treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: upływ czasu

Liczba wyników: 51

Obiekty

29
List napisany na maszynie na obu stronach pojedynczej karty papieru firmowego. Na treści odręczne poprawki. U góry pierwszej strony nadruk: „GŁOS GOSPODARCZY” | ORGAN | FEDERACJI ZRZESZEŃ PRZEDSTAWICIELI HANDLOWYCH i KOMISANTÓW. U dołu drugiej strony odręczny dopisek.
Z treści: Mój drogi. | Korespondencję Twoją otrzymujemy regularnie, nie odpowiadałem zaś dotychczas, gdyż byłem szalenie zajęty różnymi czynnościami, w szczególności w związku ze sprawą Pożyczki Obrony Przeciwlotniczej. Teraz to już spłynęło, ale pomimo to jest jeszcze pracy rozmaitej dosyć. Twój zamiar przyjazdu do Warszawy całkowicie podzielam. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Leon

1939-05-13

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

denar - Ujęcie rewersu. Srebrny denar Kommodusa.

Denar Kommodusa

nieznany

177 — 192

Muzeum Narodowe w Szczecinie

List napisany na maszynie na obu stronach pojedynczej czystej karty. Odręczne poprawki na treści. U dołu drugiej strony zapisana odręcznie data oraz podpis nadawcy.
Z treści: Drogi Tadziu i t.d. | Z listu Twojego wynika jedno. Wleczesz się w tyle za fallusem Mietka i z podziwem patrzysz na wszystkie jego /może lepiej napisać przez duże J/ wyczyny. Podziwiasz, jakże to tak można. Ty byś też tak chciał. Zresztą – jesteś jeszcze młody – więc może się nauczysz. Oczywiście jednak – o ile zdążysz – o ile Cię przed tem nie zaskoczy jakaś miła przygoda wojenna. Wówczas, bardzo możliwe – znajdziemy się po dwóch stronach frontu. […]

List do Tadeusza Perla

Tross, Seweryn

1938-09-28

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/Mt/418/ML - Obudowa z drewna politurowanego na czarno z elementami figuralnymi złoconymi. Podstawa owalna, płaska, na czterech niskich nóżkach, zdobiona mosiężną sztancowaną taśmą o motywach winorośli. Na cokole umieszczona pełnoplastyczna figurka klęczącego anioła, który w uniesionych rękach trzyma obudowę mechanizmu w kształcie bębna z okrągłą tarczą osłoniętą wypukłą szybką w metalowej ramie, na zawiasie. Dodatkowe podparcie obudowy od tyłu stanowi wąska, pionowa, profilowana deska ukryta za postacią anioła, zamknięcie z tyłu wciskaną płytką. Na szczycie zwieńczenie w postaci pełnoplastycznego amorka karmiącego ptaka. Tarcza zegarowa emaliowana na biało z cyframi arabskimi godzin, oznaczeniami minut i wewnętrznym pierścieniem z cyframi kalendarza od 1 do 31. Trzy proste wskazówki – godzinowa, minutowa i kalendarza – i trzy otwory na osie sprężyn.
Mechanizm zegarowy wahadłowy w wychwytem hakowym, mechanizm bicia grzebieniowy z gwiazdą i repetierem, podział bicia godzin i kwadransów.

Zegar kominkowy

nieznany

1840 — 1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia pomnika upamiętniającego powstanie Ogrodu Saskiego w Lublinie. Na pierwszym planie widoczny pośrodku kamienny blok w kształcie prostopadłościanu ustawiony na podwyższeniu, do którego prowadzą dwa stopnie. Ujęcie pod kątem. Na jednej ze ścian pomnika wyryty w czterech rzędach napis: „1837 | EPOKA ZAŁOŻENIA | OGRODU DLA MIASTA | LUBLINA”. W głębi na drewnianych ławkach bez oparć siedzą: po lewej stronie dwie kobiety (starsza i młodsza) ubrane w stroje z epoki, po prawej kobieta w kraciastej sukni i w okularach (?). Za nią stoi mężczyzna w jasnej koszuli wypuszczonej na spodnie, spiętej w pasie. Na stopniach pomnika leżą złożone parasole. W tle wysokie drzewa parku. 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym o motywach geometryczno-roślinnych. W dolnej części, po prawej stronie nazwisko autora fotografii w języku rosyjskim.

Pomnik fundacji Ogrodu Saskiego

Dagajew, T. M.

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Untitled (Covering) - ujęcie z przodu; Kolaż składa się z dwóch arkuszów papieru pokrytego srebrną farbą przymocowane do białego podłoża za pomocą malutkich okrągłych, płaskich magnesów w narożnikach każdego z arkuszy. Na każdym nieregularnie rozmieszczone zdjęcia publicystyczne.
Na pracy na pierwszym z lewej strony arkuszu trzy zdjęcia: w górnej części duża fotografia popiersia kobiety w sportowym stroju, z rozwianymi włosami, a w tle, w oddali, za mgłą wzgórze. Poniżej dwa mniejsze ułożone obok siebie, biało-czarne zdjęcia - jedno przedstawia czwórkę mężczyzn w kurtkach i kaszkietach zwróconych w prawo, stojących na kamienistej powierzchni lub gruzowisku obok leżącego szkieletu nieokreślonej konstrukcji, a drugim zaś dwie sylwetki ludzi przy leżącym na boku koszu balonowym połączonym olinowaniem z balonem widocznym po prawej jako ciemna kulista forma. Na prawym arkuszu, centralnie w górnej części trzy pionowe kolorowe zdjęcia rozmieszczone obok siebie w równych odstępach. Na pierwszym z lewej drapacze chmur; na środkowym statek wypełniony kontenerami; na trzecim po prawej trzy turbiny wiatrowe.

Untitled (Covering) | Bez tytułu (Przykrywanie)

Nedeljkovic Sladjan

2022

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret Mary Grey Miller

"Portret Kobiety" ("Portret Mary Grey Miller")

Obraz

Bolesław Jan Czedekowski

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wachlarz ze strusich piór, w kolorze brązowym, osadzony na szylkrecie

Wachlarz ze strusich piór

Wachlarz

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 29 obiektów

Kolekcje

21

Ścieżki edukacyjne1

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd