treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: sceny rodzajowe

Obiekty

177
obraz - Ujęcie z przodu; Po lewej stronie wydmy, zza których wyłania się wieża latarniowa i dachy zabudowań z kościołem.Na piaszczystym brzegu szereg wyciągniętych kutrów, drobne sylwetki postaci ludzkich i jednego jeżdźca w cylindrze.Na morzu kilka kutrów o czerwonych żaglach.

Plaża w Scheveningen

pejzaż morski

Hari Jan

między 1820 — 1835

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/236/ML - Kompozycja wpisana w koło obwiedzione czarną, cienką kreską, na kwadratowym, białym tle papieru czerpanego. W środku jeżdziec na zwróconym w prawo, profilowo ujętym, idącym stępa koniu. Jeździec w delli podbitej futrem, z odwiniętą połą i w długim żupanie. Na głowie kołpak z pióropuszem. W prawym ręku buzdygan oparty na ramieniu. Koń okryty czaprakiem z frędzlami. Na głowie mały pióropusz, ogon spleciony w dwa warkocze. W tle po lewej pachołek w kołpaku, przy nim koń. Na drugim planie pachołek trzymający osiodłanego konia. Po prawej postać zwrócona profilem w lewo, ubrana w długą delię z futrzanym kołnierzem, na głowie kołpak z piórami. Dalej po prawej dwóch jeźców zwróconych w lewo. Wyposażeni w łuki, za plecami strzały w kołczanach. W głębi brzeg morski, po lewej zamek. 
sygn. pod ryc. (na zewnątrz koła) l.:

Jeździec polski z buzdyganem /rotmistrz Pieczowski/

Bella, Stefano della

1651

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pejzaż utrzymany w zimnej kolorystyce z przewagą zieleni, brązów i ugrów, błękitów, żółci i bieli. Na pierwszym planie ukazane rozlewisko rzeki, nad wodą, po obu stronach, na niewysokich nadbrzeżach - bujne krzewy i rozłożyste drzewa. Po prawej stronie nieco pochylone drzewo z rozłożystą koroną, obok niego siedzą dwie postaci. Obraz malowany gładko, laserunkowo.

Pejzaż

Malinowski, Adam Wiktor

1867

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - Ujęcie z przodu; W lesie, u stóp potężnych drzew ukazana siedząca para młodych ludzi. Mężczyzna ubrany w czarny strój nakłada kobiecie na palec pierścionek zaręczynowy.Kobieta ubrana w białą, atłasową suknię.
W prawej, dolnej stronie znajduje się sygnatura: Eug.Klimsch | 1895.

Zaręczyny

scena rodzajowa

Klimsch Eugen

1895

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Scena rodzajowa związana z obrzędami Hucułów. Fragment jednej z licznych wersji Święta Jordanu. W zimowym pejzażu - na tle pola przykrytego śniegiem i zamarkowanego pejzażu- górą. Kroczące postaci kilkunastoleniej dziewczyny i starca - ukazane w zwrocie 3/4 lewą stroną do widza. Z lewej- dziewczyna w brązowym, ciemnym korzuchu i w zielonej chusteczce zawiązanej z tyłu głowy, trzymająca w prawej, wyciągniętej nieco do przodu ręce- zapalona dużą świecę. Za nią po prawej - idzie starzec w ugrowym korzuchu z czarnym, futrzanym kołnierzem, trzyma w lewej ręce kapelusz. Włosy - w nieładzie, wąsy i zamarkowany zarost twarzy. W lewym g.r. - zamarkowana postać.

Dziewczyna ze starcem

Axentowicz, Teodor

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena rodzajowa; Dwoje dzieci ciągnących wózek - ujęcie z przodu; Na prostokątnej karcie papieru naklejonego na papierowy montaż barwy sepii, zakomponowana pionowo scena rodzajowa rozgrywająca się na rozległej równinie, na której w dali stoją wiatraki i widać zabudowania wsi. Na pierwszym planie stoi dwoje małych dzieci, które po wyjściu ze wsi zatrzymały się przed starą kładką z desek, na wąskim pasie terenu między dwoma akwenami wodnymi. Chłopiec ciągnący wózek z naczyniami i kawałkiem tkaniny niepewnie spogląda przed siebie. Dziewczynka niesie kosz na ramieniu, a w ręku trzyma witkę i patrzy z obawą na brata. Ich ubrania są proste i luźne – chłopiec ubrany jest w kaftan o trapezowatym kroju, a dziewczynka na klatce piersiowej ma chustkę typu fishu przewiązaną na krzyż. Na stopach oboje mają saboty.

Dwoje dzieci ciągnących wózek

scena rodzajowa

Duncan, Andrew

1834 — 1845

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena alegoryczna - ujęcie z przodu; Odbitka w układzie poziomym wykonana czarną farbą drukarską na prostokątnym arkuszu papieru czerpanego. Margines częściowo obcięty. Na przedstawieniu scena z życia młodej wiejskiej matki. Młoda kobieta o podkrążonych oczach, w sukni z grubej wełny, siedzi przed chałupą na ziemnej ławie i przystawia do odkrytej piersi niemowlę w powijakach. Smutne spojrzenie kieruje na widza. Obok kobiety leży kądziel oraz stoi dzban i kubek. Po jej prawej stronie małe dziecko pije z dzbanka, a przy nim siedzi dwoje starszych dzieci; dziewczynka trzyma rękę na koszu prowiantowym. W głębi, po lewej stronie znajduje się niska, drewniana chałupa kryta strzechą, do której prowadzą drzwi zbite z pionowych desek. Pod przedstawieniem na fazie, pośrodku tytuł: Gustus; po prawej numer planszy: 3.

Gustus | Smak

scena alegoryczna

Bloemaert, Frederik

między 1632 — 1670

Muzeum Narodowe w Szczecinie

awers grafiki

Widok Zamku Willanowskiego

Kasprzycki Wincenty

po 1833

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Krajobraz włoski

Rosa Salvatore krąg

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Buńczuk Jana III z `Album Polonais`

Lewicki Jan Nepomucen

1853

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Trzy krajobrazy z Mieronic

Kielisiński Kajetan Wincenty

1841

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Szopka kolędnicza. Dach dwuspadowy. Na poszyciu dachu figurki trzech drewnianych kolorowych ptaszków. W szopce znajduje się 9 figurek drewnianych przedstawiających postaci ludzkie i żłóbek oraz figurki: osła, wołu i baranka. Pośrodku szopki stoi żłóbek z Dzieciątkiem, po lewej stronie postać Matki Boskiej (wys. 22 cm), po prawej – postać św. Józefa (wys. 22 cm). Za żłóbkiem z tyłu postać Anioła (wys. 21 cm). Przed żłóbkiem figurka przedstawiająca baranka. Z lewej strony wzdłuż ściany figurki trzech króli. Pierwszy król (wys. 16 cm) – murzyn, trzyma w rękach złotą kulę, drugi (wys. 21,5 cm) – złoty domek, trzeci (wys. 22 cm) – złotą księgę. Z prawej strony wzdłuż ściany znajdują się: mężczyzna (wys. 23 cm) w lewej ręce trzymający laskę, a w prawej worek, kobieta (wys. 21 cm) z kurą w rękach oraz – pomiędzy figurkami wołu i osiołka, postać mężczyzny grającego na trąbce. 
Figurki z drewna lipowego, polichromowane.

Szopka

Adamski, Tadeusz

1978

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wielopostaciowa scena przed góralską chatą (karczmą?). Niemal wszystkie postaci w regionalnych strojach góralskich. Po prawej - drewniana, kryta gontem chata z gankiem, na którym stoją dwie kobiety i kilku mężczyzn, wśród nich Żyd; z jednego z okien wyhyla się kobieta (w ciemnej sukni, ze złotą biżuterią i broszą) i spogląda na scenę przed karczmą (?). Kilka osób obserwuje scenę przywitania młodego górala z kobietą i małym chłopcem. Kobieta siedzi na rozłożnej na ziemi tkaninie, obok niej siedzi starszy góral w kapeluszu, z fajką w ustach. Chłopiec, ubrany w białą długą koszulę przewiązaną sznurkiem, opiera się prawą ręką o kobietę, w dłoni trzymając jabłko, pod lewym ramienim trzyma książkę. Młody mężczyzna podchodzi do nich z rozłożonymi rękoma i uśmiechem na twarzy. W prawej dłoni trzyma kapelusz przystrojony wsążkami i stroikiem z kwiatów. Za nimi stoją dwie kobiety - jedna z nich spogląda na wprost, druga wskazuje palcem lewej dłoni na nadchodzącego mężczyznę. Obok na schodach siedzi bosonogi chłopiec oraz stoi para - bosa dziewczyna opiera się o młodego mężczyznę. W centrum obrazu stoi wóz z sianem, na którym siedzi dziewczynka spoglądająca na wprost. Obok niedokończone (?) głowy dwóch koni. W tyle -  wychodzi z doliny orszak weselny i, witany przez dwóch grajków, zmierza w kierunku widocznego (po lewej stronie na pagórku) drewnianego kościoła, otoczonego drzewami. Na horyzoncie widoczne wysokie skaliste szczyty.

Na Podhalu

Lipiński, Hipolit

1870

Muzeum Narodowe w Lublinie

W centralnej części obrazu, na pierwszym planie grupa złożona z trzech osób. Po prawej stronie dziewczyna siedząca na ziemi, zwrócona w lewo karmi dziecko. Ubrana w białą koszulę i ugrowe okrycie przerzucone przez plecy. Na głowie czerwono-brunatna chustka. Z lewej strony mały chłopiec w podołku białej koszuli trzyma kłosy. Między nimi dziewczynka w pozycji stojącej. Ubrana jest w niebieski fartuszek i gorsecik spod którego wychodzą rękawy koszuli. Za grupą wóz załadowany sianem zaprzężony w parę wołów. Na wozie chłopiec, przyjmujący zboże podawane na widłach przez stojącego na prawo od wozu chłopa. W głębi po lewej stronie drzewa. Niebo pogodne pokryte częściowo białymi obłokami.

Zwózka siana

Kotsis, Aleksander

1870 — 1877

Muzeum Narodowe w Lublinie

maska zająca - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska w kształcie zająca, którego  uszy wygięte są do przodu i wydrążone.

Maska zająca

nieznany

między 1960 — 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Komoda jasna zdobiona oryg.

Mebel - komoda w stylu biedermeier

Mebel

nieznane

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ikona wieloscenowa o tematyce Bożego Narodzenia

Boże Narodzenie

Ikona wieloscenowa

nieznany

XVII/XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

EPSON scanner image

Piramida Chefrena

Fotografia

"Zangaki"

4. ćw. XIX w.

Muzeum Uniwersytetu Warszawskiego

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret kobiecy - ujęcie z przodu; Na zróżnicowanym tonalnie, ciemnozielonym, złamanym szarością tle półpostać pogodnej, spoglądającej w dal starszej kobiety. Postać ubrana jest w ciemnoszarą suknię z białym, koronkowym kołnierzykiem i czerwonym żabotem. Na gładko uczesanych włosach znajduje się czepek z białej koronki z dekoracyjnie upiętą wstążką w czerwono-niebieską kratkę. Obraz, malowany precyzyjnie, gładko, z dbałością o zachowanie szczegółów, stanowi kostiumologiczne świadectwo epoki.

Portret kobiety

portret kobiecy

Ernecke, Hermann

1852

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico obrazu

Męczeństwo św Kryspina i Kryspiniana

Bossche Aert van den

1494

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Przed kuźnią

Wouwerman Philips

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Wnętrze kuchni

Teniers Dawid Mł.

poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Staruszka w oknie podlewająca kwiaty

Dou Gerrit kopia

2. poł. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 177 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd