treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: pomniki

Obiekty

39
awers grafiki

Podhorce

Rzewuski Walery fot., Gryglewski Aleksander mal.

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Podhorce

Rzewuski Walery fot., Gryglewski Aleksander mal.

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Wilanów, Sypialnia Królowej

Rzewuski Walery, Gryglewski Aleksander mal.

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Jan III - portret

Lamaitre Augustin François

1840

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Plik cyfrowy

Bez tytułu (pomnik Rapaporta 1)

fotografia

Żmijewski, Artur

2020

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

awers grafiki

Płaskorzeźba w domu Psałteryi...,Starożytności…

Szynalewski F. ?

1847

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mt/427/ML - Waza w kształcie spłaszczonej kuli, z niską, kolistą stopą i krótką szyją o lekko wywiniętym brzegu. Powierzchnia zdobiona reliefem: po bokach dwa uchwyty w formie głów żubrów, wokół nich gałązki dębu, pośrodku korpusu gałązki sosny z szyszkami wyrastające ze stopy. U góry na brzuścu rytowany napis majuskułą

Waza pamiątkowa

Łopieńscy, Bracia

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/442/ML - Widok kościoła  p.w. Wniebowziętej Bogurodzicy w Puławach (1800 - 1803) wg proj. Ch. P. Aignera. Budowla na planie koła, z kopułą i 6-kolumnowym portykiem z trójkątnym naczółkiem zwieńczonym krzyżem. Korpus kościoła wieńczy gzyms, na bębnie dwa półkoliste okna. Głowice kolumn korynckie, na architrawie belkowania majuskułowy napis : WNIEBOWZIĘTEY BOGA RODZICY. Po obu stronach świątyni strzeliste drzewa - cyprysy (?) Z lewej strony, w głębi fragment ukrytej wśród drzew dzwonnicy. Do kościoła prowadzą po zboczu szerokie schody o niskich stopniach, na nich grupy postaci. Na pierwszym planie, u stóp wzgórza wielopostaciowa scena figuralna przedstawiająca targ. 
Wśród straganów grupy spacerujących lub kupujących ludzi, jeźdźcy, powozy konne i liczne zwierzęta. W tle za kościołem malowniczo zachmurzone niebo z kłębiącymi się chmurami. Detale odtworzone w sposób szczegółowy, przedstawienie utrzymane w szerokiej gamie 
szarości, operujące miękkimi, ale wyraźnie wyodrębniającymi się plamami.

Widok kościoła w Puławach

Richter, Joseph

1806

Muzeum Narodowe w Lublinie

akt męski - Ujęcie z przodu; Rzeźba nagiego mężczyzny. Głowa lekko pochylona w lewą stronę, ręce opuszczone wzdłuż tułowia, lewa noga lekko wysunięta do przodu tak, jakby mężczyzna stawiał krok do przodu.

Kroczący; Biegacz | Schreitender Mann; Laeufer

akt męski

Bleeker Hermann

1913

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec dożynkowy - ujęcie z przodu; Tektoniczna, potraktowana ogólnie postać kobieca w długiej szacie o lekko zarysowanych kształtach z uniesionymi w górę rękami podtrzymującymi wieniec. Zarys głowy we wgłębieniu pomiędzy wzniesionymi ramionami. U dołu rodzaj walcowatej podstawy. W tylnej części, od wieńca do okolicy kolan postaci, płaska forma, mająca charakter welonu stanowi tło dla postaci. Powierzchnia opracowana dłutem U-kształtnym w taki sposób, by pozostawione w wybranych obszarach, ślady dłuta tworzyły fakturę welonu czy podstawy. Twarz, ramiona i suknia postaci oraz do pewnego stopnia podstawa – wyszlifowane.

Wieniec dożynkowy

Lewiński, Sławomir

około 1957

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Teka Lwów: Plac Maryacki

Dobrowolski, Odo

1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

Postument dekoracyjny - ujęcie ze skosu; Wolnostojący wysoki postument drewniany, fornirowany, z profilowaną krawędzią płyty wieńczącej i poszerzonym cokołem wykończonym profilowaną listwą. Pod płytą wieńczącą fryz z ciemnego, czarnego drewna z dekoracją w formie wąskich pionowych regularnych wyżłobień. Dzięki zastosowaniu różnych gatunków i barw forniru płyciny pionowych ścianek postumentu uzyskały ciemne, czarne obramienie w formie pasa przy krawędziach. Na płyciny ścianek bocznych wykorzystano jaśniejsze miodowe drewno o bogatym naturalnym wzorze czeczotowym.

Postument dekoracyjny

nieznana

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Vedvta della Scuola di S. Marco - ujęcie z przodu; Ilustracja z albumu Le fabriche, e vedute di Venetia. W konturowej, podwójnej ramce w formie poziomego prostokąta widok zabudowy fragmentu Wenecji - placu Santi Giovanni e Paolo w stronę renesansowej siedziby Bractwa św. Marka. Na pierwszym planie pomnik konny kondotiera Bartolomea Colleoniego.

Vedvta della Scuola di S. Marco | Widok na Scuola di S. Marco

weduta

Carlevarijs, Luca

1768

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok na Bramę Główną od strony Przedpola, w tle widoczny pałac. Po lewej i prawej na przyporach rzeźby kolejno niedźwiedzia i psa. Łączące się niewielkim łukiem z wysokimi filarami. Na filarach widoczne rzeźby. Na lewym – Mars, a na prawym – Pax. Przęsła metalowe otwarte.Do bramy prowadzi krótki brukowany most, flankowany dwiema kolumnowymi latarniami.

Główna brama wjazdowa

Locci Augustyn

1681; 1689; 1728

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico

Most Sobieskiego w Łazienkach. "Powstanie"

Piwarski Jan Feliks

1831

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 39 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd