treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: alegorie

Obiekty

27
lico obrazu

Alegoria czterech rzek raju

Rubens Peter Paul szkoła

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Widok na Pont Neuf

nieznany wg ryciny Stefano della Belli

po 1646

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła włoska

XVII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Dygnitarz wenecki - portret

szkoła wenecka

pocz. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4

Szafka - kabinet

Stippo Amando

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers - popiersie cesarzowej Faustyny z prawego profilu na czarnym okrągłym tle wokół napis DIVO FAUSTINA. Oprawa w narożnikach złota z ornamentem. Wokół środka cztery części koła emaliowane ze złotą dekoracją.

Plakieta z wizerunkiem cesarzowej Faustyny

Limosin Leonard ?

3. ćw. XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/240/4/ML - W poziomym prostokącie zwrócone w prawo: śmierć i mężczyzna w średnim wieku. Po lewej popiersie śmierci, przedstawionej w postaci krzyczącego człowieka. Wychudzony z otwartymi szeroko ustami, zapadniętymi policzkami, dramatycznie uniesiona ku górze głową, przypomina szkielet obciągnięty skórą. Po prawej postać mężczyzny, jeźdźca z wyciągniętą przed siebie prawą ręką. Twarz o klasyczny profilu, lekko pociągła, mocno zaznaczona powieka, orli nos, lekko rozchylone usta. Na głowie kołpak z piórami. Przedstawiony w delii z kołnierzem i z rękawem odrzuconym na plecy. Z tyłu za plecami widoczne strzały.

Polak i śmierć

Bella, Stefano della

1646

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/Bn/459/ML - Aw. W lewym marginesie znak wodny z popiersiem Bolesława Chrobrego i nominałem 10 / ZŁ. W prostej ramce, z lewej i prawej strony, postacie kobiet symbolizujące naukę i sztukę. Centralnie w owalu: 10 / DZIESIĘĆ ZŁOTYCH / BANK POLSKI / WARSZAWA – Dnia 20 Lipca 1929 Roku / PREZES BANKU
Podpis: Władysław Wróblewski; niżej: NACZELNY / DYREKTOR – SKARBNIK
Podpisy: Władysław Mieczkowskie, Stanisław Orczykowski
Niżej wstęga z motywami akantu, pod nią godło państwowe. W dolnej części ramki Seria i numer: Ser. FL. – 2636872

Rw. W prawym marginesie znak wodny: Bolesław Chrobry i lustrzane odbicie nominału - 10/ZŁ. W prostej ramce, centralnie, trzy postacie kobiece symbolizujące przemysł stoczniowy, przemysł ogólny i rolnictwo. U góry w rogach oznaczenie nominału: 10 – 10; rozdzielone napisem: DZIESIĘĆ ZŁOTYCH. U dołu, po bokach, kartusze z liśćmi akantu z tekstami; w lewym: BILETY / BANKU / POLSKIEGO / SĄ PRAWNYM / ŚRODKIEM / PŁATNICZYM / W POLSCE; w prawym: PODRABIANIE, - / - USIŁOWANIE - PODRA - / BIANIA, - PUSZCZANIE - / - W - OBIEG - LUB - USIŁOWANIE - / - PUSZCZANIA - W - OBIEG - / - PODROBIONYCH - BILE - / - TÓW - BANKU - POLSKIE - / GO - / -PODLEGA - KARZE - / - CIĘŻKIEGO - / - WIĘZIENIA

10 złotych

Eichler, Zdzisław

1929

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Mężczyzna i dwie kurtyzany

Obraz

Lotto, Lorenzo

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

scena gloryfikacji władzy - ujęcie z przodu; Pośrodku postać brodatego mężczyzny w oksydowanej zbroi i pomarańczowo-czerwonym płaszczu trzymającego w prawej dłoni wiązkę strzał a w lewej wagę. Ponad nim putto z wieńcem laurowym i liściem palmy. Powyżej na biało-szarych obłokach postać starszego brodatego mężczyzny odzianego w rozwiane szaty, unoszącego prawą rękę. W lewej trzyma kulę ziemską. Jego głowę otacza aureola przypominająca rozłożony pawi ogon w bieli. Po bokach od góry putta podtrzymujące kamienne tablice i model świątyni. Niżej dwa adorujące anioły. W dolnej partii kompozycji pośrodku postać kobiety z odsłoniętymi piersiami. Ubrana jest w niebieską suknię i czerwoną pelerynę. Rękę i wzrok unosi w stronę tronującego mężczyzny, a drugą opiera na księdze podtrzymywanej przez putto. Po bokach tronu postacie mężczyzn w XVII-wiecznych strojach. Po lewej dwóch duchownych, po prawej żołnierze w antykizujących zbrojach. Przy dolnej krawędzi tablica inskrypcyjna w ramie z ornamentem okuciowo-wolutowym. Pośrodku dziewięciopolowy herb z labrami podtrzymywany przez postacie dwóch mężczyzn w hełmach z pawimi piórami.

Gloryfikacja księcia Filipa II

scena gloryfikacji władzy

Reinicke, Pancratius

1806

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dwa krajobrazy - ujęcie z przodu; Obraz w formacie koła. W centrum schemat przypominający koło ruletki. Wokół czarnego sporego punktu cztery kręgi, każdy podzielony na trzydzieści części. W każdym z trzech pierwszych okręgów zapisane są cyfry. Ostatni, największy krąg, zewnętrzny, ma wpisane w 30 wydzielonych częściach fazy księzyca (albo okrągłe formy przypominające je). Połowa z nich, po prawej stronie namlaowana jest jakby przedstawiały ludzkie twarze wpisane w koła o różnym stopniu jasności. Połowa z lewej strony to czarne koła z niewielkimi jasnymi akcentami przy krawędziach. Wokół błękitno-niebieskie niebo z chmurami, coraz jaśniejsze i falujące im bliżej krawędzi obrazu, przy której jest zielony, sielski krajobraz łąk, pól i małych miasteczek wśród pagórków i drzew.

Dwa krajobrazy

Waniek, Henryk

2000 — 2001

Muzeum Narodowe w Szczecinie

H/305/MRK/ML - Medal bity w brązie, na awersie symboliczna scena przedstawiająca dwoch wojownikow i dynamiczną grupę fantastycznych zwierząt szykujących sie do skoku; na rewersie napis Honor dla naszych wyzwolicieli (po angielsku)

Medal pamiątkowy: Wyzwolenie Gandawy

Fonson, J.

1944–1947

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1456/ML - Grupa figuralna z białej szkliwionej porcelany. Cokół owalny, wysklepiony z ornamentem opaskowym złożonym ze splecionych owali z rozetkami. Na nim siedzi naga kobieta (Venus) przed płonącym stosem o wysokich płomieniach i wyciągniętą w bok prawą ręką powstrzymuje nagie dziecko (Amorek) zapalające od ognia pochodnię, lewą ręką siega do ażurowego naczynia z ogniem. Za nią na powierzchni cokołu drobne roślinki.

Grupa figuralna - alegoria ognia

Kaendler, Johann Joachim

1790 — 1815

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/11 - Na pierwszym planie w prawej części grafiki mężczyzna w stroju chłopskim. W lewej ręce wzniesionej do góry trzyma czapkę, w drugiej dwojaki. Ubrany w koszulę przewiązaną pasem, lużne spodnie i płaszcz z wywiniętymi rękawami, na nogach buty wiązane. Głowa profilem, lekko wzniesiona, usta otwarte. Obok po lewej stronie w pustym prostokątnym polu napis:

Autolitografie Wł. Barwickiego

Litografia i drukarnia A. Jarzyńskiego

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/10 - Na pierwszym planie stoi mężczyzna w stroju chłopskim. W lewej ręce wzniesionej do góry trzyma czapkę, w drugiej dwojaki. Ubrany w koszulę przewiązaną pasem, lużne spodnie i płaszcz z wywiniętymi rękawami, na nogach buty wiązane. Głowa profilem, lekko wzniesiona, usta otwarte. Obok po lewej stronie w pustym prostokątnym polu napis:

Autolitografie Wł. Barwickiego

Litografia i drukarnia A. Jarzyńskiego

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/6 - Kompozycja w formie stojącego prostokąta zakończona górą łukiem pełnym. Na pierwszym planie pod urwiskiem skalnym leży młoda kobieta, lekko wsparta na prawej dłoni. Głowa przechylona, włosy długie, jasne, rozpuszczone. Ponad nią wysoka skała, z której szczytu wyłania się głowa i ramię starca. Siwa broda mężczyzny spływa na skałę, z rozwianych włosów na głowie wyrasta zamek. Mężczyzna patrzy na śpiącą kobietę. Na dalszym planie pomiędzy prześwitem skalnym widoczny pejzaż. Pod rysunkiem napis

Bajka

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/1 - Przedstawienie w formie pionowego prostokąta zakończonego łukiem ostrym przedstawienie starca siedzącego na murach miejskich i rusałki wychodzącej z wody. Mężczyzna ubrany w zbroję i płaszcz, przy boku miecz oparty o nogę, w lewym ręku różaniec, prawa dłoń uniesiona nad oczami, jakby wypatrywał coś w oddali. Długa, siwa broda zakrywa tors i spływa na kolana. Mężczyzna jest ponadnaturalnego wzrostu w stosunku do murów miejskich, na których siedzi, opierając nogi o ziemię a łokieć o wieżyczkę. Mury przypominają Bramę Krakowską, zabudowania w tle Wieżę  Trynitarską i Zamek Lubelski z basztą. Na pierwszym planie w prawej dolnej części grafiki wychodząca z wody młoda kobieta z zwiewnej sukni z gałązką pnącza w ręce. Ma długie, ruzpuszczone włosy i wianek. Patrzy w stronę mężczyzny. Na tafli wody kwiaty lilii wodnej i zarośla.

Lublin - Bystrzyca

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 27 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd