treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
rak żelazny - Ujęcie przodu ze skosu z lewej; Rak żelazny trójramienny z czworobocznej sztabki żelaznej z haczykiem na końcu każdego ramienia.

Rak żelazny

Słowianie

700 — 1250

Muzeum Narodowe w Szczecinie

raki do chodzenia po lodzie - Ujęcie z przodu; Czteroramienne raki wykonane techniką kowalską o ramionach na narożach hakowato odgiętych ku dołowi i zakończonych ostro. Płaszczyzna dla oparcia podeszwy buta prostokątna, na krótszych bokach odgięte ku górze żelazne kabłąki zakończone otworami w kształcie pierścienia. Do otworów przywiązywano skórzane paski na przemian z paskami tkaniny dla wzmocnienia wiązania. Paski skórzane i z tkaniny mocowane były do raków na stałe, jeśli wiązanie się urwało dowiązywano nowe. Aby raki zawsze były w komplecie wiązano je sznurkiem konopnym.

Raki do chodzenia po lodzie

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/G/1517/ML - Widok rynku w Kazimierzu Dolnym.

Hotel de ville de Kazimierz

Imprime par Auguste Bry

Muzeum Narodowe w Lublinie

pejzaż - Wertykalny pejzaż o kompozycji składającej się z różnokolorowych plam w stonowanych barwach, niemal abstrakcyjny. U dołu kompozycji szarobeżowe tło, w prawym dolnym narożniku niedomalowane. Powyżej pas trapezoidalnych elementów - każdy o innym kolorze - różnych wariantach kolorów: niebieskoszarego,  szarozielonego i rozbielonego brązu. Kompozycję dominuje niebieska plama (zbiornik wodny?) usytuowana poziomo w górnej części obrazu, po prawej stronie, od której odchodzi niebieska kreska (rzeka? strumień?) przecinająca poziomo ułożone plamy barwne. U góry kompozycji widać szare, trójkątne kształty, najprawdopodobniej szczyty wzgórz, a nad nimi niebo.

Bez tytułu

pejzaż

Blum, Aviva

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

akwarela - Z lewej strony kompozycji ujęta frontalnie, wyabstrahowana, niemal transparentna figura ludzka, w partii tułowia wypełniona poziomymi pasami zielonej farby; podobnie w prawej nodze oraz głowy z przenikającymi się owalnymi formami i zielonym krzyżem. Z prawej strony w górnej części niewielki otwór – okno. Okno i figura połączone są grubymi, zielonymi pasami, które jak lina „opasują” i „wiążą” nogi i tułów postaci. Obraz utrzymany w ciepłych odcieniach brązów, żółcieni, zieleni.

Człowieka ciągnie do okna

akwarela

Włodarski, Marek

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

para trzewików - Ujęcie z przodu; Para damskich, brązowych, sznurowanych butów. Otwory na sznurówki zabezpieczone metalowymi obwódkami. Cholewka wykonana ze skóry licowej bydlęcej. To naturalna skóra, której zewnętrzna warstwa została poddana obróbce mechanicznej powodującej jej gładką fakturę. Między płaty skóry wszyte skórzane wzmocnienia na noski. Podeszwa zszywana. W wyniku zużycia skóry dosztukowane w latach późniejszych nowe warstwy kruponu z przodu podeszwy oraz fleki wykonane z gumy obuwniczej. Buty noszą ślady dużej eksploatacji, uszkodzenia skóry przy górnym zakończeniu buta oraz po całości widoczna popękana skóra.

Para trzewików

nieznany

1940 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Naczynie do serwowania jedzenia, napojów i guarapo - Ujęcie z przodu, spód misy; Miska z tykwy o naturalnym jasnobrązowym, orzechowym kolorze z zewnętrzną powierzchnią bogato zdobioną rytymi ornamentami zoomorficznymi i jednym antropomorficznym. Ornamentacja wykonywana za pomocą metalowego narzędzia, jego ślady w postaci płytkich i drobnych nacięć widoczne są na wyrytych rysunkach przedstawiających trudne do zidentyfikowania zwierzęta. Największy z nich to najprawdopodobniej żółw lądowy w towarzystwie mniejszego żółwia. Na zewnętrznej powierzchni tykwy widoczne są mniejsze nacięcia i wgłębienia, przetarcia oraz ślady użytkowania.

Naczynie do serwowania jedzenia, napojów i guarapo

nieznany

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

zespół rzeźb; Zmierzch królów - ujęcie z przodu; Zespół surrealistycznych antropomorficznych i zoomorficznych figur o ceglasto-szarej barwie, od lewej:
a) Postać męska o zwartych nogach, uniesionych w górę, zgiętych w łokciach ramionach. Sterczące nakrycie głowy, spodnie bufiaste na biodrach, na nogach poprzecznie nałożone paski gliny. Na torsie i szyi ryty.
b) Jeździec na koniu bez nóg. Szeroko rozstawione ręce, wsparte dłońmi o biodra, w lewej sterczący w górę miecz. Głowa mała na długiej szyi, na szyi kryza. Na torsie rytem zaznaczone łuski pancerza. W stosunku do postaci koń mały, schematycznie potraktowany.
c) Ogólnie potraktowanej stojącej na postumencie postaci kobiecej. Głowa odchylona w prawo, w tył, tors w lewo, fragmentarycznie zaznaczony. Od bioder draperie fałd spódnicy. Po prawej, przy postaci pionowa forma połączona trzema poziomymi trzpieniami z postacią. Na wysokości torsu postaci forma nieco powiększa się i łączy z postacią.
d) Skręcona spiralnie, wysmukła postać kobieca o tektonicznej formie. Twarz pociągła, na głowie duży, płaski beret. Na grubej szyi rytmiczne krążki. Prawe ramię opuszczone ukośnie w dół, w ręce wachlarz. Na ramieniu trzy czarne krążki. Na podstawie 4 

Zmierzch królów

zespół rzeźb

Lewiński, Sławomir

1962

Muzeum Narodowe w Szczecinie

2/3 talara (gulden) - awers; srebrna moneta;
Na awersie popiersie króla zwrócone w prawo. Władca w peruce ubrany jest w zbroję z narzuconym na nią płaszczem spiętym na ramieniu. Pod popiersiem inicjały mincmistrza DHM. W otoku tytulatura: CAROL XI D G REX SUE GOT&VAN (Karol XI z łaski Bożej król Szwecji, Gotów i Wandalów).

2/3 talara (gulden)

Matthäus, David Heinrich

1687

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 89 obiektów

Kolekcje

58

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd