treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
pośrodku białej karty zdjęcie świątyni. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Cerkiew św. Andrzeja w Kijowie

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

E/16692/ML - Obraz na desce, dwupłaszczyznowy, oprawiony w profilowaną ramę, lakierowaną na czarno, z wewnętrznym obrzeżem pociągniętym złocistą farbą. Odwrocie obrazu z litej sosnowej. Na niej naklejonych jest 20 trójgraniastych (o boku 17 mm) listewek dł. 47 cm, które stanowią lico obrazu. Dwie płaszczyzny listewek stanowią tło dla obrazów, oglądanych pod kątem 45°. 
Z jednej strony widoczny jest wizerunek Św. Magdaleny. Na ciemnym zatartym tle widoczna jest pochylona w prawo twarz, wsparta na ręce. Wokół jasnej twarzy, ciemne włosy, odsłonięty jasny dekolt i krawędzie sukni wokół dekoltu, z białym roślinnym ornamentem. Ten sam ornament powtarza się przy ręce. Poniżej ornamentu widoczne są ciemnozielone linie. Pozostałe partie obrazu słabo czytelne, ciemnobrązowe.
Z drugiej strony wizerunek Św. Piotra. Rozbielona twarz, wyraźne ciemne oczy, zarys brody, ślad czerwieni ust. Gdzieniegdzie pozostały ślady ciemnozielonej farby szat. W lewym dolnym rogu, czarną farbą namalowany jest klucz. W pozostałej części obraz wytarty, brązowy z czarnymi resztkami farby we wgłębieniach między listewkami.

Święta Magdalena i Święty Piotr

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Biskup Otto z Bambergu - Ujęcie z przodu; Rzeźba wykonana jest w jednym bloku piaskowca. Przedstawia pełnoplastycznie opracowaną postać w stroju biskupa stojącego na płaskorzeźbionej przyściennej konsoli. Biskup na głowie nosi niską mitrę. Narzucony na ramiona płaszcz spięty jest czterolistną zapinką dekorowaną przedstawieniem gryfa. W zgiętych w łokciu rękach trzyma: w prawej panniselus, w lewej księgę lub fragment budowli (kształt o nieczytelnej formie). Powierzchnia szat w górnej partii rzeźby gładka, poniżej rąk, modelowana światłocieniowo równoległymi rurkowatymi fałdami. Przednia część konsoli zdobiona przedstawieniem siedzącej pary, której towarzyszą – ukazane na ściankach bocznych - postaci niewiasty i mężczyzny. Poniżej pary herb z motywem gryfa, na bokach konsoli liście winnej latorośli. Od dołu konsola zawiera przedstawienie głowy Lewiatana o otwartej paszczy. Stan dobry. Liczne obtłuczenia kamienia zwłaszcza w partii twarzy biskupa.

Biskup Otto z Bambergu

nieznany warsztat pod wpływem sztuki Nadrenii

około 1360 — 1370

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo religijne - ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie leżącego prostokąta. W płaskim pejzażu zalanym światłem księżyca wśród krzewów zieleni dziewięć postaci kobiecych siedzi w kręgu odwrócone plecami do widza. Wewnątrz kręgu z prawej strony kompozycji siedzi na podwyższeniu postać grająca na trzymanej na kolanach lirze. Na drugim planie w lewym górnym rogu przedstawione dwie postacie męskie w habitach z aureolami nad głowami z rękami wyciągniętymi przed sobą w geście deklamacji lub błogosławieństwa. Postać mężczyzny stojąca na przedzie lewą ręką wspiera się na mieczu. Nastrój obrazu jest podniosły, postacie zasłuchane. Dominują barwy czarne, szare i przełamane biele.

Żyj pieśni

malarstwo religijne

Stachiewicz Piotr

około 1899

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Fotografia kolorowa. Figura przyścienna, a więc płasko ścięta z tyłu, w kolorze ciemnego drewna. Ujęta frontalnie, w pozycji stojącej, na prostokątnym cokole. Brak całej lewej części ciała. Głowa łysa, z resztkami włosów na czubku i po bokach, osadzona na krótkiej, masywnej szyi. Twarz starszego mężczyzny ze zmarszczkami na czole i przy nosie. Na twarzy krótki, bujny zarost. Na wysokości pasa w prawej zgiętej ręce trzyma klucz. Widoczny jest fragment księgi trzymanej w lewej ręce. Święty odziany jest w długą, luźną szatę z okrągłym dekoltem, z lamówką oraz prostymi, szerokimi i płaskimi fałdami, załamującą się na ziemi. Szata odsłania czubek prawego trzewika. Na szatę spodnią nałożony jest płaszcz z wywiniętą na ramionach krawędzią, narzucony częściowo na prawą, ugiętą rękę. Poniżej ręki jej krawędź wije się esowato do ziemi. Wzdłuż boków płaszcz opada prostymi fałdami.

Św. Piotr

Rzeźba

warsztat malborski

początek XX wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Figura przyścienna, czyli płasko ścięta z tyłu, w kolorze jasnego drewna. Postać mężczyzny o krępej budowie ciała ujęta w pozycji stojącej, frontalnie, na półokrągłym cokole z motywem rybiej łuski. Ręce ugięte w łokciach, lewa lekko cofnięta. Prawa noga lekko ugięta w kolanie. Twarz pełna, okolona brodą i puklami włosów. Postać odziana jest w długą suknię o szerokich rękawach i spięty pod szyją płaszcz. Jego prawa poła przerzucona jest na lewą stronę i obficie udrapowana. Figura pozbawiona jest obu dłoni.

Apostoł

Rzeźba

warsztat malborski

XIX/XX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Deesis

Deesis

Ikona Deesis

nieznany

koniec XIX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

płaskorzeźba ołtarzowa - ujęcie z przodu; Płaskorzeźbiona płyta o kształcie stojącego prostokąta przedstawia grupę postaci stłoczonych przy sarkofagu na tle skalistego pejzażu. Centrum obrazu stanowi ciało Chrystusa składane do sarkofagu ustawionego w poprzek na pierwszym planie. Całun z ciałem dźwigają mężczyźni stojący po lewej stronie - Józef z Arymatei i Nikodem, z których jeden stoi przed grobem i ukazany jest tyłem w trzech czwartych. Tors noszący ślady męki podpiera stojąca po prawej stronie za sarkofagiem matka Ukrzyżowanego, czule obejmując jego głowę. Obok stoi jedna z Marii ocierając chustą zapłakaną twarz. Pozostałe postaci ukazane są z tyłu i powyżej. Sugestywne gesty i spojrzenia budują nastrój żałobnej sceny. Szaty modelowane światłocieniowo są obficie złocone.

Złożenie do grobu

płaskorzeźba ołtarzowa

warsztat szczeciński

1510 — 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 80 obiektów

Kolekcje

33

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd