treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
tłok pieczętny - Ujęcie z przodu; Męska figura zakomponowana frontalnie w pozycji stojącej na kształt litery X, z uniesionymi rękami i rozstawionymi nogami. Przedstawia młodego mężczyznę ubranego w długą obszerną tunikę zapinaną na guziki i spiętą w pasie sznurem. Światłocieniowe fałdowania szaty zostały oddane naturalistycznie, zgodnie z układem ciała. Tunika powyżej paska rozchyla się. Podłużna twarz o wyrazistych kościach policzkowych oraz dużych ustach i oczach. Fryzura potraktowana dekoracyjnie. Tworzą ją ciemne, wyraziste spirale półdługich włosów, krótka grzywka i średniej długości broda. Stopy i lewa dłoń nie zachowały się.

Święty Andrzej

figura ołtarzowa

warsztat szczeciński

około 1520

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pośrodku białej karty zdjęcie świątyni. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Cerkiew św. Andrzeja w Kijowie

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

E/16692/ML - Obraz na desce, dwupłaszczyznowy, oprawiony w profilowaną ramę, lakierowaną na czarno, z wewnętrznym obrzeżem pociągniętym złocistą farbą. Odwrocie obrazu z litej sosnowej. Na niej naklejonych jest 20 trójgraniastych (o boku 17 mm) listewek dł. 47 cm, które stanowią lico obrazu. Dwie płaszczyzny listewek stanowią tło dla obrazów, oglądanych pod kątem 45°. 
Z jednej strony widoczny jest wizerunek Św. Magdaleny. Na ciemnym zatartym tle widoczna jest pochylona w prawo twarz, wsparta na ręce. Wokół jasnej twarzy, ciemne włosy, odsłonięty jasny dekolt i krawędzie sukni wokół dekoltu, z białym roślinnym ornamentem. Ten sam ornament powtarza się przy ręce. Poniżej ornamentu widoczne są ciemnozielone linie. Pozostałe partie obrazu słabo czytelne, ciemnobrązowe.
Z drugiej strony wizerunek Św. Piotra. Rozbielona twarz, wyraźne ciemne oczy, zarys brody, ślad czerwieni ust. Gdzieniegdzie pozostały ślady ciemnozielonej farby szat. W lewym dolnym rogu, czarną farbą namalowany jest klucz. W pozostałej części obraz wytarty, brązowy z czarnymi resztkami farby we wgłębieniach między listewkami.

Święta Magdalena i Święty Piotr

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

malarstwo religijne - ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie leżącego prostokąta. W płaskim pejzażu zalanym światłem księżyca wśród krzewów zieleni dziewięć postaci kobiecych siedzi w kręgu odwrócone plecami do widza. Wewnątrz kręgu z prawej strony kompozycji siedzi na podwyższeniu postać grająca na trzymanej na kolanach lirze. Na drugim planie w lewym górnym rogu przedstawione dwie postacie męskie w habitach z aureolami nad głowami z rękami wyciągniętymi przed sobą w geście deklamacji lub błogosławieństwa. Postać mężczyzny stojąca na przedzie lewą ręką wspiera się na mieczu. Nastrój obrazu jest podniosły, postacie zasłuchane. Dominują barwy czarne, szare i przełamane biele.

Żyj pieśni

malarstwo religijne

Stachiewicz Piotr

około 1899

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ikona w formie odlanej z brązu plakiety - zawieszki, z reliefowym wizerunkiem Deesis na licu i Mandylionu na górnej przewleczce

Deesis

Ikonka: Deesis

nieznany

XVII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Deesis

Ikona

nieznany

połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ikona Deesis w wariancie podstawowym, z wizerunkami Chrystusa Pantokratora na środkowym oraz Bogurodzicy i Jana Chrzciciela na bocznych skrzydłach tryptyku; po złożeniu na licu Krzyż Golgocki w otoczeniu symboli Ewangelistów; inskrypcje cyrylickie opisujące postacie i przedstawienie: Pantokratora

Deesis

Ikona

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wizerunek Chrystusa błogosławiącego prawicą,  witający tłum ściele odzież przez Chrystusem trzymając w ręce zielone liście palmy.

Wjazd Chrystusa do Jerozolimy

Ikona

nieznany

4. ćwierć XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

kord - Ujęcie 3/4 z góry; Głownia kordu jest prosta, jednosieczna, o sztychu decentrycznym. Trzon z jednostronnym wyżłobionym wgłębieniem ma cztery otwory do mocowania okładzin rękojeści, których brak. Dwa ostatnie otwory w trzonie umiejscowione tuż przy kapturku głowicy wydrążone są w pionowym ustawieniu. Trzon oddzielony jest od głowni nasadą, przy niej zamocowana jest tarczka w formie muszli. Głowica jest w formie kapturka, czyli cienkiej stalowej blaszki wygiętej w kierunku ostrza.

Kord

nieznany

1400 — 1500

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 89 obiektów

Kolekcje

35

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd