treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico obrazu

Staruszka - portret

malarz holenderski kopia

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie Chrystus na krzyżu w formie litery T, odziany w białe perizonium rozwiane przy lewym biodrze. Głowę i spojrzenie kieruje ku górze. Na głowie korona cierniowa w świetlistym nimbie. Nad głową przygwożdżona kartka z napisami w trzech językach. Po bokach, sięgając do wysokości bioder Chrystusa, przedstawione postacie: po lewej postać mężczyzny w czarnym płaszczu i odznaczającym się białym żabotem u szyi; po prawej sześć postaci kobiecych, dwie dorosłe i czwórka dzieci. Jedna z kobiet w białym czepcu z czarnymi kokardkami, trzyma w rękach kwiat oraz owoc cytryny. Na dalszym planie po lewej stronie stok wzgórza, dalej na horyzoncie przedstawiono sztafaż miejski za murem. Niebo zachmurzone, rozświetlone nad postacią Chrystusa pojedynczą smugą światła.

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania

nieznany

około 1650 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

płaskorzeźba ołtarzowa - ujęcie z przodu; Płaskorzeźbiona płyta o kształcie stojącego prostokąta przedstawia scenę figuralną pod krzyżem na tle skalistego pejzażu. Przekątna obrazu biegnącą od lewego górnego narożnika porządkuje pole obrazowe na dwie trójkątne kompozycje. Lewą stronę wypełnia piętrząca się grupa sześciu postaci ukazanych po dwie osoby jedne za drugimi. Na pierwszym planie widoczne jest poziomo ułożone na chuście ciało Chrystusa noszące ślady męki i klęcząca przy nim jego matka - Maria. Obok widoczna jest leżąca na ziemi korona cierniowa. Za nimi stoją Józef z Arymatei trzymający ramię Chrystusa i Jan. Kompozycję wieńczą dwie Marie składające dłonie w geście modlitwy. Szaty postaci są dekoracyjnie marszczone i obficie złocone. Po przeciwnej stronie polichromowanej w barwach ziemi, na tle piętrzących się skał porośniętych darnią, stoi Nikodem. Swą prawą dłonią trzyma wysoką drabinę opartą o pusty krzyż. Pozioma belka krzyża wychodzi poza obręb płyty, stykając się z jej górną krawędzią.

Opłakiwanie

płaskorzeźba ołtarzowa

warsztat szczeciński

1510 — 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

strona 1 i 4

List do Zofii Dutkiewicz-Baruch

Baruch, Witold Wacław

1941-12-21

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie awersu. 1 karta. List 4-kartowy, 2xbifolium. Wszystkie strony zapisane. Papier tzw. czysty.

List do Władysława Glocera

Lawendel, Ewa

1946-05-14

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, recto, kartka w kratkę zapisana pismem odręcznym

List do Anny Zimmermann (VIII)

Zajczyk, Natalia

1950-07-19

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Starzec w turbanie - portret

Rembrandt van Rijn kopia

kon. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico, Rysunek przedstawiający cmentarz żydowski. Na pierwszym planie rosną cztery smukłe drzewa. Za nimi znajdują się pochylone tablice nagrobne z górnymi krawędziami w kształcie łuków. Kolorystyka tablic to fiolet, ciemna sepia, ochra z dodatkami niebieskiego i koralowego.

Stary cmentarz żydowski w Strzyżowie

Pejzaż

Weiss, Wojciech

1902 — 1903

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Madonna z Dzieciątkiem i św. Janem

Palmezzano Marco

XV/XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Portret Marii Pareńskiej. Na neutralnym tle kartonu popiersie młodej kobiety usytuowane po prawej stronie kompozycji. Ukazana profilem w lewo, głowa lekko pochylona na bok. Twarz o łagodnych, regularnych rysach. Oczy niebieskie o ciężkich, opadających powiekach, regularne łuki brwiowe, pełne, jasnoczerwone usta. Włosy ciemne, podkreślone pasmami czerni, zaczesane do tyłu i ściągnięte nad karkiem szeroką kokardą. Twarz modelowana delikatnymi, roztartymi plamami szarości na tle rozbielonej żółcieni. Kształt wydobyty subtelną, miękką linią konturu. Ubrana w szarą suknię, pokrytą prześwitami błękitu, pokrytą czarnymi geometrycznymi i roślinnymi wzorami.

Portret Marii Pareńskiej

Wyspiański, Stanisław

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 21 obiektów

Kolekcje

14

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd