treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
S/G/3648/ML - Scena figuralna przedstawiająca anioły.  W centrum kompozycji dwie całopostaciowo ujęte figury aniołów, en face. Unoszące się w powietrzu, na głowach  korony, z tyłu ramion dekoracyjne, duże skrzydła. Ubrane w długie, zwiewne suknie przewiązane gwiaździstymi szarfami. Ręce złożone w geście modlitwy. U stóp postaci obłoki. W górnej części kompozycji, nad skrzyżowanymi skrzydłami napis : AVE, z którego spływają dwie ozdobione gwiazdami girlandy. 

u dołu napis oł.: Anioły Józefa Mehoffera darowuje Jadwiga Józefowa Mehofferowa Antoniemu Zulińskiemu 26. III. 1947 r.

Anioły

Mehoffer, Józef

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Wniebowzięcie świętego

szkoła włoska

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Święta Rodzina

Albani Francesco naśladowca

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ciemny mebel z wieloma szufladkami ustawiony na stoliku z toczonymi nogami w ujęciu 3/4.

Sepet

sepet na stoliku

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico obrazu

Imago Pietatis

Cima da Conegliano Giovanni Battista

XV/XVI

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Pokłon pasterzy

szkoła włoska kopia

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Scena wniebowzięcia Marii. Pionowa dynamiczna kompozycja złożona z dwu części. W części dolnej: apostołowie zgromadzeni przy grobie, jeden z nich trzyma rozłożony całun. W części górnej: Maria unoszona jest ku rozświetlonemu niebu, przez dwóch aniołów i podtrzymującego jej szaty aniołka.

Wniebowzięcie

Le Brun Charles ?

po 1654 ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Obraz olejny malowany na płótnie. Zakomponowany w trójkącie ostrokątnym, którego wierzchołek stanowi Duch Św., w postaci białej gołębia z rozpostartymi skrzydłami, zwrócony głową ku dołowi. Na pierwszym planie siedząca postać nagiego do pasa Chrystusa. Ciało beżowe, kontury podkreślone ciemnobrązowa linią. Głowa lekko odchylona na prawe ramię, włosy długie do ramion, ciemnobrązowe, ułożone w pukle. Czoło trójkątne przechodzi w trójkątną twarz okolona ciemną brodą. Brwi i kontur nosa brązowe. Oczy brązowe z czarnymi źrenicami, duże migdałowe z zaznaczonymi podwójną linią powiekami górną i dolną. Usta czerwone, wypukłe okolone brązowymi wąsami. Na korpusie podkreślona klatka piersiowa oraz przepona. W prawym boku brązowy łukowaty znak. Ręce opuszczone bezwładnie, dłonie o długich smukłych palcach. Na dłoniach brązowe znaki. Chrystus od pasa okryty jest wiśniową szatą, podbitą białą tkaniną, której pas okala postać. Fałdy zaznaczone ciemnobrązowymi liniami. Siedzącego Chrystusa podtrzymuje Bóg Ojciec, okryty granatową kapą oblamowaną jasnobrązowym pasem ozdobionym brązowym ornamentem w postaci wici. Na głowie jasnobrązowa tiara, której trzy poziome pasy utworzone są z na przemian ułożonych czarnych i czerwonych prostokątów. Spod tiary wystaje czerwona tkanina okalającą trójkątna twarz z długą siwą brodą i brązowymi wąsami. Brwi i kontur nosa ciemnobrązowy. Oczy duże migdałowe w kolorze brązowym z czarnymi źrenicami. Powieki – górna i dolna, zaznaczone podwójnymi brązowymi liniami. Usta czerwone, lekko rozchylone. Tło obrazu brązowe po lewej, ciemnoniebieskie po prawej.

Trójca Święta

nieznany

1820 — 1840

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Lot z córkami

Obraz

nieznany

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Znaleziono 17 obiektów

Kolekcje

13

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd