treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
S/G/488/ML - Widok Krakowskiego Przedmieścia w Lublinie. Po prawej zwarty ciąg kamienic Krakowskiego Przedmieścia, zza którego ukazane szczyty katedry. Po lewej widoczny fragment wieży kościoła św. Ducha, w głębi neogotycka wieża Bramy Trynitarskiej.

Krakowskie Przedmieście w Lublinie

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

ściana północna, centralnie portal z zamkniętą kratą ozdobiony w górnej części herbem Pilawa. Ściany czerwone (róż pompejański) wiszą na nich obrazy w złotych ramach, podłoga w szare czworokąty.

Gabinet przed Galerią

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Obraz wykonany temperą na papierze, lakierowany, przedstawiający Matkę Boską Ostrobramską. Oprawiony w drewniane ramki za szkłem.

Konserwacja: 1984 r.

Matka Boska Ostrobramska

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

talerz - Ujęcie z przodu. Talerz wykonany na kole garncarskim z gliny o jasnej barwie ( z małą zawartością tlenków żelaza). Dno niewyodrębnione przechodzi w lekko odchylony na zewnątrz korpus z wyraźnym kołnierzem. Szkliwiony tylko po wewnętrznej stronie i dekorowany odręcznie stylizowanym, jednoelementowym motywem roślinnym. W miejscu przejścia dna w korpus przypadkowa kropla farby. Wylew z kołnierzem zdobiony podwójną, miejscami niestaranna linią. Zdobienia w kolorach: dominującym niebieskim oraz zielonym.

Talerz

nieznany

połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Portret młodej kobiety zwróconej w 3/4 do widza, w półpostaci. Ubrana w strój antykizujący, analogicznie do  stroju królowej pruskiej Luizy z jej znanego portretu. Czerwona szata nałożona na biały spód z krótkimi rękawkami, wysoko umieszczony złoty pasek. Głęboki dekolt sukni obramowany złotym galonem. Z lewego ramienia spływa błękitny szal. Jasne, rozczesane pośrodku i wysoko nad złotą opaską upięte włosy, opadają puklami na kark. Tło jednolite, ciemne. Z dołu, z prawej strony znajduje się sygnatura: Ad.Henning | Berlin 1856.

Portret Johany von Borcke

portret kobiecy

Hennig Adolf

1856

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z boku. Wykonany z gliny o jasnym odcieniu ( o małej zawartości tlenków żelaza) na kole garncarskim, wypał jednokrotny. Dno niewyodrebnione przechodzi w prosty, niewysoki, lekko rozchylony na zewnątrz korpus o niewyodrębnionej krawędzi. Malatura tlenkiem kobaltu położona na podkład z angoby (tylko na wewnetrzej powierzchni naczynia). Motywy florystyczne w kolorze niebieskim ( dwa odcienie) wykonane pędzlem grubą kreską. Dno talerza wypełnia kosz z trzema bulwiastymi roślinami ( owoce granatu ?), po bokach drobniejsze motywy kwiatowe. Krawędź dekorowana naprzemiennie owalnymi bulwami i motywem palmowym.

Talerz

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/Mal/832/ML - Obraz zakomponowany w owalu. Po lewej stronie - grupa wysokich drzew o ciemnych koronach. Na pierwszym planie fragment brzegu rzeki z drewnianym mostkiem po lewej stronie. Na rzece łódka z zarzuconą siecią. Na drugim planie - zabudowania wiejskie skupione wokół kościoła z czerwonym dachem. Przed nimi przydrożny krzyż lub mogiła. W tle, po prawej wzgórza. Na nich zamek z dwiema, okrągłymi wieżami. Wyzej - niebo z obłokami. Pejzaż ożywiony postaciami ludzi.

Janowiec nad Wisłą

Malinowski, Adam Wiktor

1850 — 1892

Muzeum Narodowe w Lublinie

ściana południowa, różowe ściany i duże wiszące obrazy, w centralnej części na ścianie pod sufitem  Herma pod postacią torsu mężczyzny z rękami uniesionymi w górę trzymającymi wazę z kwiatami i owocami, na której oparta belka, duży wiszący żyrandol. Dywan na podłodze.

Galeria Obrazów Zwana Muzeum

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Owalny medalion malowany obustronnie na kolor ciemnoniebieski, oprawiony w wąską ramkę ze złoconego brązu z kokardką u góry. Na froncie medalion portretowy z popiersiem hetmana polnego Stefana Czarnieckiego, w delii z futrzanym kołnierzem, spiętej zapinką, podpisanym majuskułą: CZARNECKI.

Medalion portretowy Stefana Czarnieckiego

Kuntze, Edward J.

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 81 obiektów

Kolekcje

40

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd