treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Czerwona owalna gemma ze złotym obramowaniem. Przedstawia prawy profil popiersia młodego mężczyzny z krótkimi, kręconymi włosami. Pod szyją widoczny fragment szaty spiętej klamrą. Poniżej widoczny napis

Głowa Antinousa

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Puszka liturgiczna na komunikanty - ujęcie z przodu; Okrągła puszka liturgiczna na komunikanty, wykonana z pozłacanego srebra. Wieczko okrągłe, z podwójnym, niezdobionym kołnierzem. Brzeg wieczka ze srebrnymi granulkami. Na ściance szeroki, okrągły pas ze zdobieniem kwietnym. Na środku pasa, w okręgu wychodzącym nieco poza ornamentowany pas, czteropłatkowy kwiat z okrągłym środkiem. Podstawa puszki okrągła, profilowana, złożona z koncentrycznych, stopniowanych obramowań.

Puszka liturgiczna na komunikanty

nieznany

1899

Muzeum Narodowe w Szczecinie

awers grafiki

Oblężenie Torunia w 1703

ryt. nieznany, Lithen J. rys.

po 1703

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Bitwa pod Kliszowem 19.07.1703

ryt. nieznany, Lithen J. rys.

ok. 1705

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico mozaiki (mozaika w ramie R.411 Wil.)

Królik - mozaika

kon. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

E/16802/ML - Św. Michał Archanioł ukazany jest jako uskrzydlony wojownik, w ujęciu całopostaciowym, frontalnie. Głowę ma lekko zwróconą w prawo, spogląda wprost. Twarz podłużna, okolona jasnymi długimi włosami. Na głowie ma hełm z pióropuszem. Ubrany jest w błękitną tunikę i srebrny pancerz ze złotymi naramiennikami, paskiem i pteryges (fartuchem z pasów) oraz czerwony płaszcz. Na nogach ma wysokie buty o metalicznym odcieniu. W prawej, wzniesionej dłoni trzyma skierowany ku górze miecz, w lewej tarczę, którą się osłania. Na pancerzu, na wysokości piersi widnieje hostia otoczona promienistą glorią, a na niej łaciński monogram Chrystusa z trzema gwoździami – narzędziami Męki Pańskiej: IHS. Na tarczy dewiza Archanioła: KTÓŻ JAK BÓG, napisana cyrylicą ??? ??O ???
Poniżej tarczy, po prawej znajduje się inskrypcja określająca świętego: ??? ??????.
Tło ciemnobłękitne.
Przedstawienie pochodzi z prowincjonalnego warsztatu, o czym świadczą liczne błędy w ukazaniu anatomii (zwłaszcza rąk i nóg). Farba kładziona była dość grubo, zamaszystymi pociągnięciami pędzla. Zastosowanie liter cyrylickich i łacińskich wskazuje na malarza tworzącego zarówno dla potrzeb Kościoła, jak i Cerkwi lub na przeznaczenie do świątyni unickiej.

Konserwacja: 2007 r.

Święty Michał Archanioł

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/384/ML - AV. Popiersie króla en trois quarts w lewo, w zbroi i płaszczu gronostajowym. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
STANISL . AVGVST . D . G . REX POL . M . D . LITHV . 
Sygnatura: OEXLEIN . 

RV. Dwie postacie kobiece personifikujące Sprawiedliwość i Pokój na tle świątyni z napisem:
CONCORDIA
Na dole w odcinku:
IVRA DISSIDENTIBVS / REDDITA / . MDCCLXVIII

Stanisław August Poniatowski - nadanie praw dysydentom

Oexlein, Johann Leonhard

1768

Muzeum Narodowe w Lublinie

stela kamienna - Ujęcie przodu skosem w lewą stronę. Płaskorzeźba jest wykonana techniką reliefu wklęsłego w bloku granitowym o kształcie wysokiego prostokąta zwieńczonego nieco asymetrycznym łukiem. Płyta jest pęknięta poprzecznie około połowy wysokości. Wizerunek postaci ludzkiej jest schematyczny, zgeometryzowany. Postać jest ukazana en face. Głowa, o zarysie migdałowatym z wydłużoną brodą, jest osadzona na smukłej szyi i ma wyrzeźbione jedynie niektóre detale twarzy: punktowo zaznaczone oczy, U-kształtny nos oraz słabo widoczne usta. Kończyny górne są opuszczone i kończą się powyżej stóp dłońmi o wyraziście zaznaczonych palcach. Kończyny dolne są podkurczone z kolanami podciągniętymi nieco powyżej barków, zakończone stopami.

Stela kamienna

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 17 obiektów

Kolekcje

14

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd