treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: maska

Obiekty

86
maska sirige - Ujęcie z góry. Drewniana, rzeźbiona maska w kształcie długiej deski.

Maska sirige

nieznany

około 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Długa, pionowa maska, wyrzeźbiona w drewnie.

Maska imina na 

nieznany

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska.

Maska imina na 

nieznany

około 1920

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźbiona maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska, do której przymocowany jest skorzany sznurek.

Maska kanaga

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska imina - Ujęcie z przodu. Drewniana, długa, pionowa maska, pomalowana w czarne trójkąty.

Maska imina na 

nieznany

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska sirige - Ujęcie z góry; Maska sirige, w jęz. sigi-so awa danu, czyli „maska z drewna” przedstawia dom szefa dużej rodziny. Budowla ta charakteryzuje się fasadą z uformowanymi w niej wieloma małymi niszami oraz tarasem, z którego wchodzi się między innymi do pomieszczeń z ołtarzami poświęconymi przodkom rodziny.

Maska sirige

nieznany

między 1951 — 1998

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska młodej dziewczyny z ludu Fulbe - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska wykonana z włókna, wykończona fryzurą.

Maska młodej dziewczyny z ludu Fulbe

nieznany

około 1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompletna maska młodej dziewczyny - Ujęcie z przodu. Maska kobiety wykonana z włókien roślinnych. Składa się z „kominiarki” ozdobionej muszlami kauri nakładanej na głowę, napierśnika z miseczkami wykonanymi z owoców baobabu, również ozdobionego muszlami kauri i różnobarwnymi szklanymi paciorkami, bawełnianych spodni samodziałowych barwionych indygo, trzech spódniczek oraz bransolet nakładanych na ramiona i nadgarstki.

Kompletna maska młodej dziewczyny

nieznany

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska sirige - Ujęcie z góry. Drewniana, rzeźbiona maska.

Maska sirige

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba , maska - Ujęcie z przodu. Część twarzowa: czoło wypukłe, czarne, cienki grzbiet nosa, szerokie nozdrza, stożkowate usta. wycięte trójkątne oczy. Na obu bokach części twarzowej wymalowany zyg-zakowaty wzór (czarna linia, wypełnienie trójkątów - czerwone). Część twarzowa zwieńczona lekko wygiętymi do tyłu długimi żłobkowanymi rogami oraz szpiczastymi uszami ozdobionymi zyg-zakowatymi wzorami (kolory analogicznie jak wyżej). W części tylnej maski wywiercone otwory, umożliwiające przymocowanie jej do twarzy tancerza oraz pozostałości po sznurku.

Maska antylopy

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana maska - Ujęcie z przodu; Drewniana, rzeźbiona maska. Nad częścią twarzową, uproszczoną, z wywierconymi dziurami w miejscu oczu, figura postaci ludzkiej z rękoma wzniesionymi do góry. Głowa jajowata, spiczasto zakończona. Zaznaczone uszy. Na wąskim tułowiu wyeksponowane piersi.

Maska satimbe

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźbiona maska - Ujęcie z prawego boku. Drewniana, rzeźbiona maska, której część twarzowa jest podłużna, zakończona stożkowato, zaś oczy kwadratowe. Nad częścią twarzową umieszczony krzyż o symetrycznych ramionach.

Maska kanaga

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska.

Maska gomintogo

nieznany

między 1991 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźbiona maska - Ujęcie z przodu. Drewniana maska z dużymi otworami na oczy, do której przymocowany jest bawełniany sznurek. Maska przyozdobiona jest wyrzeźbioną postacią kobiety z podniesionymi rękami.

Maska satimbe

nieznany

między 1901 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana maska z długimi płaskimi rogami - Ujęcie z przodu; Drewniana maska. Część twarzowa w formie zaokrąglonego trójkąta równoramiennego. Oczy wycięte, trapezowe. Nos prosty, odstający, nozdrza cienkie, wypełniające całą szerokość części twarzowej. Na górze małe uszy oraz duże płaskie rogi.

Maska gomintogo

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska kanaga - kompletna - Ujęcie z przodu. Maska wykonana z materiałów organicznych: skóry, włókna roślinnego i drewna. Pionowa część w górnej połowie wypełniona białymi znakami, dolna część pomalowana na czarno. Do części pionowej przymocowane dwie listwy poziome również pomalowane w białe znaki.

Kompletna maska kanaga

nieznany

między 1951 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Maska, której część twarzowa  jest w kształcie prostokątu. Czoło wypukłe, oczy trójkątne, nos w kształcie strzałki, usta pełne. Na szczycie maski czterech postaci przodków, zwróconych w różne strony świata. Wewnątrz tych postaci umieszczona drabina.

Maska znachora

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska, której część twarzowa jest podłużna, zaokrąglona na górze, oczy wycięte, trójkątne, czoło wypukłe, nozdrza i usta szerokie. Rogi proste, na końcach ścięte, uszy, opadające na dół. Maska pomalowana jest na biało, pokryta różowymi, niebieskimi, brązowymi kropkami.

Maska hieny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniany rekwizyt - Ujęcie z przodu. Drewniany, rzeźbiony rekwizyt w kształcie konia.

Maska rozbójnika z rekwizytami tanecznymi

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska zająca - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska w kształcie zająca, którego  uszy wygięte są do przodu i wydrążone.

Maska zająca

nieznany

między 1960 — 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

przedmiot ceremonialny, maska rytualna - Ujęcie przodu maski z góry. Maska o podłużnym kształcie, wykonana z włókna roślinnego - tapy. Część twarzową zaznaczono barwnikami naturalnymi. Namalowano oczy, usta, uszy oraz wzory geometryczne.

Maska jaguara

nieznany

około 1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska czaszkowa - Ujęcie z przodu; Maska antropomorficzna wykonana z czaszki ludzkiej. Pokryta czarnym kolorem oraz czerwono-białymi wzorami geometrycznymi. Widoczne rysy twarzy człowieka: mały i wąski nos, szerokie usta, otwory na oczy. W części górnej przyczepiono kręcone i czarne włosy ludzkie. Dookolnie wzmocniona owalną plecionką. Widoczne liczne spękania.

Maska czaszkowa

nieznany

około 1891 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska przodka ze skorupy żółwia - Ujęcie zprzodu; Maska antropomorficzna wykonana ze skorupy żółwia pokrytej beżową gliną. Widoczne rysy twarzy człowieka: wydatny nos, szerokie usta i wąskie uszy. Oczy i kontury twarzy zaznaczono muszelkami kauri. Otoczona jest owalną plecionką.

Maska przodka ze skorupy żółwia

nieznany

około 1980 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska mai - Ujęcie z przodu; Drewniana maska antropomorficzna z długim nosem ozdobionym kłami dzikiej świni oraz gliniano-drewnianym mostkiem zwanym molot. Maska wydłużona i szczupła, stosunkowo wąska twarz z długim nosem, szerokimi ustami. Pod wydatnymi łukami brwiowymi znajdują się skośne oczy z zaznaczonymi powiekami, o kącikach skierowanych ku górze i gałkach ocznych w postaci muszli. Molot ma formę łukowatego uchwytu zaczynającego się poniżej nozdrzy, pod ozdobą nosa, a sięgającego do brody zakończonej ciosaną głową ptaka. Maska pokryta brązowymi barwnikami, wpadającymi w rdzawy i ciemnobrązowy kolor. Zdobiona wzorami geometrycznymi w postaci prostych i zakręcających linii (jest to prawdopodobnie forma tatuażu). Całość mai otoczona została czerwoną gliną w której umieszczono muszle, m.in. nossa i kauri (porcelanki). W ten sposób zaznaczono również policzki, opaskę nad czołem oraz górną część mostka. Na szczycie umieszczono pleciony uchwyt.

Maska mai

nieznany

1941 — 1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska do tańca wiatru - Ujęcie z tyłu; Maska (strój) z jasnego włókna roślinnego (tapy) o podłużnym, trójkątnym kształcie rozszerzającym się ku dołowi, który wykończono brązowymi frędzlami z włókien roślinnych. Widzimy centralnie rozmieszczony kolorowy rysunek przypominający słońce od którego odchodzą różnego rodzaju pasy wzorów geometrycznych: proste i zakręcone linie, zygzaki, romby, trójkąty, półkola. Namalowane słońce wydają się być głową, która ma zaznaczone symboliczne rysy twarzy: oczy z rzęsami, nos, brwi i usta. Od główy odchodzą kolorowe trójkąty (żółto-brązowo-zielone lub żółto-brązowe), kojarzące się z promieniami oraz długie pasma wzorów geometrycznych, ułożone tak, że przypominają ciało. Postać wyróżnia usytuowany centralnie wzór brązowo-zielono-żółtego rombu i dwóch żółto-brązowych trójkątów. Rysunek zakończony jest wzorem wykorzystującym półkola. Obiekt uszkodzony w wielu miejscach. Ma liczne przerwania i przebarwienia.

Maska do tańca wiatru

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 86 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd