treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
grafika; Potop - Ujęcie z przodu. Kompozycja czarno-szara w układzie pionowym. W centrum rozświetlone skupisko drapaczy chmur. Rozchodząca się promieniście i zageszczająca ku krawędziom pracy zabudowa miejska ściśle otacza centrum, przechodząc z krótkich linii i specyficznych plamek lub znaków w coraz ciemniejsze punkty, gdzieniegdzie tworzące nieregularne linie. Odbitka 9/50.

Potop

Opałka Roman

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Scena rodzajowa o tematyce religijnej. Przedstawienie w poziomym prostokącie, ujęte wąską ramką, w formie tryptyku podzielonego na kwadratowe pola obrazowe, w których artysta przywołuje symultanicznie dwa momenty unicestwienia rodzaju ludzkiego - Potop oraz zniszczenie Sodomy (?). 
Uchwycone na pierwszym planie, uproszczone sylwetki stłoczonych, przeważnie nagich, uciekających ludzi, którzy w geście rozpaczy unoszą ręce ku niebu, ujęte w pełnym dynamiki ruchu. Na tle syntetyzowanego krajobrazu drugiego planu wyobrażona centralnie arka Noego zapowiadająca nieuchronność nadchodzącego kataklizmu. W prawym polu obrazowym  prawdopodobnie scena zagłady płonącej Sodomy, z syntetycznie ujętymi sylwetami płonących zabudowań.  Nawałnicy towarzyszą efekty świetlne w postaci piorunów rozbijających skłębione chmury. Akcentują je żywe tony czerwieni, która według artysty ma wyrażać m.in. gwałt i niepokój. Dekoracyjne, giętkie linie obłoków podkreślają horyzontalną, panoramiczną kompozycję przedstawienia, a dramaturgię wyobrażonych scen potęguje ekspresja gestów postaci.
Narracyjne rozbudowanie sceny, dramatyzm sytuacji i charakterystyczny sposób upozowania dwóch ciał w prawym polu obrazowym „Potopu” ujawniają bardzo wczesną fascynację malarstwem Domenica Tintoretta. 
sygn. i dat. oł. p. d.: JW. 29. III. 921

Potop

Wydra, Jan

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

ilustracja - Przedstawienie w kolorystyce szaro-brązowej, wertykalne: u góry widoczne dwie warstwy chmur - wyżej szara, niżej brązowa, pod nimi pas bieli, do połowy kompozycji, poniżej szara przestrzeń cieczy wypełnionej postaciami ludzkimi - w układzie horyzontalnym - z głowami zwróconymi w różne strony. Kompozycja zamknięta w brązowym namalowanym obramowaniu, szerokim, z krawędziami wewnętrznymi równymi, a zewnętrznymi, w niewielkiej odległości od krawędzi materiału podłoża - nieregularnymi.

Potop

ilustracja

Siemaszko, Olga

non post 1960 — 1971

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

skan (WideTEK 25) - awers

Vrbs Varsavia(...) d.30.Aug.Ano 1655 occupabatur

Dahlberg Erik J.

1655

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 33 obiektów

Kolekcje

17

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd