treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: stroje

Obiekty

491
S/T/83/ML - Ornat
Kolumny boczne: z brokatu aksamitnego. Na żółto-złoto tle duży wzór stylizowanego granatu (wykonany ciemno brązową nicią i złotem pętelkowym) oraz wzór maswerku gotyckiego. W górnej części przód: kompozycja figuralna: 2 postacie świętych: Katarzyny i Doroty; postaci ujęte do bioder. Haft jedwabnymi nićmi ściegiem rozłupanym.
Tło Ornatu: podobnie jak kolumny boczne na przodzie ornatu. Środkowa z kompozycją figuralną  wyobrażającą Madonnę z Dzieciątkiem, poniżej św. Agnieszka i Barbara. Haft aplikowany, przeniesiony z innej tkaniny. Wszystkie kolumny obszyte koronką z czarnego szutażu, a brzegi i dekolt jedwabnym złotym galonem. Od spodu podszyto szarobrązową podszewką z płótna.

Ornat

nieznany

1501 — 1600

Muzeum Narodowe w Lublinie

Lico

Fotografia

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

rewers - fragment

Kolczyk

nieznany

1. ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers

Kolczyk

nieznany

1. ćw. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Toast Weselny

ok. 1874

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Ubiory szlachty z `Album Polonais`

Lewicki Jan Nepomucen

1853

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ubiór kobiecy (model) na lalce. Składa się z bluzki haftowanej czarnymi i czerwonymi nićmi, fartucha, spódnicy i krajki. W warkocz wplecione różnokolorowe wstążki. Materiał fabryczny.

Lalka w biłgorajskim stroju kobiecym

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

ujęcie 3/4

Pot-pourri z figurką

Kaendler Johann Joachim model figurki

ok. 1750?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

scena rodzajowa - Poziomy, barwny kadr fotograficzny przedstawiający ucztującą grupę kobiet, mężczyzn i dzieci we wnętrzu. Na pierwszym planie, po prawej stronie, widać dwie kobiety z niemowlętami – jedna z nich siedzi przy stole trzymając dziecko na kolanach, druga stoi, śmiejąc się prezentuje na rękach niemowlę w kostiumie przebierańców. Jej sylwetka zajmuje całą prawą krawędź kadru. Od lewego narożnika, pod kątem, w głąb sceny biegnie długi stół zastawiony jedzeniem i piciem. Po obu jego stronach siedzą kobiety i dzieci, za nim widać postaci 4 mężczyzn o fryzurach z charakterystycznymi długimi, zakręconymi pasmami nad uszami (pejsami) poprzebieranych w jednakowe kostiumy. W głębi, po lewej stronie stoi kilka kobiet.

Święto Purim, Bet Szemesz

scena rodzajowa

Traczewska, Agnieszka

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

maska do tańca wiatru - Ujęcie z tyłu; Maska (strój) z jasnego włókna roślinnego (tapy) o podłużnym, trójkątnym kształcie rozszerzającym się ku dołowi, który wykończono brązowymi frędzlami z włókien roślinnych. Widzimy centralnie rozmieszczony kolorowy rysunek przypominający słońce od którego odchodzą różnego rodzaju pasy wzorów geometrycznych: proste i zakręcone linie, zygzaki, romby, trójkąty, półkola. Namalowane słońce wydają się być głową, która ma zaznaczone symboliczne rysy twarzy: oczy z rzęsami, nos, brwi i usta. Od główy odchodzą kolorowe trójkąty (żółto-brązowo-zielone lub żółto-brązowe), kojarzące się z promieniami oraz długie pasma wzorów geometrycznych, ułożone tak, że przypominają ciało. Postać wyróżnia usytuowany centralnie wzór brązowo-zielono-żółtego rombu i dwóch żółto-brązowych trójkątów. Rysunek zakończony jest wzorem wykorzystującym półkola. Obiekt uszkodzony w wielu miejscach. Ma liczne przerwania i przebarwienia.

Maska do tańca wiatru

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Romnija | Romnija

kompozycja figuralna

Mirga-Tas, Małgorzata

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; scena wielofiguralna, stłoczeni ludzie zgromaczeni przed widoczną w tle świątynią, składają dary przed posągiem bogini Flory. Wśród osób widoczna jedna naga postać z rozłożonymi rękoma i zwrócona twarzą w stronę posągu

Scena wielofiguralna

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Odręczny list napisany częściowo ołówkiem oraz niebieskim i czarnym atramentem na trzech czystych kartach. Na trzeciej stronie kleks znajdujący się blisko lewego dolnego rogu.
Z treści: Mój kochany Tajwiusiu! | Godzina późna – […] [nieczytelne]. W tej chwili wróciłam do domu. Byłam dziś mocno zalatana […] [nieczytelne]. Związek, […] [nieczytelne], Zebranie Kom. Rewiz. Związku (30 IV walne zebranie), zebranie Klubu […] [nieczytelne] z p. […] [nieczytelne] i Mieczysławem […] [nieczytelne]. […]

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1939-04-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie Chrystus na krzyżu w formie litery T, odziany w białe perizonium rozwiane przy lewym biodrze. Głowę i spojrzenie kieruje ku górze. Na głowie korona cierniowa w świetlistym nimbie. Nad głową przygwożdżona kartka z napisami w trzech językach. Po bokach, sięgając do wysokości bioder Chrystusa, przedstawione postacie: po lewej postać mężczyzny w czarnym płaszczu i odznaczającym się białym żabotem u szyi; po prawej sześć postaci kobiecych, dwie dorosłe i czwórka dzieci. Jedna z kobiet w białym czepcu z czarnymi kokardkami, trzyma w rękach kwiat oraz owoc cytryny. Na dalszym planie po lewej stronie stok wzgórza, dalej na horyzoncie przedstawiono sztafaż miejski za murem. Niebo zachmurzone, rozświetlone nad postacią Chrystusa pojedynczą smugą światła.

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania

nieznany

około 1650 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Marynistyczny pejzaż przedstawia morze i wejście do portu umiejscowione między skalistym przesmykiem, na szczytach którego po obu stronach wznoszą się dwie kamienne wieże. Na morzu przedstawiono handlowe okręty. Na pierwszym planie po prawej stronie  fragment piaszczystego brzegu ze scenami rodzajowymi. W pobliżu brzegu płyną trzy statki i niewielka łódź. Na pierwszym planie po lewej stronie widoczna jest galera dwumasztowa ze zwiniętymi żaglami typu łacińskiego i jednym rzędem wioseł. Na dziobie i rufie widoczne są nadbudówki dla oficerów. Nad częścią rufową rozpostarty jest na wytykach bogato zdobiony namiot. W pawęży rufowej czyli płaskim zakończeniu rufy widać umocowany ster zawiasowy. Załoga galery ubrana jest we wschodnie stroje i białe turbany. Flaga  na maszcie jest w kolorach pomarańczu, bieli i błękitu. W oddali na horyzoncie dostrzec można inne statki. W centrum obrazu ukazano galeon pod żaglami, a z jego prawej burty inny typ statku – karawelę z żaglami typu rejowego noszonymi na masztach. Z jej lewej burty, zza skał wyłania się  zwinięty, maszt drugiej galery tego samego typu. Przy brzegu widać łódź z obsadą, a w tle na horyzoncie rysują się sylwetki kolejnych statków. Niebo częściowo zakrywają deszczowe chmury. Światło padające na statki od horyzontu z lewej strony rzuca długie cienie w kierunku lądu. Obraz malowany jest lekko, energicznymi pociągnięciami pędzla.

Pejzaż morski z grupą statków

marina

Vaught, P. de

1600 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

wieszak do szafy - Ujęcie z przodu; Drewniany wieszak ubraniowy z czarnym napisem KARSTADT STETTIN nadrukowanym na przedzie. Drewno polakierowane. Metalowy haczyk z owalną, drewnianą, luźno osadzoną częścią. Wieszak zaopatrzony w poziomą, drewnianą poprzeczkę.

Wieszak do szafy

nieznany

1916 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 491 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd