treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lalka teatralna: rybak Bozo - Ujęcie z przodu. Drewniana głowa mężczyzny na grubym, krótkim patyku imitującym szyję. Głowa przyozdobiona kremową tkaniną w wyblakłe czarne centki, z czerwoną cienką obramówką przy czole. Krzaczaste brwi i broda z kremowo-szarego włosia. Nos długi, zaokrąglony na końcu, cienki, pomalowany na czarno. Oczy małe, okrągle, pomalowane na biało, w środku małe czarne, okrągłe źrenice. Usta uchylone, wypukłe, pomalowane na kolor czerwony. Kości policzkowe wypukłe, czarne. Odstające okrągłe, płaskie, małe uszy. Szyja u góry pomalowana na czarno. Na powierzchni całego obiektu liczne odpryski.

Rybak Bozo

nieznany

między 1951 — 1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kleszczka - Ujęcie ze skosu; Kleszczka wykonana z jednego kawałka prostej, płaskiej, profilowanej deseczki. Jeden koniec u dołu ma owalnie zakończony, drugi u góry wycięty w kształt litery C. U dołu w górnej części kleszczki znajduje się wyżłobiony otwór, pośrodku którego wystaje cienka igła, która służyła do owijania na niej nici.

Kleszczka

nieznany

1900 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Przedstawienie niosącego sieć mężczyzny na tle szerokiego rozlewiska wody. Postać nieco na lewo od osi, lekko pochylona do przodu. Na głowie stożkowata czapka, ubrany w ubogi, obszarpany strój, złożony z długiego wierzchniego okrycia i spodni. Przez prawe ramię przewieszona  ukośnie duża torba. Nogi do kolan zanurzone w wodzie. W prawej, opuszczonej ręce trzyma drąg, lewą obejmuje konstrukcję niesionej z tyłu sieci. Sieć rozpięta na dwu skrzyżowanych, łukowato wygiętych tyczkach zajmuje prawy, górny róg. W tle pas wody z kępami trawiastych zarośli. Przedstawienie utrzymane w szaro - błękitnej tonacji z akcentami ugrów i brązów. Postać rybaka rozświetlają z prawej strony ceglasto-ugrowe plamy. Kształty i modelunek wewnętrzny podkreślone czarnymi kreskowaniami.

Rybak

Kędzierski, Apoloniusz

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kotewka - Ujęcie z przodu w pionie. Narzędzie pomocnicze niewielkich rozmiarów, wykonane techniką domową. Ołowiana tuleja osadzona na wykonanym z drewna, dość krótkim, prostym trzonku. W  górnej powierzchni trzonka płytkie nacięcie, poniżej niego elipsowaty otwór służący do przeciągania linki. W tulei mocowane dwa rzędy, odchodzących od niej promieniście, wygiętych ku górze metalowych gwoździ (łącznie 23 szt.). Niektóre z gwoździ pozbawione są główek.

Kotewka

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, grupa osób składa ofiarę przed posągiem bóstwa ustawionym na postumencie. Grupę tworzą: dziecko, mężczyzna w płaszczu, trzy kobiety oraz postać satyra. Z lewej strony widoczne jest drzewo, a z prawej waza. Pod posągiem leży dziecko.

Bachanalia [Składanie ofiary]

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, widoczna grupa ucztujących postaci pomiędzy dwoma drzewami, nad nimi putta rozciągają velum. Dwie postaci trzymają kosze z owocami, jedna gra na instrumencie dętym, w centrum trzy postaci siedzą na ziemi.

Scena wielofiguralna

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; obraz podzielony na dwie części: górną i dolną, u góry widoczna scena wielofiguralna, zawiera 15 postaci, wśród nich są satyry, bachantki i bachanci, nad nimi dwa geniusze unoszą rozciągnięty velum; postacie unoszą kosze z winem oraz piją wino, na dalszym planie widoczny koń; w dolnej części gemmy krajobraz z rzeką płynącą pomiędzy dwoma wzgórzami, na lewy brzegu siedzi putto z wędką

Pieczątka Michała Anioła

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

wiersza - Ujęcie z boku; Wiersza wypleciona z wikliny o długim, prostym, cylindrycznym korpusie zakończonym stożkowato z prawej strony a okrągłym otworem z lewej. Wykonana z wiklinowych prętów ułożonych na trzech obręczach z cienkich patyków, które przepleciono spiralnie w kilkunastu miejscach łykiem. Wewnątrz dwa lejki stanowiące integralną całość z korpusem. W około połowie długości narzędzia wycięty prostokątny otwór, przez który wyjmowana byłą ryba. Pierwotnie najprawdopodobniej do otworu mocowane były drzwiczki.

Wiersza

nieznany

1901 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Igła drewniana - ujęcie ze skosu; Drewniana igła, zakończona jest z jednej strony w szpic, a z drugiej  wyciętym owalnym otworem. Przez ten otwór przewlekano nić. Wykonana techniką własną, strugana, forma pospolita. Narzędzie pomocnicze przy naprawach sieci.

Igła do sieci

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 70 obiektów

Kolekcje

25

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd