treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: modernizm

Liczba wyników: 104

Obiekty

86
akwarela - Z lewej strony kompozycji ujęta frontalnie, wyabstrahowana, niemal transparentna figura ludzka, w partii tułowia wypełniona poziomymi pasami zielonej farby; podobnie w prawej nodze oraz głowy z przenikającymi się owalnymi formami i zielonym krzyżem. Z prawej strony w górnej części niewielki otwór – okno. Okno i figura połączone są grubymi, zielonymi pasami, które jak lina „opasują” i „wiążą” nogi i tułów postaci. Obraz utrzymany w ciepłych odcieniach brązów, żółcieni, zieleni.

Człowieka ciągnie do okna

akwarela

Włodarski, Marek

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Przód

Szafka nocna

Portois & Fix

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ML/H/1561/8 - W prawej części sceny stoi mężczyzna, pośrodku umiejscowiona sztaluga a po lewej modelka. Młody mężczyzna w natchnieniu z widocznym dynamizmem maluje akt kobiety. W prawej ęce trzyma pędzel, w  lewej paletę, z której spływają farby i dodatkowe pędzle. Ubrany w rodzaj fartucha i spodnie. Pochylony w kierunku obrazu, prawa noga zgięta w kolanie. Twarz wyraża przejęcie, oczy wpatrzone w modelkę. Widoczny na sztalusze szkic przedastawia wychudzoną kobietę wspartą o drzewo, wokół którego wije się wąż (biblijna Ewa). Obok na podeście wspartym na książkach stoi młoda modelka o okrągłych kształtach. Włosy długie, jasne, prawy łokieć wsparty na wysokim stojaku. Ściany pracowni pokrywają różnego formatu obrazy oraz wieniec ze wstążką i umieszczonymi w jego wewnętrznym polu patrzącymi oczami. Cała scena umieszczona w polu o kształcie przypominającym prostokątną paletę. Poniżej napis: modernista w natchnieniu.

Modernista w natchnieniu

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie pośrodku obrazu grupa trzech kobiet w kostiumach kąpielowych: po lewej półleżąca odwrócona tyłem, obok nieco w głębi siedząca zwrócona w 3/4, po prawej siedząca odwrócona tyłem. Po prawej zamyka kompozycję drzewo. W głębi po lewej szczytowa ściana parterowego domu, nad nim, w górnym narożniku dom na wzniesieniu. Na dalszym planie morze.

Na plaży w Orłowie

Wąsowicz, Wacław

1926

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; głowa; Komunard - ujęcie ze skosu z prawej; Głowa męska w czapce od uniformu Gwardii Narodowej z uniesionym daszkiem. Pociągła twarz o delikatnie zaznaczonych rysach uformowana przez minimalistyczne opracowanie jasnego, kamiennego surowca. Jedno oko przymrużone, nos długi i szczupły, wokół ust o grubej dolnej wardze delikatny wąsik, zarost zaznaczony też wzdłuż żuchwy, szyja szeroka. Pozostawione na powierzchni czapki i brody ślady pracy grubym dłutem dają wrażenie miękkości. Zmarszczki ogorzałej skóry mężczyzny uzyskano dzięki pracy cieńszymi dłutami.

Komunard

głowa

Lewiński, Sławomir

1958

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret mężczyzny - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym na prostokątnym arkuszu. Mężczyzna przedstawiaony w popiersiu. Głowa lekko odchylona na lewe ramię. Barczyste ramiona częsciowo ucięte przez brzegi kompozycji. Mężczyzna spogląda na widza lekko uśmiechnięty. Nos wydatny, kościsty, czoło wysokie z zakolami łysiny. Ubrany w marynarkę, krawat i koszulę. W tle barwne, faliste linie układające sie w póropusze, z prawej strony głowy na podobieństwo aureoli. Głowa opracowana szczegółowo, pozostałe partie obrazu szkicowo. Refleksy barwne: białe, bordowe, cynobrowe na twarzy; białe, zielonkawe, cynobrowe na ubraniu; bordowe, seledynowe, białe w tle. Sygnatura wkomponowana w połę marynarki.

Portret mężczyzny

portret

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1926

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - Ujęcie z przodu; Obraz Friedricha Bernhardta Stettin I. Motywy marynistyczne z nowym językiem geometrii. U dołu obrazu statek w porcie. Odcienie błękitu, szarości oraz blady pomarańcz. Przy statku z lewej u dołu geometryczny żuraw stoczniowy.

Stettin I | Szczecin I

pejzaż

Bernhardt, Friedrich

1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 86 obiektów

Kolekcje

17

Ścieżki edukacyjne1

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd