej młody chłopak z gołą głową. Scena ujęta w cienką, białą ramkę.

Wysiedlenie IV

grafika

Stern, Jonasz

XX wiek, XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia rodzinna z austriackimi żołnierzami - Zdjęcie grupowe wykonane w czasie święta Pesach. Wtórna odbitka. Ozjasz Grossbart (siedzi pośrodku stołu), dziadek Emilii Leibel, zaprosił żołnierzy austriackich pochodzenia żydowskiego na wspólne obchody. Jeden z żołnierzy ma na rękawie opaskę z czerwonym krzyżem. Na zdjęciu widoczne także kobiety: jedna z nich, w fartuchu, trzyma talerz, jakby zatrzymała się na moment zrobienia zdjęcia w trakcie nakrywania do stołu, inna kobieta, w ciemnej sukni, siedząca, trzyma chochlę. W tle widoczny obraz, o którym wiemy z relacji, że był podobizną cesarza Franciszka Józefa. Uroczystość zorganizowano na zewnątrz, stół ustawiono na tle drewnianej ściany konstrukcji w formie pergoli.

Fotografia rodzinna z austriackimi żołnierzami

nieznany

1915

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Batory Stefan (1533-1586) - portret

Kober Marcin kopia

2. poł. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Kochowski Wespazjan (1633-1700) - portret

malarz polski

XVIII/XIX?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Gmach teatru w Krakowie

fotograf nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

drukowana mapa 379 Karwitz II - Ujęcie z przodu; Mapę 379 Karwitz II opracowano w 1889, wydano w 1891, a dodrukowano w 1911 roku. Obejmuje obszar w pobliżu miejscowości Karwitz, Kreis Schlawe, Reg. Bez. Köslin, Prov. Pommern, dziś Karwice, pow. sławieński, woj. zachodniopomorskie, Polska. Jest jedynym zachowanym egzemplarzem arkusza przedwojennej mapy topograficznej oznaczonego godłem 379, zawierającym dane o lokalizacji obiektów i ich nazw w zasobie archiwalnym Flurnamen Sammlung. Na drukowanej mapie ręcznie naniesiono warstwę z numeracją obiektów fizjograficznych odnoszących się do miejscowości: Alt, Neu Järshagen, dziś Stary, Nowy Jarosław; Rötzenhagen, dziś Boleszewo; Alt Krakow, dziś Stary Kraków; Alt Schlawin, dziś Słowino; Karwitz, dziś Karwice; Alt, Neu Ristow, dziś Rzyszczewo, Rzyszczewko; Alt, Neu Ristow Bewersdorf, dziś Bobrowice, Bobrowiczki; Malchow, dziś Malechowo; Neu Parpart, dziś Paprotki; Schmarsow, dziś Smardzewo.

379 Karwitz | 379 Karwice

Messtischblatt

Holsten, Robert

1921 — 1936

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drukowana mapa 318 Grupenhagen II - Ujęcie z przodu; Mapę 318 Grupenhagen II opracowano w 1889, wydano w 1891, a dodrukowano w 1911 roku. Obejmuje obszar w pobliżu miejscowości Grupenhagen, Kreis Schlawe, Reg. Bez. Köslin, Prov. Pommern, dziś Krupy, pow. sławieński, woj. zachodniopomorskie, Polska. Jest jedynym zachowanym egzemplarzem arkusza przedwojennej mapy topograficznej oznaczonego godłem 318, zawierającym dane o lokalizacji obiektów i ich nazw w zasobie archiwalnym Flurnamen Sammlung. Na drukowanej mapie ręcznie naniesiono warstwę z numeracją obiektów fizjograficznych odnoszących się do miejscowości: Barzwitz, dziś Barzowice; Schöneberg, dziś Bylica; Dörsenthin, dziś Dzierżęcin; Scheddin, dziś Wszedzień; Masselwitz, dziś Masłowice; Alt Kuddezow, dziś Chudaczewo; Drosedow, dziś Drozdowo; Zillmitz, dziś Sulimice; Karzin, dziś Karsino; Kannin, dziś Kanin; Neu Kuddezow, dziś Chudaczewko; Neu, Alt Kugelwitz, dziś Kowalewice, Kowalewiczki; Renkenhagen, dziś Borzyszkowo; Alt Krakow, dziś Stary Kraków; Meitzow, dziś Mazów; Grupenhagen; Alt, Neu Järshagen, dziś Stary, Nowy Jarosław.

318 Grupenhagen | 318 Krupy

Messtischblatt

Holsten, Robert

1921 — 1936

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kompozycja figuralna - Sylwetka kobiety, ujęta prawie frontalnie, ukazana w całej postaci, upadająca na kolana. Kobieta upada na bruk. Lewą rękę podniosła do góry, trzyma ją nad głową, z prawej, opadającej wzdłuż ciała wypadł kamień. Dłonie duże i kościste. Ubrana w długa do ziemi suknię, z okrągłym wycięciem, spod sukienki wysuwa się bosa, duża i niekształtna stopa. Włosy krótkie, opadające do ramion. 

Kobieta padająca na kolana

Kompozycja figuralna

Stern, Jonasz

XXI wiek, XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Krawat

J. Boon[…]nik (Polska; 19..-19..)

1918 — 1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Tło rysunku jest ciemne. Na pierwszym planie widać czterech mężczyzn z pejsami kucających i trzymających ręce na leżącym na plecach brodatym mężczyźnie. Leżący ma otwarte usta i jedną rękę odrzuconą do góry. Głowy, dłonie, stopy i korpusy postaci narysowane są pozbawionym wypełnienia czarnym, cienkim konturem, z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Obok tej grupy postaci, po lewej stronie rysunku, siedzi postać trzymająca na ustach palec wskazujący prawej dłoni. Dalej, w perspektywie, także po lewej stronie kompozycji siedzi grupa ludzi. Ich sylwetki zarysowane są także czarnym cienkopisem, w bardzo uproszczony sposób. Na samej górze rysunku, na osi leżącego, przedstawiona została figura w pozie wstawania z wózka inwalidzkiego. Jej postać pokryta jest transparentnym rozbieleniem.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy przedstawione są w sposób uproszczony. Kompozycja przedstawia umieszczone w jej centralnej części podwórko lub plac pomiędzy budynkami. Wszystkie zabudowania są utrzymane w ciemnej tonacji, zaś teren pomiędzy nimi, na którym rozgrywa się scena, jest kontrastowo jasny. Na placu tym widać cztery nagie klęczące postaci z rękami uniesionymi do góry, trzy nich tyłem do widza, jedna – bokiem. Przedstawione zostały 2 kobiety, mężczyzna oraz postać, której płeć jest niewidoczna. Wszystkie zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem bez wypełnienia, w sposób ekspresyjny i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami – na tym rysunku dodatkowo nie zostały narysowane ich głowy. U dołu kompozycji, pomiędzy dwiema figurami przedstawionymi najbliżej dolnej krawędzi, widać dwa kontury małych zwierząt, najprawdopodobniej psów.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy przedstawione są w sposób uproszczony, postaci zarysowane konturowo, czarnym cienkopisem, w sposób ekspresyjny i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Kompozycja podzielona została horyzontalnie na dwie części, mniej więcej w połowie rysunku – jasną u góry i ciemną na dole. W górnej części widać fragment wnętrza mieszkalnego, przede wszystkim płaszczyznę podłogi z zaznaczonymi liniami deskowania, na niej stół z wazonem z kwiatami oraz dziewczynkę bawiącą się z psem. Wszystkie elementy w tej części pracy zostały narysowane konturowo ołówkiem, na bardzo jasnym tle. Dolna część jest kontrastowo bardzo ciemna, widać kontury licznych postaci męskich, kobiecych i dziecięcych, które siedzą skulone, matki trzymają dzieci na kolanach lub na rękach.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony. Kompozycja przedstawiona została w perspektywie z lotu ptaka. Widoczny jest dach oraz 4 elewacje wewnętrzne kamienicy. Po środku, w oddali, widać kwadratowe podwórko-studnię, od jednej strony otwarte bramą o łukowatym sklepieniu. Ta część rysunku jest podkreślona – stanowi jedyny jasny element kompozycji skontrastowany z bardzo ciemną resztą rysunku. Na podwórku widać postaci ludzkie postaci zarysowane konturowo, czarnym cienkopisem bez wypełnienia, w sposób ekspresyjny i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Przedstawione zostały dwie osoby z wózkami dziecięcymi oraz pięcioro dzieci biegających, grających w klasy i rysujących. Sceny dopełniają stojąca ławka oraz dwa krzesła.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Elementy kompozycji rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Praca nie jest w całości wypełniona, około 1/3 rysunku, po prawej stronie, pozostała pusta. W pozostałej części na jasnoszarym tle o wyraźnym kreskowaniu, z rozbieleniami zaznaczonymi widocznymi pociągnięciami pędzla, umieszczona została stojąca postać ludzka. Figura ta jest przedstawiona bardzo schematycznie, czarnym konturem, bez wypełnienia. Twarz ma ukrytą w podniesionych dłoniach, widoczne są mocno zaakcentowane, ciemne usta. Od szyi w dół biegnie nierówna, ciemna linia, narysowana gęstymi kreskami, która rozszerza się mocno w części brzucha i biegnie wzdłuż lewej nogi postaci aż do jej łydki. Na jej tle, w partii brzucha, narysowana została sylwetka nagiego mężczyzny leżącego na plecach, którego lewa, wyprostowana noga schodzi na nogę stojącej postaci. Mężczyzna ma podniesione ręce i usta otwarte w grymasie krzyku rozpaczy lub strachu.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, ekspresyjny i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Scena prawdopodobnie we wnętrzu, na co wskazuje zastosowana perspektywa i odmienna tonacja płaszczyzny ściany i gruntu. Na pierwszym planie po obu stronach kompozycji, przedstawione zostały sylwetki dwóch żołnierzy w hełmach i mundurach. Postaci są w dużym zbliżeniu – widać tylko ich twarze o otwartych w półuśmiechu ustach oraz ręce. Żołnierz po lewej trzyma dłoń uniesioną ku górze z wyciągniętym palcem wskazującym, ten po prawej – w obu uniesionych dłoniach trzyma pistolety, z których jeden skierowany jest w stronę głowy człowieka siedzącego po prawej części rysunku ponad sylwetkami żołnierzy. Mężczyzna siedzi z głową opuszczoną na pierś, w wyciągniętych na kolanach rękach trzyma opuszczony pistolet. Na drugim planie kompozycji widać postać nagiej, stojącej kobiety. Sylwetki mężczyzny i kobiety wyróżniają się z ciemnego tła rysunku jasnymi plamami barwnymi – czarny kontur jego postać wypełniony jest jasnoszarym lawowaniem, kontur jej – nie ma wypełnienia.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej, w centralnej jego części przedstawiona została postać mężczyzny ubranego w bardzo ciemne spodnie i buty, trochę jaśniejszą górę z białym kołnierzykiem. Mężczyzna ma kręcone pejsy, brodę, na głowie nosi jarmułkę, stoi na ugiętych nogach, ręce ma rozłożone, a głowę wzniesioną ku górze – patrzy w niebo. Sylwetka została narysowana w sposób mocno uproszczony, z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Postać stoi na niewielkim, prostokątnym placu narysowanym w perspektywie, wyodrębnionym jasnoszarymi, krótkimi, gęstymi kreskami. Dookoła placu widoczna jest gęsta zabudowa, z wyodrębnionymi oknami, zarysowana kontrastowo w bardzo ciemnej tonacji, w sposób niezwykle schematyczny.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, ekspresyjny i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. W centralnej części rysunku, ukośnie, na ciemnym tle, widoczna jest sylwetka nagiej postaci narysowana w bardzo uproszczony sposób, bez widocznych cech określających płeć. Kontur jej sylwetki został wypełniony jednolicie ciemną plamą barwną, która stapia się z tłem, na tym, widoczne są białe kreskowania w formie wyraźnych pociągnięć pędzla. Postać leży na plecach, ma ugięte, rozchylone nogi, lewa ręka jest ugięta i odrzucona na bok, druga nie została wyraźnie wyodrębniona. Twarz jest zaznaczona jedynie schematycznie, bez elementów fizjonomii, widoczne są jedynie szeroko otwarte usta. Kadr ucina górną część głowy. Brzuch postaci nie został wypełniony kreskowaniem – pozostawione jest ciemne tło, na nim narysowane zostały konturowo przenikające się sylwetki dwóch ludzi w dynamicznych pozach – na pierwszym planie kobiety z otwartymi ustami.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, wypełnione cieniowaniem lub jednolitą plamą barwną, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Na pierwszym planie ukazane zostały półpostaciowo 3 osoby, z których jedna, skrajnie po prawej stronie, zakrywa twarz rękami. Obok nich, po lewej, stoi jeszcze jedna postać -naga kobieta. Po środku rysunku, pod kątem, widoczne są ciemne dwa prostokąty. Jedne z nich, znajdujący jest bliżej prawego dolnego narożnika, jest znacząco większy. Przestawienie ich w perspektywie sugeruje, że są to doły. Na prostokątnym pasku pomiędzy nimi widoczna jest kolejna sylwetka człowieka trzymającego książkę. Wszystkie te postaci zostały narysowane jasnymi, rozbielonymi plamami barwnymi wypełniającymi czarny kontur. Na końcu kompozycji, jedna obok drugiej przedstawionych zostało sześć postaci, z których tylko pierwsze dwie po lewej strony widoczne są w całości, pozostałe zaś – bez widocznej górnej części korpusu. Wszystkie one trzymają broń z lufami wycelowanymi w stronę dołów.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 352 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd