treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
figurka Bodhisattwa Awalokiteśwara Padmapani wraz z wypełnieniem - ujęcie z przodu; Z prawej strony mała, wykonana z brązu figurka przedstawiająca Bodhisattwę Awalokiteśwarę Padmapani wraz z wypełnieniem w postaci trzech zwitek papieru, rozłożone na płasko z przodu (dwie zapisane, jedna czysta), z lewej strony figury trzy patyczki (patyczek w trzech częściach? - najprawdopodobniej był to jeden patyczek na który zawinięto arkusze papieru), obok w miseczce materiał sypki na który składa się: zawartość roślinna (ryż, nasiona) oraz glina - przechowywane w osobnej kopercie, kartoniku i woreczku strunowym. Postać ludzka o skupionej, lekko uśmiechniętej twarzy, na głowie diadem. Stoi na lotosowym postumencie o 11 parach odwróconych płatków, którego górną część ozdobiono paciorkami. Ubrana jest w szaty królewskie: przewiązaną w talii tkaninę z paskiem od którego odchodzą łańcuszki z paciorków oraz biżuterię książęcą: trójramienny diadem, parę, dużych, okrągłych kolczyków, podwójny naszyjnik z paciorków z wisiorkami, bransolety na nadgarstkach i przedramionach. Do prawego ramienia przylega kwiat lotosu (typowy atrybut), natomiast po lewej stronie, symetrycznie, na tej samej wysokości, przylega przypominający kwiat lotosu niezidentyfikowany atrybut Awalokiteśwary. Obie dłonie ułożone są w geście argumentacji: kciuk i palec wskazujący złączone, tworzą krąg. Prawa uniesiona jest na wysokości klatki piersiowej, lewa opada wzdłuż ciała, zatrzymując się na wysokości biodra. Z ramion figurki zwisa przewieszona skóra antylopy.

Figurka Bodhisattwa Awalokiteśwara Padmapani wraz z wypełnieniem

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kamień sati

1001 — 1300

Muzeum Okręgowe w Toruniu

maska do tańca wiatru - Ujęcie z tyłu; Maska (strój) z jasnego włókna roślinnego (tapy) o podłużnym, trójkątnym kształcie rozszerzającym się ku dołowi, który wykończono brązowymi frędzlami z włókien roślinnych. Widzimy centralnie rozmieszczony kolorowy rysunek przypominający słońce od którego odchodzą różnego rodzaju pasy wzorów geometrycznych: proste i zakręcone linie, zygzaki, romby, trójkąty, półkola. Namalowane słońce wydają się być głową, która ma zaznaczone symboliczne rysy twarzy: oczy z rzęsami, nos, brwi i usta. Od główy odchodzą kolorowe trójkąty (żółto-brązowo-zielone lub żółto-brązowe), kojarzące się z promieniami oraz długie pasma wzorów geometrycznych, ułożone tak, że przypominają ciało. Postać wyróżnia usytuowany centralnie wzór brązowo-zielono-żółtego rombu i dwóch żółto-brązowych trójkątów. Rysunek zakończony jest wzorem wykorzystującym półkola. Obiekt uszkodzony w wielu miejscach. Ma liczne przerwania i przebarwienia.

Maska do tańca wiatru

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zrekonstruowany ceramiczny pucharek na cylindrycznej nóżce zakończonej kolistą stopką, ukazany z boku od strony uszka. Wyraźnie widoczne gładsze obszary zrekonstruowane i mocno chropowate po przepaleniu elementy oryginalne.

Skyfos

nieznany

160 — 210

Muzeum Okręgowe w Toruniu

ujęcie 3/4

Figurka dekorowanego ptaka (feng - huang) ?

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

maska sirige - Ujęcie z góry; Maska sirige, w jęz. sigi-so awa danu, czyli „maska z drewna” przedstawia dom szefa dużej rodziny. Budowla ta charakteryzuje się fasadą z uformowanymi w niej wieloma małymi niszami oraz tarasem, z którego wchodzi się między innymi do pomieszczeń z ołtarzami poświęconymi przodkom rodziny.

Maska sirige

nieznany

między 1951 — 1998

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana figurka mężczyzny z dużą głową - Ujęcie  z przodu w poziomie.  Drewniana figurka mężczyzny w pozycji stojącej. Głowa nieproporcjonalnie duża, cała forma uproszczona. Sylwetka masywna.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska pantery. Głowa zaokrąglona, zwieńczona trójkątnymi, lekko skierowanymi do przodu uszami. Wycięte prostokątne oczy, mały spłaszczony nos. Pysk szeroki, wypukły z widocznymi rzeźbionymi zębami. Całość biała, miejscami przybrudzona. W części tylnej maski wywiercone otwory, umożliwiające przymocowanie jej do twarzy tancerza oraz pozostałości po sznurku.

Maska pantery

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska antylopy, z dużymi geometrycznymi otworami na oczy.

Maska antylopy

nieznany

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 90 obiektów

Kolekcje

19

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd